Misja 4 Disaster in Tunisia (cz.1) | Kampania Aliantów poradnik Men of War
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Misja 4: Disaster in Tunisia
Naładowany akcją scenariusz, przeplatany mocno zręcznościowymi wstawkami w postaci strzelania w widoku TPP z uciekającego, silnie uzbrojonego Willisa (kiedy grałem jakoś tak przypomniała mi się jedna z misji z "Call of Duty"). Główne zadanie polega na przebiciu się do miejscowości o nazwie Sbiba (break through to Sbiba) przez teren znajdujący się w rękach Niemiaszków. Dwaj twoi żołnierze, Terry Palmer i kapral Robinson (sprawdź sobie, którzy to), muszą przeżyć (Terry Palmer and corporal Robinson must stay alive) ten dziki rajd pustynny. Najpierw jednak powinieneś napełnić benzyną dźwigany przez jednego z żołnierzy kanister by zatankować Willisa (get a can of petrol to fill up the car) , naprawianego na razie przez kierowcę. Z tym kanistrem sprawa jest o tyle ciekawa, że dopóki żołnierz taszczy go w ręku, to porusza się jak mucha w smole. Jeśli jednak każesz facetowi dobyć pistoletu maszynowego, w który jest uzbrojony, to kanister schowa sobie (chyba do kieszeni lub za pazuchę) i od tej pory zacznie poruszać się w normalnym tempie, cały czas jednak niosąc ów kanister (można to sprawdzić otwierając okna ekwipunku tego podwładnego). I to właśnie proponuję uczynić tym człowieczkiem - wziąć do rąk Thompsona. Będziesz miał w ten sposób trzech ludzi zdolnych do walki, miast dwóch. Ruszaj nimi do pobliskiej osady (mechanik zostaje przy dżipie). Zbliżywszy się do drogi zdejmij dwóch patrolujących ją Niemiaszków.
![Na wieży sterczącej na skraju osady czai się niemiecki snajper, a pośród zabudowań kilku kolejnych Fryców - Misja 4 Disaster in Tunisia (cz.1) - Kampania Aliantów - Men of War - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/857/552767796.jpg)
Na wieży sterczącej na skraju osady czai się niemiecki snajper, a pośród zabudowań kilku kolejnych Fryców. Pobiegnij całym oddziałem w prawo, wzdłuż muru i doskocz za najbliższą chałupę. Na prawo od niej leżą jakieś skrzynki (puste), a tuż koło nich stoi... armata polowa. Obsadź ją szybko dwoma ludźmi i podciągnij bliżej wieży. Ładuj do zamka armaty pociski odłamkowo-burzące (z czerwonym czubem) i ostrzelaj Niemiaszków na placu, jak i snajpera na wieży. Kiedy już zrobisz z nimi porządek możesz przeciągnąć armatę bliżej trupów, potem kazać jednemu żołnierzowi z obsady działa porzucić go i chwycić za stojący nieopodal ckm. W końcu sprowadź w to miejsce kolesia z kanistrem.
![Napełnisz go paliwem ściągając go z jednej z zaparkowanych nieopodal ciężarówek - najpierw otwórz okno ekwipunku swojego podwładnego, dwa razy kliknij LPM obrazek kanistra, a kiedy chłopak weźmie go do ręki, najedź kursorem i kliknij LPM ciężarówkę (kursor zmienia się w ikonę](/Galeria/Html/Poradniki/857/552767812.jpg)
Napełnisz go paliwem ściągając go z jednej z zaparkowanych nieopodal ciężarówek - najpierw otwórz okno ekwipunku swojego podwładnego, dwa razy kliknij LPM obrazek kanistra, a kiedy chłopak weźmie go do ręki, najedź kursorem i kliknij LPM ciężarówkę (kursor zmienia się w ikonę "lejka"). Gdy podkomendy napełnia kanister paliwem pozostali żołnierze odpierają ataki nielicznych piechurów wroga. Następnie zasuwaj całą tą drużynką z powrotem do dżipa - koleś taszczący kanister może go znowu schować "do kieszeni" by poruszać się w szybkim tempie.
![Gdy dotrzecie do samochodu, zatankujecie go i zajmiecie w nim pozycje będziecie musieli jeszcze przez chwilę czekać aż kierowca-mechanik przywróci w końcu Willisa na chód - Misja 4 Disaster in Tunisia (cz.1) - Kampania Aliantów - Men of War - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/857/552767828.jpg)
Gdy dotrzecie do samochodu, zatankujecie go i zajmiecie w nim pozycje będziecie musieli jeszcze przez chwilę czekać aż kierowca-mechanik przywróci w końcu Willisa na chód. Przez ten krótki czas powinieneś prowadzić z pojazdu ogień do pojawiających się między skałkami Adolfów - to pierwsza, prosta wstawka zręcznościowa. Po chwili kierowca złapie za kółko, odpali maszynę i rozpocznie się rajd przez pustynię. Cały czas strzelaj z samochodu do ścigających was wrogów - piechurów, motocyklistów, ciężarówek, transporterów, itp. Dżip jest uzbrojony w sprzężone karabiny maszynowe i bazookę - między tymi broniami przełączasz się wciskając PPM (prawy przycisk myszy). Wszystkie cele ostrzeliwuj na razie z karabinów maszynowych oszczędzając amunicję do bazooki - tej ostatniej możesz użyć tylko przeciwko transporterom.
![Niebawem dojedziecie do niewielkiego osiedla ludzkiego - Misja 4 Disaster in Tunisia (cz.1) - Kampania Aliantów - Men of War - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/857/552767843.jpg)
Niebawem dojedziecie do niewielkiego osiedla ludzkiego. Kierowca-mechanik znowu będzie musiał zająć się przez chwilę waszym pojazdem (przestrzelona opona). W tym czasie należy zapewnić mu osłonę (provide cover for the corporal) . W skrzynkach na terenie osady znajdziesz m.in. ręczny karabin maszynowy i dodatkowe rakiety do bazooki - zabierz przede wszystkim te ostatnie. Zrób to jednym człowiekiem zanim pojawią się Niemcy. Następnie szybko obsadź wszystkimi trzema żołnierzami widoczne w osadzie stanowiska - dwa ckmy i polową armatę ppanc. (wystarczy, że doskoczy do niej tylko jeden żołnierz). Później odpieraj przez dłuższą chwilę Niemiaszków pojawiających się z różnych kierunków - piechurów i pojazdy. Tych ostatnich będzie chyba ze cztery - spal wszystkie po kolei ogniem pepanca.
![1 - Misja 4 Disaster in Tunisia (cz.1) - Kampania Aliantów - Men of War - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/857/552767859.jpg)