Misja 5 The Penal Unit (cz.1) | Kampania radziecka poradnik Men of War
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
ZSRR Misja 5: The Penal Unit
W tym scenariuszu zdaj się na sporą liczbę sojuszniczej radzieckiej piechoty, którą kieruje komputer. Po prostu traktuj tych towarzyszy jako mięcho armatnie, które będzie wykonywać tyle brudnej roboty, ile zdoła, wykrywając np. stanowiska nieprzyjacielskich armat polowych. Za plecami masz NKWD, więc czerwonoarmiści nie mogą się cofnąć ani kroku w tył. Do twojej dyspozycji oddano garstkę krasnoarmiejców, z której możesz sformować dwie drużyny piechurów. Początkowe zadanie polega na wyparciu wroga z pierwszej linii okopów (drive the enemy from the first line of trenches) . Na razie największe zagrożenie stanowi gniazdo ckm pomiędzy tymi transzejami, i drugie, nieco z prawej, w okopie. Kiedy już twoi ludzie zbliżą się do tych okopów, podążając za czerwonoarmistami sterowanymi przez komputer, każ im paść na ziemię i wziąć na celownik celowniczego pierwszego wrażego kaemu pośrodku. Możesz ostrzelać go lekko z boku jedną drużyną, podczas gdy druga stara się zwrócić uwagę kaemu i w ten sposób obrócić go nieco bokiem do pierwszej drużyny. To najlepszy sposób bo na razie twoi sołdaci nie mają granatów ręcznych, które można by wrzucić Niemcowi za kołnierz. W podobny sposób rozpraw się z drugim ckmem. Następnie cierpliwie wystrzelaj pozostałych Fryców w transzei i jej najbliższej okolicy, a potem sam wskocz swoimi żołnierzami do oczyszczonego okopu. Dowódcy obu drużyn mogą zajrzeć do walających się w pobliżu okopu zielonych skrzynek, w których znajdą granaty (w tym ppanc.) i koktajle Mołotowa - zabierz ile się da, rozdzielając je pomiędzy dostępnych żołnierzy. Zanim ruszysz do dalszej walki podlecz swoich ludzi.
Okop przy prawym skraju planszy może być łatwiej oczyścić z wroga gdyż powinieneś dostać posiłki, które zjawią się nieco z tyłu - dwie tankietki T-26 i kolejne dwie drużyny piechurów. Wykorzystaj te "zające" do wykrywania celów dla obu wozów trzymających się nieco z tyłu. Przed okopem masz krzaczory, w których na chwilę mogą położyć się czerwonoarmiści. Wówczas podjedź trochę bliżej pojazdami i ostrzelaj wrogów, których dostrzeże radziecka piechota. Tą ostatnią wskocz do oczyszczonego z nieprzyjaciela okopu, znowu zajrzyj do zielonych skrzynek leżących w pobliżu, podlecz rannych i ruszaj dalej chowając się za workami z piaskiem za niewielką chałupką. Podciągnij bliżej tankietki, ale uważaj i nie wyjeżdżaj nimi zbyt daleko, bo dalej, przy cerkwi, którą widać w głębi na obrazku i za okopem na prawo od niej znajdują się stanowiska dwóch niemieckich dział ppanc. Staraj się zasłonić swoje wozy tą niewielką chałupką, którą widać na pierwszym planie i wesprzeć nimi walczących piechurów. Zniszcz m.in. szwabskie motocykle stojące na drodze za chałupą.
Przenieś się na chwilę na swoje lewe skrzydło sprawdzając co się tam dzieje. Środkiem planszy biegnie droga, pośrodku niej znajduje się blokada ze stanowiskiem karabinu maszynowego, a na wzgórzu za drogą pozycja kolejnego niemieckiego pepanca. Wskocz piechotą do okopu obok ulicy, wrzuć granat ręczny w stanowisko ckm na drodze, postaraj się go szybko obsadzić jednym człowiek, a kolejnych kilku czerwonoarmistów wyślij lekko okrężną drogą na górkę za drogą. Starając się nie wchodzić w pole widzenia armaty znajdującej się na wzniesieniu spróbuj tymi kilkoma sołdatami obrzucić ją granatami. Dwoma towarzyszami obsadź stanowisko zdobytego w ten sposób pepanca, a potem wykorzystaj go do wyeliminowania pozostałych Szwabów kryjących się przy drodze, za workami z piaskiem.
Otrzymasz teraz nowe wytyczne - zdobycia i zabezpieczenia cerkwi (capture and secure the church) . Nie spiesz się (pośpiech jest złym doradcą!) i nie staraj się dopaść za wszelką cenę okopu przed cerkwią. Wyręczaj się czerwonoarmistami - niech to oni wytłuką najpierw niemiecką piechotę w okopie. Twoi ludzie niech tylko pomagają ostrzeliwując wroga ze swoich transzei i z bezpiecznego dystansu, unikając ognia kolejnych dwóch szwabskich polówek, które ustawiono w pobliżu świątyni. Od czasu do czasu opatrz swoich rannych. Kiedy okop przed cerkwią opustoszeje wyślij do niego swoich żołnierzy. Kilku z nim każ przebiec tym okopem na prawo i wrzucić granacik w stanowisko pierwszej armaty. Podobnie uporaj się z drugą przy lewym końcu transzei. Cierpliwie wystrzelaj wszystkich Fryców na podwórzu przed cerkwią i wyślij dwóch ludzi pod świątynię by zaszli z boku i wyeliminowali Niemiaszka obsługującego ckm przed wejściem do budynku. Armatę po prawej możesz obsadzić dwójką sołdatów (o ile nie została całkowicie rozbita) i wykorzystać ją w dalszej walce. Przetocz ją np. bliżej cerkwi i na lewo od niej i ostrzelaj Fryców w dalej położonych przydrożnych okopach.
Pomóż sobie drugą armatką, którą zdobyłeś wcześniej na wzgórzu położnym na lewo od drogi - przetocz działo bliżej pozycji Niemiaszków i przywal aż im hełmy pospadają. Najpierw wyeliminuj obsady dwóch kolejnych niemieckich ckmów w okopach na lewo i prawo od ulicy. Jeśli wpadniesz później swoją piechotą do tej transzei z prawej to zostaniesz ostrzelany ze wzgórza położonego za cerkwią - na razie więc nie rób tego!