Misja 7 Behind Enemy Lines (cz.1) | Kampania radziecka poradnik Men of War
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
ZSRR Misja 7: Behind Enemy Lines
To ciekawy i długi scenariusz podzielony na dwie misje: jedną rozgrywającą się w nocy, w której kierujemy poczynaniami niewielkiej drużyny radzieckich "specjałów" i drugą, rozgrywaną już za dnia, która jest najzwyczajniejszą, wielką bitwą. Zaczynamy od akcji nocnej. Główne zadanie będzie polegało na przekroczeniu linii obronnych wroga (cross the enemy defensive lines) . W trakcie jego wykonywania nasi ludzie powinni pozostać niewykryci i unikać wywołania alarmu w szeregach wroga (stay undetected, avoid setting off the alarm) . Przenikając za linie nieprzyjaciela wykonamy również zadania dodatkowe: przede wszystkim podłożymy czasowe ładunki wybuchowe (place timed explosives) zaminowując nimi niemiecki sprzęt wojskowy (głównie pojazdy, armaty polowe) oraz wykryjemy niemieckie pola minowe na drodze biegnącej przez planszę (uncover the minefields on the road) . Jedno z zadań dodatkowych polega także na rozpoznaniu pozycji nieprzyjaciela na tej mapie (map the deployment of enemy forces) - jest to żmudna robota wymagająca skrytego przejścia się po całej planszy naszym oddziałem radzieckich gierojów i wykukania gdzie Niemcy mają swoje stanowiska. Jak już jednak napisałem wyżej jest to cel dodatkowy, którego zrealizowanie nie jest konieczne do ukończenia scenariusza i w tym poradniku podaruję sobie opis wykonania tegoż zadania, pozostawiając radość jego urzeczywistnienia harcorowym graczom MoW. Zaczynajmy. Najpierw zabierz jednym z komandosów wykrywacz min, który powinieneś znaleźć na pace pobliskiej ciężarówki. Materiały wybuchowe w postaci dynamitu z mechanizmem zegarowym twoi ludzie już mają (każdy po kilka sztuk) - niemiecki sprzęt minuje się w tej misji otwierając okno inwentarza danego pojazdu czy armaty polowej i po prostu przenosząc do niego dynamit ze swojego okna.
Na początek trzeba przekroczyć pierwszą niemiecką linię obronną na prawym skrzydle (otwierając okno celów misji i klikając na ikonę lornetki przy wybranym celu zorientujesz się gdzie konkretnie powinieneś się udać i jaką obrać drogę - gra wyświetli na mapie czerwone kółka układające się w stosowną trasę). Podczołgaj się swoimi ludźmi najpierw w krzaki pod murkiem znajdującym się nieopodal niemieckich okopów, a później dalej, wpełzając do transzei. Komandosi nie mogą robić hałasu podnosząc alarm więc zabroń im strzelać i przemieszczać się w/g ich widzimisię! Słuchaj wskazówek gry - jeśli jednak zaalarmujesz wroga to należy jak najszybciej wycofać się w bezpieczne miejsce schodząc przeciwnikowi z oczu i czekając chwilę aż sytuacja powróci do normy. Z okopu, do którego właśnie się wczołgałeś przekradnij się do transzei po prawej.
W pobliżu niej zobaczysz stanowisko szwabskiej armaty polowej z dwoma Niemiaszkami obsługującymi to działo, zaś w samym okopie - kolejnego Fryca za karabinem maszynowym i prawdopodobnie jeszcze jednego lub kilku ukrywających się w pobliżu. Używając pistoletu z tłumikiem dźwięku odstrzel szybko obu zawodników przy armacie otwierając do nich ogień z bliska i z boku, wyeliminuj Adolfa przy ckmie, a potem resztę delikwentów okopie. Możliwe, że w stanowisko armatki można wrzucić granat ręczny (wcześniej go "gotując", czyli wyciągając zawleczkę na kilka sekund przed rzutem) nie wywołując przy tym większego alarmu. Uważaj jednak, bo od strony sąsiedniego okopu może zjawić się facio z "zapalniczką" (miotaczem ognia), którego trzeba szybko poczęstować ołowiem zanim spali was na popiół. Po strzelaninie ściągnij tu pozostałych czerwonoarmistów z oddziału. Niemiecką polówkę możesz zaminować jednym dynamitem zostawiając go w oknie inwentarza tego działa. Od czasu do czasu w pobliżu tej transzei (za nią) teren patroluje niemiecki transporter opancerzony z kilkoma Szkopami na pokładzie. Zaczaj się na niego za bunkrem widocznym na obrazku lub przy wyjściu z okopu i poczęstuj granatem ppanc. kiedy Fryc będzie przejeżdżał obok. Następnie ostrożnie ruszaj w dalszą drogę, na pobliskie wzniesienie.
Najpierw odstrzel z wytłumionego pistoletu Niemiaszka obsługującego szperacz (reflektor), a potem podczołgaj się bliżej tego bunkra, armaty polowej i stanowiska moździerza przy urwisku. Jeden-dwóch krasnoarmiejców niech zajmie się wyeliminowaniem po cichu napotkanych tu Niemców (do bunkra, z tego co pamiętam, również można wrzucić granacik ręczny by na dobre uśpić kimających w środku Frycków), zaś pozostali powinni ubezpieczać kolegów na wypadek gdyby z innych kierunków nadszedł Szkopina patrolujący okolicę. Po oczyszczeniu terenu i zaminowaniu armaty (plus ewentualnie moździerza) przeczołgaj się swoim oddziałem na prawo. Pamiętaj by przed każdą strzelaniną zmieniać magazynki w pistoletach i oszczędzaj amunicję do nich strzelając celnie.