Misja 2 Scorching Sands (cz.1) | Kampania niemiecka poradnik Men of War
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Niemcy Misja 2: Scorching Sands
W scenariuszu tym, podzielonym na dwie części, siły niemieckie pozostają w głębokiej defensywie. Pierwsze zadanie główne polega na utrzymaniu pozycji na wzgórzach (hold your positions at the hills) pośrodku pustyni. Niemcy zajęli już stanowiska tuż pod wzniesieniem oraz częściowo na nim i w zasadzie wystarczy tylko dokonać niewielkich korekt w ustawieniu polowych armat ppanc. kal. 37mm i wozów pancernych. Zacznij to robić począwszy od centrum planszy, bowiem za chwilę właśnie tam pojawi się zwiad przeciwnika w postaci kilku słabo opancerzonych Daimlerów, które to rozpoznanie powinieneś wyeliminować zanim nadejdą główne siły nieprzyjaciela (eliminate the enemy's mobile recon before the main body arrives) . Lekki czołg możesz ukryć za pobliskim budynkiem, by raził z boku angielskie pojazdy toczące się drogą. Podobnie uczyń z samochodem pancernym stojącym nieopodal skrzyżowania - cofnij go nieznacznie, chowając za pobliską przydrożną skałą. Tuż koło stanowiska moździerza masz 37mm pepanca - również przesuń go lekko w prawo, ukrywając za najbliższą skałą i obracając w lewo. Kolejną lichą armatkę, która znajduje się na tyłach (za okopem) i której nie widać na obrazku, cofnij trochę do tyłu i schowaj za budynkiem, by jego ściana osłaniała pepanca z lewej strony. Żołnierzy w samym okopie nie musisz ruszać, podobnie jak szwejków kryjących się za skałami i workami z piaskiem przy skrzyżowaniu dróg widocznym na obrazku. Gdy niebawem pojawi się brytyjski zwiad, powinien zostać hucznie powitany i w mgnieniu oka całkowicie rozbity. Jeśli ci się jednak nie uda tego dokonać, to nie przejmuj się - było to tylko zadanie dodatkowe. Teraz nie możesz pozwolić wrogowi przebić się przez twoją defensywę na prawym skrzydle (don't let enemy break through defences on the right flank) . Nieprzyjacielskie czołgi nadjadą od północy, zbliżając się najpierw do skrzyżowania dróg, skręcając przy nim w prawo i przejeżdżając wzdłuż całego twojego frontu w kierunku wschodnim. Spróbuj zatrzymać część "puszek" wroga już w okolicy skrzyżowania. W tym celu wystarczy teraz tylko przesunąć 37mm pepanca nieznacznie w prawo, tak by z lewej strony zasłaniała go pobliska przydrożna skała, a sama armatka mogła strzelać w kierunku tego wzgórza porośniętego palmami. Podobnie uczyń z samochodem pancernym stojącym obok, a faktycznie może ci się udać unieruchomić lub nawet zniszczyć kilka z brytyjskich czołgów przejeżdżających za budynkami.
Herbaciarzy, którym jednak uda się przebić powitają zaś twoje siły na wschodzie. Część piechoty może zostać w okopie, w którym siedzi od początku rozgrywki, a część wyślij na wzgórze z tyłu, w pobliże stanowisk dwóch moździerzy, które tam masz. Pierwszą armatkę z lewej przesuń nieznacznie w prawo, chowając za skałką (podobnie jak postąpiłeś wcześniej z pepancem na skrzyżowaniu dróg). Drugie 37mm działko wycofaj tylko kilka metrów. Obie armatki muszą po prostu być osłonięte skałami od swojej lewej strony. Upewnij się, że zamki dział załadowane są pociskami ppanc. z niebieskimi czubami. Lekkim czołgiem stojącym przy prawej krawędzi planszy możesz wjechać pomiędzy skałki znajdujące się nieopodal, prowadząc maszynę w trybie kontroli bezpośredniej. Czołg będzie stanowił ostatnią przeszkodę mającą za zadanie zatrzymać pojazdy nieprzyjaciela przemykające drogą w prawo. Nie możesz pozwolić by nawet jeden z nich opuścił planszę, zaś opisanych wyżej korekt w ustawieniu swoich armatek polowych i czołgu powinieneś dokonać jeszcze kiedy na skrzyżowaniu w centrum planszy Niemcy rozbijają brytyjski zwiad! Kiedy tylko czołgi herbaciarzy zaczną pojawiać się w polu widzenia twoich pepanców, wjeżdżając w nie od lewej, natychmiast każ armatkom otwierać do wrogów ogień. Ręcznie wskazuj kolejne cele, ale nie przejmuj nad obsadami kontroli bezpośredniej, lecz pozwól im celować i strzelać, bo raczej lepiej im to wyjdzie niż tobie.
Po spaleniu (co do jednego!) brytyjskich czołgów na tym skrzydle będziesz musiał wrócić do centrum mapy i odeprzeć angielski atak (repel British attack on central positions) . Dużo wcześniej warto - gdy tylko pojawi się taka możliwość - ściągnąć na plac boju pierwsze posiłki w postaci doskonałej niemieckiej 88mm armaty plot./ppanc. holowanej przez ciężarówkę (po wezwaniu pojawia się ona przy skraju mapy blisko jej lewego, dolnego rogu). Kliknij ciężarówkę i podciągnij "acht koma acht" na wzgórze na tyłach twoich pozycji, z którego widać piaszczystą drogę biegnącą przez środek pola bitwy. Szybko odczep armatę przy skraju górki (obsada działa może je ewentualnie podciągnąć kawałek już siłą własnych mięśni) i przygotuj do strzelania ładując lufę pociskiem ppanc. Potem wystarczy już tylko wskazywać 88-ce kolejne cele do zniszczenia, m.in. brytyjskie "puszki" pchające się także od lewej. W trakcie walki na pozycje Niemców poniżej spadną granaty moździerzowe - Brytole podciągają dwa, o ile mnie pamięć nie myli, moździerze i ustawiają je przy tym oczku wodnym, które widać na obrazku na drugim planie. Warto obie "rury" szybko unieszkodliwić eliminując ich obsady (później taki porzucony moździerz może przejąć kilku twoich piechurów i przenieść go na niemieckie pozycje - jeszcze się przyda!). Piechurom z pobliskiego okopu może być jednak trudno takie zadanie wykonać, więc zamiast nich proponuję użyć samochodu pancernego by wykonać nim szybki rajd w okolicę jeziorka i wystrzelać najpierw brytyjskie "zające" z osłony moździerza, a w końce obsady samych rur.
W trakcie bitwy Angole spróbują się również przebić na twoim lewym skrzydle. Jeśli odpowiednio wcześniej postawisz tu, przy skałce nieopodal drugiego okopu, kolejną 88-kę (na 37mm pepance nie ma co liczyć specjalnie!) to prędzej połamią sobie pancerne zęby niż któryś z nich tędy przejedzie. Weź pod uwagę, że w transzei blisko 88-ki warto trzymać kilku żołnierzy gotowych zastąpić obsadę działa, gdyby coś złego jej się przytrafiło (nawet kierowca ciężarówki, która armatę podholowała może w ostateczności zastąpić na stanowisku poległych kolegów). Pozostałych piechurów ja umieściłem nie w okopach, lecz na wzniesieniu po lewej, za workami z piaskiem. Pamiętaj, że przez cały czas możesz wzywać posiłki, jeśli ich potrzebujesz - m.in. transporter-nosiciel moździerza i czołgi (najlepsze do walki z "puszkami" npla to PzKpfw IV G, pozostałe głównie do walki z piechotą, której tu jednak najmniej).