Sojusze (1) | Akt III | Neverwinter Nights 2 poradnik Neverwinter Nights 2
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Sojusze
Na początek porozmawiaj z ludźmi w obrębie Warowni - z Bevilem, Sandem, Aldanonem, Kaną, Torio, Uncusem itd. Dowiesz się sporo nowych rzeczy. Pojawi się również Daeghun, niosący wieść o druidach z Kręgu Bajora. Na początek zajmijmy się pozyskaniem sojuszników na nadchodzącą wojnę.
Klan Żelaznej Pięści
UWAGA: Jeśli twoja główna postać jest Paladynem, przed podjęciem tej misji zbuduj w Twierdzy kościół Tyra, a tamtejszy kapłan da ci questa, dzięki któremu wśród skarbów smoka znajdziesz najlepszą broń dla tej klasy postaci - Świętego Mściciela. Opis tego doskonałego oręża znajdziesz po lewej. |
Do twierdzy nie zostaniesz wpuszczony, jeśli nie weźmiesz ze sobą Khelgara. Porozmawiaj z odźwiernym, Khayarem, a następnie idź do sali tronowej i pogadaj z Kerosem. Odrzuci on twoją propozycję sojuszu, ale gdy będziesz wychodzić, zagada do ciebie Khulmar. Poznasz historię Młota Torima, do podniesienia którego musisz odzyskać pewien legendarny pas. Skieruj się w stronę Góry Galadrym.
Poświęć chwilę na zboczenie z głównego traktu i znalezienie rudy żelaza (1) . Wespnij się na górę. W pobliżu głównego obozowiska olbrzymów (2) spotkasz zamkniętych w klatce więźniów. Wróć po nich, gdy oczyścisz okolice obozu z przeciwników (możesz ułatwić sobie to zadanie spychając głazy z wyższej półki skalnej, (3) ). Nieopodal znajdziesz też drugie złoże rudy (4) . Użyj przejścia na północnym krańcu mapy (5) .
Staniesz przed obliczem króla olbrzymów. Powie ci on, że jeśli zgodzisz się zabić dla niego mieszkającego niedaleko czerwonego smoka, odda on pas. Idź więc do legowiska smoka (6) . Sympatyczna smoczyca zaproponuje inny układ - przymierze przeciwko olbrzymom. Poprzyj w tej walce kogo uważasz, ale jako że walka ze smokiem jest bardzo widowiskowym wyzwaniem, w dodatku nagrodzonym olbrzymim skarbem, który przez załogę Warowni przeniesiony zostanie i wpłacony do budżetu twojego przybytku. Jest tu również jeszcze jedno złoże rudy. Smok jest oczywiście wymagającym przeciwnikiem, toteż mierz siły na zamiary. Absolutnym wymogiem w walce z nim jest zapewnienie sobie odporności na ogień na jakimś sensownym poziomie.
Po powrocie do siedziby olbrzymów spotka cię niemiła niespodzianka - wcale nie mają zamiaru wypełniać swojej części umowy, zamiast tego zaatakują cię. Trudna to walka, gdyż będziesz musiał odeprzeć wielu przeciwników naraz. Gdy ich pokonasz, weź pas z ciała króla oraz uwolnij Caelrynę, która może otworzyć swój sklep w twojej Twierdzy.
Wróć do twierdzy krasnoludów i porozmawiaj z Kerosem. Będziesz świadkiem scenki, w której Khelgar udowadnia swoje racje i pieczętuje sojusz Neverwinter z Klanem Żelaznej Pięści. Ponad to, zatrzyma on legendarny młot swego klanu, na stałe zyskując tym samym bardzo dobry kawałek sprzętu.