Śladami Aldanona (2) | Akt II | Neverwinter Nights 2 poradnik Neverwinter Nights 2
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Warownia na Rozstajach
Zleceniodawca: Lord Nasher;
W komnacie tronowej dane ci będzie poznać nową ambasador Luskanu - Sydney Natale (kojarzysz ją zapewne z cut-scenek związanych z pobocznym wątkiem Qary). Po dłuższej rozmowie okaże się, że twoim następnym celem będzie Warownia na Rozstajach, którą to Czarny Garius zamienił w swą główną bazę.
Przed murami twierdzy spotkasz oddział żołnierzy Neverwinter dowodzony przez Vale'a. Gdy dadzą sygnał gotowości, zaatakuj. Pokonaj przeciwników przed murami oraz na dziedzińcu. Po chwili okaże się, że magowie nie są w stanie sforsować głównych wrót warowni i musisz dostać się do niej używając tajnego tunelu ewakuacyjnego. Udaj się do jego wyjścia (dostęp z poziomu mapy świata).
W tunelu będziesz musiał walczyć z kilkoma rodzajami przerośniętych żuków. Zwróć uwagę na rudę metalu ($) i upewnij się, że gra zaliczy ci znalezienie jej - już niedługo bardzo ci się to przyda.
Gdy dojdziesz do twierdzy, od razu znajdziesz się w komnacie, w której więziony jest Aldanon (1) . Porozmawiaj z nim, po czym z półki z książkami nieopodal koniecznie weź egzemplarz Starożytnej Sztuki Budowy Golemów. W następnym pomieszczeniu pokonaj dużą grupę strażników, a pojawi się Vale z resztą żołnierzy. Klucz potrzebny do otwarcia następnych drzwi znajdziesz przy ciele jednego z magów, którzy tworzyli magiczną zasłonę na głównych wrotach (2) . Teraz musisz stanąć do walki z grupą kapłanów cienia (3) . Gdy ich pokonasz, zejdź na dół.
Czeka tu na ciebie Golem Ostrzak. Pozbądź się go i przejdź dalej. Trafisz do komnaty, w której rozpoczął się już rytuał. Pokonaj wszystkich Braci i Czempionów, a naruszysz jego przebieg, w wyniku czego Garius wraz z pomagającymi mu magami zostaną na miejscu usmażeni. Weź okruch z ciała Gariusa i pogadaj z Vale'em, by wrócić do Neverwinter.
Powrót do Warowni na Rozstajach
Zleceniodawca: Sir Nevalle;
Znajdziesz się w centrum dowodzenia straży miejskiej, gdzie Aldanon i Brelaina prowadzą dysputę na temat odbitej z Warowni więźniarki, kapłanki githzerai o imieniu Zhjaeve. To kolejny NPC, który dołączy do twojej drużyny. Weź ją ze sobą i udaj się z powrotem do Warowni. Okaże się, że Lord Nasher postanowił powierzyć ci pieczę nad nią - musisz tak pokierować jej rozwojem, by przywrócić ją do dawnej świetności i uczynić z niej główny bastion sił dobra w walce z Królem Cieni. Aby poznać szczegóły procesu zarządzania twierdzą, przejdź do stosownego działu poradnika. Odbędziesz też długą rozmowę z Zhjaeve, która wskaże ci następny cel w głównym wątku fabularnym: Rytuał Oczyszczenia.
UWAGA: Teraz jest, w przekroju całej chyba gry, najlepszy moment na wykonanie wielu sub-questów. Uzupełnij więc wszystkie zaległości - pokończ wątki właściwe niektórym NPC (np. Khelgara), pozbieraj pracowników do twierdzy (przede wszystkim Orlena, który będzie niedostępny po posunięciu głównego wątku do przodu), nabierz doświadczenia.