Misje poboczne (1) | Misje poboczne | Neverwinter Nights 2 poradnik Neverwinter Nights 2
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Khelgar
Sympatyczny krasnolud powie ci o swojej misji już na samym początku gry, gdy rozmawiać będziecie po raz pierwszy. Chce on udać się do Neverwinter i odwiedzić tamtejszą Świątynię Tyra, by uzyskać trening u zamieszkujących ją mnichów. Gdy uzyskasz już dostęp do Dzielnicy Handlowe, świątynia stanie przed tobą otworem. Odwiedź ją mając Khelgara w drużynie, a mnich imieniem Hlam przedstawi ci trzy próby, które krasnolud musi przedsięwziąć.
Próba Okaleczonego
Rozmowa z mnichem odkryje nową lokację na mapie świata - Krasnoludzkich Zwiadowców. Gdy się tam udasz, spotkasz grupę krasnoludów szykujących się do odbicia ich dawnej rodzinnej twierdzy z rąk orklinów. Zaoferuj swą pomoc i ruszaj naprzód. W punkcie (1) znajdziesz ciało martwego zwiadowcy i pułapkę potworów. W (2) jest skrzynia z paroma godnymi uwagi przedmiotami. W (3) zobaczysz uwięzionego w klatce krasnoluda, osaczonego przez grupę orklinów. Pokonaj je i uwolnij jeńca. Dojdź do końca obszaru (4) i wejdź do podziemi.
W punkcie (1) znajdziesz część mechanizmu, z której pomocą otworzysz drzwi w (3) . Po drodze, w (2) spotkasz grupę kłócących się orklinów - jeśli pomyślnie wykonasz test umiejętności ukrywania się, powykańczają się one nawzajem, a ty będziesz mógł zgarnąć ich łupy.
W (4) spotkasz mini-bossa, średniej trudności ogra. Gdy go pokonasz, sprawdź zawartość pobliskiej skrzyni (5) , a znajdziesz relikwię klanu Żelaznej Pięści. Jeśli przyznasz Khelgarowi, że to on powinien zatrzymać rękawice, dostaniesz +4 punkty wpływu na niego. Dodatkowo, w punkcie (6) zobaczysz zawalone przejście, o którym należy donieść czekającym na zewnątrz krasnoludom. Gdy do nich wrócisz, misja zostanie zaliczona.
Próba Bezstronnego
Drugim wyzwaniem dla Khelgara jest przyznanie, że Neeshka i Elanee nie są aż takimi szkodnikami, za jakie je początkowo uważał. Do wyznania doprowadzić musisz w rozmowie z krasnoludem, pomyślnie przechodząc test autorytetu u niego. Aby podnieść autorytet u Khelgara, przyznawaj mu rację w sprzeczkach z innymi członkami drużyny i nie bój się podnieść ostrza na kogoś, kto na to zasługuje. Gdy uda ci się pomyślnie namówić Żelazną Pięść do zmiany stanowiska, będziesz mógł donieść o tym Hlamowi.
Próba Sprawiedliwości
Ostatnią próbą, przed którą stanie krasnolud, będzie rozróżnienie walki słusznej od niesłusznej. Ten element questa wpleciony jest bezpośrednio w główną oś fabularną gry. Gdy po procesie w pierwszej części drugiego aktu przyjdzie ci walczyć z Lorne'em, Khelgar zgłosi chęć zajęcia twojego miejsca. To wystarczy, by zdał swój egzamin.
Gdy ukończysz wszystkie trzy sub-questy, wróć do Hlama i opowiedz mu o dokonaniach krasnoluda. Raz jeszcze wykonany zostanie test autorytetu, po którego pomyślnym przejściu Khelgar przekwalifikowany zostanie na mnicha. Będziesz mógł od nowa zbudować tę postać, jako że zachowa on posiadane punkty doświadczenia, ale zdegradowany zostanie na pierwszy poziom (tj. z miejsca będziesz mógł go awansować z powrotem na dawny level, ale wg własnego uznania). Czy to wszystko ma sens? Cóż, niekoniecznie. Khelgar to bardzo dobry wojownik, który jako mnich wiele traci.