NieR Automata: 2 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia NieR Automata porady, solucja
NieR Automata: na tej stronie znajduje się solucja 2 Rozdziału Route A - Ruiny miasta i obóz ruchu oporu
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2021
Na tej stronie poradnika do gry NieR Automata znajduje się opis przejścia rozdziału 2 wchodzącego w skład ścieżki Route A i zakładającego pierwszą wizytę m.in. w ruinach miasta (City Ruins) i w obozie ruchu oporu (Resistance Camp). Z solucji dowiecie się m.in. jak dotrzeć do kryjówki rebeliantów, jak zaliczyć pierwsze zlecenia w obozie ruchu oporu i jak dotrzeć do strefy pustynnej.
Dodatkowa uwaga - Począwszy od rozdziału 2 możecie zajmować się zaliczaniem pobocznych questów, przy czym poniższa solucja skupia się wyłącznie na głównym wątku fabularnym. Opisy przejścia opcjonalnych zadań znajdziecie w osobnym rozdziale Poboczne misje.
- Dotarcie do ruin miasta - przelot z użyciem Flight Suit
- City Ruins - pierwsza wizyta w ruinach miasta
- Resistance Camp - pierwsze zlecenia w obozie ruchu oporu
- Gathering Intel - spotkania z osobami z obozu rebeliantów
- Desert Zone - dotarcie na pustynię
Dotarcie do ruin miasta - przelot z użyciem Flight Suit
Rozdział 2 rozpoczniecie w podobnych okolicznościach do prologu kampanii - musicie używać stroju Flight Suit oraz zajmować się eliminowaniem wrogów w trakcie lotu.
Nową mechaniką jest możliwość odpalenia ostrzału rakietowego (Missile Barrage) wciskając L1. Jest on dobry do atakowania grup wrogich latających maszyn, przy czym starajcie się go jak najlepiej spożytkować, bo tak samo jak programy podów ma on określony cooldown. Przelot zakończy się w momencie dotarcia do miejsca lądowania w ruinach miasta (City Ruins).
City Ruins - pierwsza wizyta w ruinach miasta
Po raz pierwszy znajdziecie się w ruinach miasta (City Ruins) będących częścią otwartego świata. Jeśli chcecie skupić się wyłącznie na głównej fabule, to możecie podążać za większym wskaźnikiem widocznym na mapie, który prowadzi do obozu ruchu oporu (Resistance Camp) - to nowy główny cel misji.
Alternatywnie możecie zająć się już teraz wstępną eksploracją mapy, choć musicie mieć świadomość tego, że do wielu rejonów nie możecie jeszcze dotrzeć. Warto tu pamiętać o kilku dodatkowych rzeczach:
- Punkty Access Point - Możecie eliminować rozstawione obok nich potwory i odblokowywać stacje. Każda z nich pozwala na sejwowanie gry i później będą one też powiązane z szybką podróżą.
- Powrót do fabryki - Możecie zdecydować się na powrót do lokacji z prologu po to żeby odnaleźć "poprzednie" ciało 2B i zdobyć dodatkową broń. Opisaliśmy to dokładniej na stronie Fabryka z prologu - jak powrócić?.
- Możecie zajmować się mniejszymi aktywnościami - atakowaniem (respawnującyh się) przeciwników dla XP, odnajdywaniem lootu i ciał poległych graczy czy łowieniem ryb.
Tematykę badania świata gry i przystępowania do opcjonalnych aktywności poruszyliśmy też na osobnej stronie Eksploracja w naszym przewodniku po grze.
Resistance Camp - pierwsze zlecenia w obozie ruchu oporu
Przejście do siedziby rebeliantów (Resistance Camp) znajduje się niedaleko małego wodospadu. Możecie rozejrzeć się po obozie (znajdziecie tu m.in. Access Point i sporo lootu) lub od razu pogadać z przywódczynią rebeliantów Anemone.
Gathering Intel - spotkania z osobami z obozu rebeliantów
W obozie Resistance Camp oznaczonych zostało kilku NPC-ów, z którymi musicie spotkać się żeby posunąć fabułę do przodu i żeby odblokować dostęp do wszystkich sklepów z tej lokacji.
Strange Resistance Woman - Postać ta pełni rolę swego rodzaju skarbnicy wiedzy na temat świata gry i wybranych mechanik rozgrywki. NPC-a może wypytać się m.in. jak zapisywać stan gry, jak używać Access Points, jak odnajdywać cele podróży czy jak zmienić poziom trudności.
Weapons Trader - To jeden z handlarzy z obozu. Zleca on poboczne zadanie The Weapon Dealer's Request. Opisaliśmy je w rozdziale Poboczne misje na stronie Ruiny miasta. Wykonanie tej misji odblokuje możliwość korzystania z jego sklepu - możecie kupować i ulepszać broń białą.
Supply Trader - To jeden z handlarzy z obozu. Zleca on poboczne zadanie The Supply Trader's Request. Opisaliśmy je w rozdziale Poboczne misje na stronie Ruiny miasta. Oprócz tego możecie od razu skorzystać z usług sklepu - ten NPC sprzedaje m.in. medykamenty, boostery statystyk i przynętę na dzikie zwierzęta. Wykonanie jego misji rozszerzy jego ofertę także o czipy.
Opcjonalnie możecie też spotkać się z handlarzem Maintenance Shop Owner, który oferuje nowe programy dla poda (Pod Programs), powiększenia pojemności (Storage) systemu operacyjnego (możliwość instalowania większej liczby czipów) oraz usługi ulepszania podów (Upgrade Pod) i łączenia ze sobą posiadanych identycznych czipów (Fuse).
Po załatwieniu głównych spraw powróćcie do Anemone, od której otrzymacie nowe główne zlecenie związane ze zbadaniem podejrzanej aktywności maszyn na pustyni. Przyjmijcie tę misję. Przy próbie wyjścia z obozu skontaktujecie się automatycznie z operatorem z Bunkra.
Desert Zone - dotarcie na pustynię
Przejście w stronę pustyni (Desert Zone) znajduje się na przeciwległym końcu zrujnowanego miasta i możecie kierować się zgodnie ze wskazaniami mapy. Musicie przejść pod przekrzywionymi wieżowcami.
W drodze na pustynię odnajdziecie nowy Access Point oraz spotkacie nowego handlarza Supply Trader, którego oferta nie wyróżnia się jednak niczym szczególnym na tle identycznie nazwanego handlarza z obozu ruchu oporu.