Misja 1 Merkury (cz.3) | Kampania niemiecka poradnik Men of War
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Wieża kontrolna znajduje się bardziej pośrodku planszy, a by się dostać w jej okolicę będziesz się musiał najpierw przebić przez centrum pola bitwy. Jest ono dosyć silnie bronione przez kolejną armatę plot. dużego kalibru, okopaną brytyjską Matyldę (czołg) pomiędzy budynkami i trochę piechoty (również w chałupach). Najpierw załatw armatę plot., której nie widać na obrazku - standardowo, granatem ręcznym wrzuconym w stanowisko, lub granatami wystrzelonymi ze ściągniętego w rejon walk moździerza. Z kolei angielską "puszkę" możesz otworzyć najpierw odwracając jej uwagę swoją piechotą podbiegającą z prawej i wykańczając ogniem armaty, którą dosłownie przed chwilą zdobyłeś. Jeśli jednak to działo zostało wcześniej doszczętnie rozbite to pozostają dwa wyjścia: 1) ściągnąć w pobliże wrażego czołgu armatkę polową, którą wcześniej dostarczył na pole walki Junkers lądujący na plaży i spróbować nią "bodnąć" okopaną Matyldę nieco z boku, lub 2) po prostu przypuścić szturm piechotą uzbrojoną w granaty ppanc. w pobliże Angola, schować się za pobliski murek i zza niego poczęstować Brytoli wybuchową niespodzianką. W obu przypadkach warto najpierw odwrócić uwagę pancernego przeciwnika pokazując mu się z boku kilkoma żołnierzami. Herbaciarzy w budynkach wystrzelaj co do jednego, po prostu wpadając do środka paroma "spadakami" i wskazując spadochroniarzowi uzbrojonemu w pistolet maszynowy konkretny pokój, do którego ma się udać, a potem szybko kolejne cele do wyeliminowania.
Na lewym skrzydle również nadziejesz się na okopaną za budynkiem brytyjską Matyldę. Procedura jej zniszczenia jest jednak taka sama jak w przypadku pierwszego nieprzyjacielskiego czołgu. Podkradnij się od tyłu równocześnie odwracając z boku (jeśli trzeba) uwagę herbaciarzy, rzuć im za kołnierz (na przedział silnikowy) granat ppanc., bądź zniszcz ogniem 75mm armatki spadochroniarzy, ładując do jej zamka pociski ppanc. z niebieskim czubem. Później rozpraw się z angielską sekcją moździerza, której stanowisko znajduje się nieco dalej na północ, przy drodze - możesz ją ostrzelać z własnej "rury". Po wyeliminowaniu z akcji obu pancernych bestii koniecznie sprawdź czy któraś z nich nie nadaje się jeszcze do użytku, czy przypadkiem nie można z niej chociaż strzelać!
Okolica wieży kontrolnej lotniska jest raczej średnio broniona. Na dachach zbiorników, które widać w pobliżu budynku jak i na zadaszeniu samej wieży pozycje zajęło kilku herbaciarzy proszących się o odstrzelenie z karabinu (np. wyborowego). W stanowisko działka czy też wkmu przed budynkiem wieży możesz ponownie wrzucić granacik, chowając wcześniej ludzi za pobliskim murkiem, lub wręcz podczołgując się pod to stanowisko (znajduje się ono na niewielkim wzniesieniu, więc raczej ciężko będzie herbatopijcom strzelać w dół). Można także wykazać się cierpliwością i wybić większość Anglików w tej okolicy strzelając do nich z okien dwóch niewielkich chałupek, które stoją przy drodze bardziej na prawo (nie widać ich na obrazku). Za budynkiem wieży kontrolnej jest kilka stanowisk brytyjskich moździerzy - wydaje mi się, że najłatwiej je likwidować po prostu starając się jak najszybciej dostać do nich swoją piechotą (im dłużej stoisz w miejscu, tym większe straty ponosisz od granatów moździerzowych). Nie wahaj się również używać przeciwko obrońcom ich własnej broni, np. moździerza, którego ustawiono przy drodze i który być może cały czas nadaje się jeszcze do wykorzystania w walce. Zawsze też staraj się by twoi żołnierze przebywali za dobrą osłoną!
Po zabezpieczeniu wieży kontrolnej rozejrzyj się za bronią i amunicją - w jednej ze skrzyń w pobliżu budynku powinieneś znaleźć m.in. rusznicę ppanc., która niebawem może się przydać, oraz amunicję do 75mm dział bezodrzutowych spadochroniarzy.