Proces i pojedynek | Akt II | Neverwinter Nights 2 poradnik Neverwinter Nights 2
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Proces i pojedynek
Zebrałeś już wszystkie dowody niezbędne by udowodnić swoją niewinność. Wróć do Czarnystawu i zagadaj do Sir Navalle'a w Zamku Never. Sam proces to bardzo fajny fragment gry, pole do popisu dla twoich umiejętności werbalnych oraz intuicji. Pojedynek słowny z panią ambasador w każdym momencie pozostawić możesz w rękach Sanda, istnieje też opcja skrócenia procesu i usłyszenia przyspieszonego werdyktu.
Jak się okazuje, twoje postępowanie w czasie procesu może co prawda zmienić werdykt Lorda Nashera, ale zarówno w przypadku zwycięstwa, jak i porażki, i tak przyzwane zostanie prawo rozstrzygnięcia sporu przez pojedynek. Odbędzie się on w Świątyni Tyra w Dzielnicy Handlowej, a twoim przeciwnikiem będzie poplecznik Gariusa, Lorne.
Gdy proces zostanie zakończony, będziesz musiał udać się do Świątyni Tyra. Wykorzystaj chwilę przerwy, by uzupełnić zapasy środków leczniczych i jak najlepiej uzbrój swoją postać. Gdy wejdziesz do świątyni, Khelgar zadeklaruje chęć stoczenia pojedynku za ciebie (jest to część jego osobistego questa). Zadecyduj wedle własnego uznania, Lorne to mocny gość. Bez względu na to czy się zgodzisz, twoja postać uda się na tyły świątyni by w zadumie przygotować się do walki.
Odwiedzi cię jeszcze kilka postaci. Qara zaproponuje, podobnie jak krasnolud, zajęcie twojego miejsca, a Neeshka podsunie pomysł drobnego sabotażu uzbrojenia twojego przeciwnika. Każda decyzja jest całkowicie subiektywna i nie ma tu lepszych i gorszych rozwiązań - zrób jak uważasz. W końcu odwiedzi cię Sir Nevalle i zaprowadzi na arenę pojedynku.
Przed walką porozmawiasz jeszcze z Shandrą i Grobnarem i otrzymasz ostatnią szansę ustąpienia walki którejś z innej postaci. Gdy w końcu się zdecydujesz zacząć pojedynek, staniesz naprzeciwko Lorne'a Starlinga, potężnego wojownika tak jak ty pochodzącego z Zachodniego Portu (pamiętasz quest zlecany przez jego matkę na samym początku gry?). Trick w walce z nim polega na tym, że nie możesz go zabić, gdy jest on ogarnięty szałem bitewnym. W takich momentach po prostu uciekaj przed nim biegając dookoła, a gdy jego osłona opadnie - atakuj czym tylko możesz. Jako że jest to wojownik, nie ma tu specjalnej taktyki w kwestii pozytywnych i negatywnych uroków, decyduje raczej brutalna siła.
Gdy pokonasz Lorne'a, przeniesiesz się z powrotem do Zatopionego Dzbana. Pod ścianą zobaczysz dwie skrzynie - sprzęt pokonanego wojownika (bardzo fajne ostrze dla złych postaci) oraz podarek od Lorda Nashera (Amulet Prawdy). Przekazana ci też zostanie wieść, że szukał cię mędrzec Aldanon. Trzeba by go odwiedzić.
UWAGA: Po pokonaniu Lorne'a warto wrócić do jego matki, Retty Starling w Zachodnim Porcie, by dokończyć misję zleconą ci przez nią na samym początku gry.