Fort Locke (1) | Akt 1 | Neverwinter Nights 2 poradnik Neverwinter Nights 2
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Fort Locke
Od razu po wkroczeniu w te przyjemne okolice zobaczysz znajomego ci handlarza Galena (1) , którego ochroniarze postanowili zwrócić się przeciwko niemu. Możesz mu pomóc ich pokonać (150GP, 1 punkt Dobra) bądź też zabić całą trójkę (1500GP, niezły Rapier oraz 3 punkty Zła).
Idąc dalej ścieżką spotkasz złodziejkę Neeshkę (2) osaczoną przez strażników z Fortu Locke. Pomóż jej się obronić i przyłącz ją do swojej drużyny (raz jeszcze twoje odpowiedzi w rozmowach nie mają znaczenia, i tak się to wszystko stanie). Jej umiejętności okażą się bardzo przydatne w dalszej części gry - od teraz będziesz mógł z jej pomocą dezaktywować pułapki, otwierać zamki i dokonywać kradzieży kieszonkowej.
Dotrzesz w końcu do Fort Locke, gdzie spotkasz zleceniodawców kilku ciekawych sub-questów. Znajdziesz tu również płatnerza (3) oraz kowala, który wytłumaczy ci podstawy tworzenia własnych przedmiotów (4) .
Bezpieczniejsze drogi / Śledztwo w forcie Locke
Zleceniodawca: Marshal Cormick, Vallis Anton;
Porozmawiaj najpierw z Marshalem Cormickiem (5) , a następnie z Vallisem Antonem (6) . W twoim dzienniku pojawią się dwa nowe questy, które tak naprawdę sprowadzają się do jednego. Uzupełnij siły i ruszaj w stronę cmentarzyska (7) . Zanim tam dojdziesz, możesz opcjonalnie skierować się do Jaskini na bagnach, by zdobyć nieco przedmiotów i doświadczenia.
Bajoro Umarłych
Obszar ten nie jest związany z żadnym questem, możesz go przejść całkowicie dla sportu. Znajdziesz tu nieco złota (1) , (2) , pająka-minibossa (3) oraz wejście do jaskini (4) . W tej ostatniej znajduje się komnata wodza jaszczurzego plemienia (5) . Na nim i jego świcie zdobędziesz nieco magicznych przedmiotów. Przejrzyj też wszystkie skrzynie w okolicy.
Cmentarzysko
W drodze do Cmentarzyska zaczepiony zostaniesz przez grupę bandytów, którzy będą chcieli opłaty za przejazd pilnowaną przez nich drogą. Możesz walczyć lub negocjować - wybór należy do ciebie. Nie przegap tylko skrzyni w ich obozowisku, są tam ciekawe rękawice.
Gdy dotrzesz do cmentarzyska, będziesz musiał pokonać dużą grupę nieumarłych. W okolicy są dwie krypty, do których możesz wejść: (1) i (2) . Zacznijmy od tej pierwszej.
Poziom ten najeżony jest pułapkami, ale wszystkie one są w zasięgu możliwości Neeshki. Nie znajdziesz tu nic związanego z fabułą misji, ale i tak warto pozbierać zawartość wszystkich skrzyń (*) oraz poćwiczyć nieco walkę na łatwych przeciwnikach. Gdy zwiedzisz cały loch, wyjdź na zewnątrz i przejdź do drugiej krypty.
Ponownie, większość drzwi i korytarzy jest tu opatrzona pułapkami, nie spiesz się więc z parciem do przodu, tylko spokojnie zadawaj sobie trud rozbrajania ich. Żadnych szczególnych skarbów tu nie znajdziemy, niemniej warto jest spenetrować cały poziom. Godna zauważenia jest skrzynia w punkcie (1) .
W sali (2) spotkasz mrocznego kapłana dokonującego jakiegoś mrocznego obrządku. Pokonaj go (skup ataki na nim, pomijając przyzwane przez niego zombie), po czym zabierz wszystkie jego przedmioty oraz zawartość skrzyni pod ścianą. Porozmawiaj ze stojącym obok Tannem - to jego szukałeś. Dołącz go do drużyny, po czym użyj dźwigni tuż obok. Otworzy to do tej pory zamknięte przejścia (*) .
Tann poprosi cię, byś pomógł mu odnaleźć zaginionych członków jego oddziału. Znajdziesz ich w punktach oznaczonych (O) . Jeden z nich będzie martwy - kliknij na jego ciele, a znalezienie go zostanie ci zaliczone. Gdy załatwisz już wszystko, opuść ten poziom wyjściem na skróty (3) .
Po powrocie do fortu okaże się, że Vallis wcale nie ma zamiaru zrzekać się władzy na rzecz swego zaginionego przełożonego. Możesz z nim walczyć, bądź przekonać go by się poddał. Jeszcze raz porozmawiaj z Cormickiem oraz Tannem.