Misja 8 Chasing Shadows (cz.2) | Kampania radziecka poradnik Men of War
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Omijaj niemieckie patrole na piaszczystej drodze, nie atakując ich. Klikając LPM wrażego żołnierza (gdy nie masz wybranego żadnego ze swoich ludzi) możesz podejrzeć pole widzenia wroga - nie wchodź w nie! Po dotarciu w pobliże znajomo wyglądających beczek ta część scenariusza zakończy się. Upłynie kilka godzin, w ciągu których sierżant Griszenko dojdzie do siebie. Zapadnie zmrok.
Kolejne zadanie dla twojego tym razem 4-osobowego już oddziału polega na zinfiltrowaniu tej wielkiej, niemieckiej bazy znajdującej się w okolicy i zlokalizowaniu archiwum z dokumentami (infiltrate the centre and locate the documents archive) . Najpierw musisz dostać się na teren bazy przez dziurę wyciętą w jej ogrodzeniu (jeden z żołnierzy posiada nożyce do cięcia drutu). Miejsce, w którym powinieneś przeciąć siatkę wskazywane jest na ekranie czerwoną strzałką. By tam dotrzeć poruszaj się dokładnie tą samą trasą, co na początku gry, gdy zdążałeś do chatki i rozpalonego przy niej ogniska - spójrz na pierwsze trzy obrazki powyżej, by przypomnieć sobie drogę. Oczywiście tym razem nie idziesz pod chałupkę pośród lasów, lecz okrążasz niemiecką bazę, maszerując wzdłuż jej ogrodzenia. Proponuję cały czas zachowywać ciszę, nie strzelać do napotkanych Niemiaszków, np. 4-osobowego pieszego patrolu, na który nadziejesz się zbliżając się do tej krętej ścieżki biegnącej lasem nieopodal bazy. Poczekaj aż Szwaby oddalą się w swoim kierunku i ruszaj dalej tą krętą ściężką.
Dotrzesz nią do szerszego traktu - odbij wtedy w lewo i zarośniętym krzakami wąskim wąwozem podczołgaj się w pobliże ogrodzenia otaczającego niemiecką bazę. Gdy się do niego zbliżysz jeden lub dwóch towarzyszy automatycznie przetnie siatkę wycinając w niej otwór. W tym momencie gra smęci coś o pozostawieniu tu trzech żołnierzy i zbadaniu niemieckiej bazy tylko jednym - nie słuchaj tego, zadanie równie dobrze możesz wykonać całą grupą. Na chwilę włączy się też krótki przerywnik, na którym zobaczysz niemieckiego oficera wychodzącego z jednego z budynków bazy i kierującego się w sobie tylko znaną stronę. Ten facet to teraz wasz cel - może on wiedzieć gdzie konkretnie znajdują się dokumenty, których szukacie. Chłoptasia jednak należy najpierw zlokalizować - wszedł do któregoś z pozostałych budynków. Którego? Ano tego niewielkiego budyneczku znajdującego się przy drugiej bramie prowadzącej na teren bazy - hen za wieżą wartowniczą, którą widać na obrazku na drugim planie i za znajdującą się za nią chałupą. Cała twoja dzielna drużyna musi się teraz przeczołgać przez drogę za najbliższy budynek (jakiś garaż, jeśli dobrze pamiętam). Zanim to zrobisz upewnij się, że chłopaki nie będą strzelać bez rozkazu, poczekaj aż wartownik patrolujący silnie strzeżoną bramę po prawej oddali się również w prawo. Niemiaszkiem majstrującym przy ciężarówce po lewej nie ma się w ogóle co przejmować. Czołgaj się całym oddziałem dalej wzdłuż boku bazy, na koniec ukrywając za skrzyniami leżącymi pod wieżą strażniczą widoczną na obrazku.
Tuż za tymi skrzyniami stoi dwóch Szwabów! Można przetestować na nich siekierę i majcher (brrr!), albo - prościej - zdjąć obu jednocześnie celnie rzuconym i dobrze "podgotowanym" granatem. Następnie piorunem przemknij pod barakiem, który stoi za wieżą, wrzucając kolejny granacik w najbliższe worki z piaskiem. Powinieneś jak najszybciej - nie wdając się w żadne niepotrzebne strzelaniny! - dostać się do tej małej chałupki (stróżówka?) kawałek dalej. Na obrazku widać pod nią niebieskawe sylwetki fantomów.