NieR Automata: 4 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia NieR Automata porady, solucja
NieR Automata: na tej stronie znajduje się solucja 4 Rozdziału Route A - Park rozrywki
Ostatnia aktualizacja: 27 lipca 2021
Na tej stronie poradnika do gry NieR Automata znajduje się opis przejścia rozdziału 4 wchodzącego w skład ścieżki Route A i zakładającego pierwszą wizytę w parku rozrywki (Amusement Park). Z poniższej solucji dowiecie się m.in. jak przejść przez kanały i dotrzeć do parku rozrywki, jak dotrzeć do głównego budynku w parku rozrywki, oraz jak pokonać bossów - czołg (Goliath Tank) i śpiewaczkę operową (Opera Singer).
- MIA - poszukiwania zaginionego oddziału YoRHa
- Opcjonalny boss Goliath Tank - pojedynek z czołgiem
- Kolejka górska
- Boss Opera Singer - pierwsza faza pojedynku
- Boss Opera Singer - druga faza pojedynku
- Dotarcie do wioski maszyn
MIA - poszukiwania zaginionego oddziału YoRHa
Opisywany cel misji otrzymacie po zakończonej pierwszej wizycie na pustyni (Desert Zone), a konkretnie po opuszczeniu bazy ruchu oporu (Resistance Camp) i otrzymaniu rozkazów od dowódcy.
Poszukiwania zaginionego oddziału wiążą się z koniecznością odwiedzenia nowego obszaru sąsiadującego z ruinami miasta (City Ruins). W drodze do zaznaczonego na mapie celu misji natraficie na barykadę, ale jest tu też zejście do kanałów. Skorzystajcie z niego.
Podczas eksploracji kanałów możecie korzystać z latarki poda - aktywuje się ją wciskając lewą gałkę analogową. Możecie podażać główną ścieżką lub badać jej niewielkie odnogi. Ten drugi wariant pozwoli Wam odnajdywać loot.
Ciekawostką jest to, że w kanałach można zacząć łowić ryby. Jeśli zdecydujecie się na wędkowanie (przytrzymanie Kółka i wciśnięcie X w celu rzucenia podem jako przynętą) to pojawia się szansa wyłowienie unikalnej broni Iron Pipe.
Docelowo znajdziecie drugą drabinę, ale zanim z niej skorzystacie zbadajcie sąsiadujący z nią tunel. Doprowadzi on Was do trzeciej drabiny i po wyjściu na górę traficie do pokazanego na dołączonym obrazku sekretnego obszaru. Możecie tu znaleźć przede wszystkim kolejną unikalną broń - Virtuous Dignity.
Powróćcie do kanałów i do zignorowanej wcześniej drugiej drabiny. Wyjście po niej na górę sprawi, że znajdziecie się niedaleko wejścia do parku rozrywki (Amusement Park). To nowa duża lokacja do zbadania.
Po wkroczeniu na teren parku spodziewajcie się konieczności staczania walk z przebranymi przeciwnikami. Nie powinny one być szczególnie trudne, aczkolwiek uważajcie na wrogów mogących wypuszczać duże wiązki laserowe - odskakujcie z wyprzedzeniem w bok i pozbywajcie się ich w pierwszej kolejności.
Kierujcie się główną ścieżką w stronę centralnych schodów i spodziewajcie się kolejnych walk. Główne przejście jest niestety niedostępne (zamknięta duża brama) i zmuszeni zostaniecie do poszukania alternatywnej ścieżki.
Zajmijcie się zbadaniem bocznych alejek. W jednej z nich natraficie na handlarza Shopkeeper Machine i maszyna wystawia na sprzedaż różne składniki do craftingu oraz barwnik (Dye).
Docelowo musicie zbliżyć się do obszaru z diabelskim młynem i dowiedzieć się, że sygnał od zaginionych członków oddziału dochodzi z pobliskiego budynku. W tym samym miejscu znajdziecie nowy Access Point. Warto skorzystać z okazji do zapisania gry, bo w niedalekiej przyszłości czekają Was starcia z dwoma bossami.
Drogę do kolejnej lokacji zasłania płot i musicie wykazać się sprytem. Trzeba zacząć skakać po kolejnych siedzeniach diabelskiego młyna. Gra powinna ustawić widok z boku i żeby uniknąć popełnienia błędu za każdym razem polegajcie na podwójnym skoku.
Po znalezieniu się na ostatnim siedzeniu wykonajcie skok w stronę lewej ścieżki i przebiegnijcie do miejsca, w którym kamera powróci do klasycznej pozycji za plecami.
Opcjonalny boss Goliath Tank - pojedynek z czołgiem
Wkrótce zeskoczycie na "arenę", na której pojawi się czołg (Tank). Najważniejszą informacją jest to, że starcie z czołgiem ma opcjonalny charakter, albowiem maszyna nie zaatakuje Was jeśli sami nie przystąpicie do ataków. Rozprawienie się z czołgiem jest jednak rekomendowane, bo zdobędziecie XP i pozostawi on po sobie wartościowy loot.
Podczas walki z czołgiem możecie polegać na bezpieczniejszych atakach dystansowych (nie zapominajcie o używaniu lasera lub innego programu poda), jak również ryzykować z atakami w zwarciu. W tym drugim przypadku uważajcie jednak żeby nie zostać uderzonym przez jadący czołg.
Pojedynek z czołgiem możecie sobie ułatwić:
- niszcząc działka czołgu, które zajęte są wystrzeliwaniem pocisków - nie będziecie musieli tak bardzo uważać na ich unikanie,
- wskakując na czołg i atakując go żeby odsłonić jego rdzeń - będzie to mogło doprowadzić do szybszego wygrania walki.
Pokonany czołg pozostawi po sobie Machine Core. To wartościowy przedmiot, który będzie można później sprzedać z dużym zyskiem u handlarza.
Kolejka górska
Niezależnie od tego czy walczyliście z czołgiem czy też nie musicie wyruszyć dalej. Skorzystajcie ze schodów żeby dotrzeć na peron, przy którymy zatrzymała się kolejka górska (Rollercoaster). Wskoczenie na dowolny wagonik kolejki rozpocznie przejażdżkę i zakłada ona staczanie walk z przeciwnikami.
Podczas walk dysponujecie niestety mocno ograniczoną przestrzenią do poruszania się. Starajcie się używać ataków dystansowych do niszczenia pocisków i szybkiego pozbywania się latających maszyn, a także uników w reakcji na ataki przeciwników w walce wręcz. Nad przeciwnikami możecie też w razie potrzeby przeskakiwać. Tuż po zaliczeniu przejażdżki spotkacie nowego głównego bossa - śpiewaczkę operową (Opera Singer)
Boss Opera Singer - pierwsza faza pojedynku
Bossa możecie atakować na odległość (standardowy ostrzał + program poda), a także podbiegać do śpiewaczki operowej (Opera Singer) i atakować ją bronią białą. W tym drugim przypadku spodziewajcie się jednak tego, że u jej podstawy mogą pojawić się obracające ostrza będącej jej mechanizmem obronnym. Jeśli to nastąpi to możecie oddalić się tymczasowo od bossa lub wykonać skok i atakować śpiewaczkę w locie.
Śpiewaczka operowa może strzelać zwykłymi pociskami - pozostawajcie w ruchu lub zestrzeliwujcie je w locie.
Boss może również wyrzucać grupy czerwonych pocisków, które eksplodują wokół niego. W reakcji na ten atak możecie wyraźnie oddalić się od śpiewaczki operowej lub pozostawać bardzo blisko niej i polegać w razie potrzeby na podwójnych skokach.
Innym atakiem bossa jest wystrzeliwanie grup samonaprowadzalnych pocisków. Najlepiej jest na to reagować serią szybkich uskoków w bok.
Dosyć problematycznym atakiem bossa są obracające się czerwone lasery. Atak ten wyraźnie sygnalizowany, ale pomimo tego łatwo jest wejść w kontakt z jakimś laserem i otrzymać obrażenia. Starajcie się przemieszczać pomiędzy ruchomymi laserami czekając na ich wyłączenie, przy czym równie dobrze możecie starać się polegać na częstych podwójnych skokach.
Boss Opera Singer - druga faza pojedynku
Do drugiej fazy bitwy przystąpicie po tym jak upłynie dostatecznie dużo czasu od momentu rozpoczęcia walk. Boss wyruszy w stronę sceny, przy czym zanim tam dotrze możecie go nadal atakować.
Śpiewaczka operowa wypuści żółtą falę uderzeniową i po raz pierwszy załączy się mini-gra z hakowania. Waszym zadaniem w mini-grze jest zniszczenie czarnych bloków po to żeby wyłączyć barierę ochronną otaczającą czarną kulkę. Zniszczenie kulki zakończy mini-grę.
Boss chwilowo schowa się na scenie i oznacza to, że musicie atakować martwe androidy, które pojawiły się na arenie.
Początkowo eliminacje są łatwe, ale później gra ustawi widok z lotu ptaka. Zmusi to Was do biegania po arenie i szukania kolejnych androidów do wyeliminowania.
Podczas eliminowania androidów starajcie się unikać kolejnych żółtych fal. Trafienie przez każdą taką falę ponownie zmusi Was do rozegrania mini-gry hakerskiej. Mogą się one różnić i np. zamiast niszczenia bloków wymuszać unikanie poruszających się przeszkód. Cel jest zawsze identyczny - zniszczenie czarnej kulki. Każda rozpoczęta mini-gra niepotrzebnie naraża na ryzyko otrzymania obrażeń przez 2B.
Mini-grę hakerską będą w dalszej fazie pojedynku mogły rozpoczynać nie tylko żółte fale uderzeniowe, ale również żółte okręgi. W tym przypadku również starajcie się unikać kontaktu z nimi.
Po zniszczeniu wszystkich martwych androidów śpiewaczka operowa powróci na arenę i będziecie mogli wznowić jej atakowanie. Podobnie jak w pierwszej fazie walki możecie stawiać na ataki dystansowe lub na wykonywanie ataków w walce w zwarciu.
Podczas walki z bossem nadal starajcie się unikać lecących żółtych okręgów, bo mogą one Was zmusić do ponownego rozegrania mini-gry hakerskiej.
Po tym jak boss opadnie na ziemię zacznijcie atakować go silnymi ciosami w walce wręcz i pomagać sobie aktywowaniem programu poda. Chodzi o to żeby zadać śpiewaczce operowej jak najwięcej punktów obrażeń zanim powróci do walk.
W finałowej części pojedynku boss może wykonywać skoki i generować fale uderzeniowe w miejscu lądowania. Polegajcie na unikach lub na podwójnych skokach żeby nie zostać trafionym przez żadną z fal.
Kontynuujcie atakowanie śpiewaczki operowej aż straci cały pasek zdrowia i zostanie pokonana.
Dotarcie do wioski maszyn
Po walce obejrzyjcie jednego z martwych androidów znajdujących się na arenie żeby ustalić, że nie można już im pomóc. Wyruszcie następnie w stronę wyjścia z budynku.
Na głównym placu bohaterowie zostaną zatrzymani przez przyjaźnie nastawioną maszynę, która zaprosi 2B i 9S do swojej wioski. Zgódźcie się na wspólną podróż.
Zacznijcie podążać za maszyną i trasa przemarszu zakłada skorzystanie z jednej z bocznych ścieżek w parku rozrywki. Musicie dotrzeć do pokazanej na obrazku drabiny.
Po wyjściu na górę zacznijcie podążać w lewo. Kamera zmieni swoje położenie i zacznie pokazywać akcję z boku. Kierujcie się cały czas w lewo i doskakujcie po drodze do kolejnych półek. Docelowo dotrzecie do wioski maszyn (Machine Village).