Śladami Aldanona (2) | Akt II | Neverwinter Nights 2 poradnik Neverwinter Nights 2
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Warownia na Rozstajach
Zleceniodawca: Lord Nasher;
W komnacie tronowej dane ci będzie poznać nową ambasador Luskanu - Sydney Natale (kojarzysz ją zapewne z cut-scenek związanych z pobocznym wątkiem Qary). Po dłuższej rozmowie okaże się, że twoim następnym celem będzie Warownia na Rozstajach, którą to Czarny Garius zamienił w swą główną bazę.
![]() | ![]() |
Przed murami twierdzy spotkasz oddział żołnierzy Neverwinter dowodzony przez Vale'a. Gdy dadzą sygnał gotowości, zaatakuj. Pokonaj przeciwników przed murami oraz na dziedzińcu. Po chwili okaże się, że magowie nie są w stanie sforsować głównych wrót warowni i musisz dostać się do niej używając tajnego tunelu ewakuacyjnego. Udaj się do jego wyjścia (dostęp z poziomu mapy świata).

W tunelu będziesz musiał walczyć z kilkoma rodzajami przerośniętych żuków. Zwróć uwagę na rudę metalu ($) i upewnij się, że gra zaliczy ci znalezienie jej - już niedługo bardzo ci się to przyda.

Gdy dojdziesz do twierdzy, od razu znajdziesz się w komnacie, w której więziony jest Aldanon (1) . Porozmawiaj z nim, po czym z półki z książkami nieopodal koniecznie weź egzemplarz Starożytnej Sztuki Budowy Golemów. W następnym pomieszczeniu pokonaj dużą grupę strażników, a pojawi się Vale z resztą żołnierzy. Klucz potrzebny do otwarcia następnych drzwi znajdziesz przy ciele jednego z magów, którzy tworzyli magiczną zasłonę na głównych wrotach (2) . Teraz musisz stanąć do walki z grupą kapłanów cienia (3) . Gdy ich pokonasz, zejdź na dół.

Czeka tu na ciebie Golem Ostrzak. Pozbądź się go i przejdź dalej. Trafisz do komnaty, w której rozpoczął się już rytuał. Pokonaj wszystkich Braci i Czempionów, a naruszysz jego przebieg, w wyniku czego Garius wraz z pomagającymi mu magami zostaną na miejscu usmażeni. Weź okruch z ciała Gariusa i pogadaj z Vale'em, by wrócić do Neverwinter.
Powrót do Warowni na Rozstajach
Zleceniodawca: Sir Nevalle;
Znajdziesz się w centrum dowodzenia straży miejskiej, gdzie Aldanon i Brelaina prowadzą dysputę na temat odbitej z Warowni więźniarki, kapłanki githzerai o imieniu Zhjaeve. To kolejny NPC, który dołączy do twojej drużyny. Weź ją ze sobą i udaj się z powrotem do Warowni. Okaże się, że Lord Nasher postanowił powierzyć ci pieczę nad nią - musisz tak pokierować jej rozwojem, by przywrócić ją do dawnej świetności i uczynić z niej główny bastion sił dobra w walce z Królem Cieni. Aby poznać szczegóły procesu zarządzania twierdzą, przejdź do stosownego działu poradnika. Odbędziesz też długą rozmowę z Zhjaeve, która wskaże ci następny cel w głównym wątku fabularnym: Rytuał Oczyszczenia.
![]() | ![]() |
UWAGA: Teraz jest, w przekroju całej chyba gry, najlepszy moment na wykonanie wielu sub-questów. Uzupełnij więc wszystkie zaległości - pokończ wątki właściwe niektórym NPC (np. Khelgara), pozbieraj pracowników do twierdzy (przede wszystkim Orlena, który będzie niedostępny po posunięciu głównego wątku do przodu), nabierz doświadczenia.