Śladami Aldanona (1) | Akt II | Neverwinter Nights 2 poradnik Neverwinter Nights 2
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Śladami Aldanona
Posiadłość Mędrca
Gdy odwiedzisz dom Aldanona (N3-8) okaże się, że staruszek został napadnięty przez bandytów. Przy wejściu do posiadłości trzymają oni Cormicka w charakterze zakładnika. Spróbuj się z nimi dogadać - możesz doprowadzić do konfrontacji bądź zapewnić im bezpieczny odwrót w zamian za puszczenie Cormicka z życiem. Porozmawiaj ze wszystkimi i wejdź do środka. Jest tutaj nieco bandytów do pokonania - oczyść z nich cały poziom, po czym zejdź do piwnicy używając zachodnich drzwi (wschodnie są zamknięte).
W piwnicy spotkasz herszta bandytów oraz resztę zakładników. Pokonaj wszystkich napastników, po czym porozmawiaj ze służbą Aldanona. Okaże się, że staruszek został porwany. Idź do Zamku Never donieść o tym Nasherowi. Powierzy ci on zadanie dopilnowania bezpieczeństwa Lorda Tavoricka. Zagadaj też do Nevalla, by otrzymać sub-questa polegającego na sprawdzeniu uczciwości krawca imieniem Larim.
Niepokojące związki
Zleceniodawca: Sir Nevalle;
Misję tę otrzymasz od Sir Nevalle'a, jeśli zagadasz do niego mniej więcej na tym etapie gry. Jest całkowicie poboczny i przy tym bardzo prosty. Udaj się do posiadłości Tamara (N3-9) i pogadaj z kamerdynerem Arrenem. Zaprowadzi cię on do salonu, gdzie czekać będzie sam Tamar oraz poszukiwany przez ciebie Larrim. Po krótkiej rozmowie wywiąże się walka - pokonaj ich wszystkich i zbierz ich sprzęt, po czym wróć do Nevalle'a zdać raport.
Okruch Lorda Tavoricka
Zleceniodawca: Lord Nasher;
Idź do posiadłości Lorda Tavoricka (N3-4) . Przejdź do głównego pomieszczenia, by zobaczyć krótką scenkę. Pogadaj z kapitanem Ballardem. Powiedz Tavorickowi, by udał się na piętro. Rozejrzyj się po okolicy - w jednym z pomieszczeń znajdziesz materiały wybuchowe (1) . Zasugeruj Ballardowi, by rozmieścił je przy drzwiach. Rozkaż też zabarykadować wszystkie drzwi, będzie nieco łatwiej. Na koniec powiedz, żeby zabezpieczono dom i idź na górę (2) .
Po krótkiej scence jeden ze strażników powie ci, że sytuacja na dole zaczyna się komplikować. Wydaj dyspozycję, by na górze pozostało dwóch gwardzistów, sam natomiast zejdź na dół. Atakować będą cię mefity, sukuby oraz erynie. Gdy odeprzesz atak, usłyszysz wrzask z góry - idź tam. Pokonaj kolejne potwory i pogadaj z Tavorickiem. Ponownie zejdź na dół, pokonaj przeciwników i przejdź przez dotychczas zamknięte drzwi, które umożliwią ci zejście do krypty (3) .
Gdy przebijesz się do ostatniego pomieszczenia, przez drzwi porozmawia z tobą przywódca napastników, demon Qaggoth-yeg. Zabij go i jeszcze raz zagadaj do starca - okaże się, że okruch wzięła ze sobą Melia, dziewczyna, z którą rozmawiał gdy pierwszy raz wszedłeś do posiadłości. Pędź do Księżycowej Maski w Dzielnicy Handlowej (N2-6) . Po wejściu do karczmy zaczepi cię Ofala i wyśle cię na piętro, gdzie rozpoczęła się już masakra.
Pokonaj wszystkie pomniejsze demony i odnajdź czarnoksiężnika, który zdążył już zabić Melię. Przywoła on dwa ogary bojowe i teleportuje się stąd. Gdy się z nimi uporasz, wróć do zamku Never, by donieść o wszystkim Nasherowi.