Rozdział 1 - Okopy (cz.1) | Solucja NecroVision poradnik NecroVision
Ostatnia aktualizacja: 13 września 2019
Rozdział 1 - Okopy
- listy : 8
- tajemne miejsca : 6
- artefakty : 2
- sala wyzwań : Grabarz
Wydostań się z bunkra
Atak na niemieckie pozycje (wprowadzający rozdział "ziemia niczyja") okazał się totalną katastrofą. Wróg spodziewał się ofensywy Ententy i m.in. przy wsparciu zabójczego gazu praktycznie zmiażdżył natarcie. Ocalałeś Ty i nie do końca poczytalny brytyjski żołnierz, który swoim występkiem praktycznie sam skazał na śmierć Twoich towarzyszy.
Zaraz po zakończeniu animacji, rozmówca rzuci się na Ciebie. Do obrony użyj klawisza walki wręcz, czyli domyślnie scrolla. Kilkoma uderzeniami pozbaw agresora życia (1), po czym rozejrzyj się wokół. Znalazłeś się z zabarykadowanym bunkrze, z którego przydałoby się wydostać. Zanim jednak do tego dojdzie, przeczytaj dwa listy. Pierwszy ulokowany jest w jednym z rogów pomieszczenia (2), drugi koło ogniska gdzie przed chwilą stał Brytyjczyk.
Po zapoznaniu się z wizerunkiem pięknej Helgi, sięgnij po ładunki wybuchowe z pobliskiej skrzyni (3). Zabierz tyle, abyś więcej nie mógł już unieść - przydadzą się później do odblokowania sekretów. Podejdź do drewnianych desek blokujących wyjście i podpal lont (4). Wyjdź na zewnątrz.
Ucieknij z zagazowanego obszaru do niemieckiego okopu
Trudno tu szukać świeżego powietrza, skoro wokół unosi się gaz (teraz nieszkodliwy), a nad głową świszczą kulę. Niemcy najwidoczniej wiedzieli, że ukrywasz się wewnątrz. Przede wszystkim zabij więc wszystkich przeciwników i nie bój się brawury. Wyjdź na otwarty teren wdając się zwyczajnie w bójki, od czasu do czasu strzelając do dalej ustawionych wrogów (5). Gra polega głównie na walce na bliski kontakt i im wcześniej się z tym oswoisz, tym lepiej. Uderzaj szkopów kolbą karabinu, przewracaj kopniakiem, szukaj przydatnych kombosów, które zapełnią poziom adrenaliny i furii. Pamiętaj, że strzał w głowę to też bardzo przydatna kombinacja.
Kiedy już oczyścisz rejon. Zwróć uwagę na drewnianą wieżę na północnym wschodzie według wskazań strzałki (6). Podejdź do niej i wysadź, schodząc po chwili do tajemnego okopu.
Przedostań się do cekaemu i zestrzel niemieckie samoloty
W rzeczywistości jest to tajemne zadanie bonusowe, ale im więcej walki tym lepiej, czyż nie? W rowie spotkasz piszącego list sprzymierzeńca. Wspomina on o Fokkerach, czyli niemieckich samolotach, które krążą nad teatrem działań szukając alianckich niedobitków. Chyba już dość się wycierpieli, więc czym prędzej zasuwamy do cekaemu.
Zaraz z zza rogu wypadnie grupka szkopów. Potem znajdziesz jeszcze kilku stojących za skrzynkami, obok przeprawy u góry i nad docelową drabiną (7). Załatw ich wykorzystując np. przyjaźnie rozmieszczone beczki z prochem. Po zameldowaniu się w lokacji z karabinem, chwyć go w swoje amerykańskie łapy rozpoczynając ostrzał (8). Tnij zwłaszcza Niemców, którzy są w stanie wyrządzić Ci krzywdę ale kątem oka wypatruj też płatowców. Te dość szybko runą na ziemię, a o skończonym zadaniu poinformuje Cię informacja, byś wrócił do angielskiego żołnierza.
Zadanie główne: przedostań się przez okopy, by ominąć zagazowany obszar
Ten niestety będzie już martwy. Oczekuj także kolejnej wizyty obcych żołnierzy. Po opanowaniu sytuacji przeczytaj list (9) do Sary pozostawiony przez Brytyjczyka, po czym kieruj się w głąb okopów.
Po kilku krokach zostaniesz najprawdopodobniej ostrzelany z lewej strony ze stanowiska z karabinem maszynowym. Jeśli zebrałeś jakieś granaty, wystarczy tylko, że dobrze wycelujesz (klawisz G lub 1) (10). Pędź dalej aż eksplodują drzwi do pomieszczenia (11). Zastrzel wszystkich Niemców, a następnie wejdź do środka zabierając stamtąd bardzo przydatną strzelbę (12). Wyjdź z powrotem i kontynuuj podróż.
Ostatecznie zobaczysz szkopów ginących od własnego gazu. Sprawcą tej tragedii okazał się o dziwo jeden z Niemców, z którym za chwilę sobie pogadasz.
s