Misja 4 Moscow is Behind Us! | Kampania radziecka poradnik Men of War
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
ZSRR Misja 4: Moscow is Behind Us!
W tym scenariuszu, podobnie jak w jednej z poprzednich misji, również musisz się przez długi czas bronić, na koniec jednakże dane ci będzie przejść do kontrataku. Tutaj powinieneś utrzymać kilka linii obronnych, przede wszystkim pierwszą, na której musisz wytrwać do momentu zakończenia budowy umocnień na głębiej położonych głównych liniach (hold the enemy at the front until the main defensive line is complete) . Wyślij więc wszystkich dostępnych żołnierzy (część zostanie "kopać rowy"), ciężkie karabiny maszynowe Maxim i armatę polową z ciężarówką naprzód, w okolicę kilku chałup stojących przy drodze, na lewo i prawo od niej. Umieść czerwonoarmistów w tychże chałupach, przy oknach i wyłomach w ścianach, ale w każdej z chat trzymaj najwyżej po trzech żołnierzy. Karabiny maszynowe porozstawiaj nieco z tyłu i tak, by z boku zasłaniały je ściany domków, a same ckmy kryły ogniem większe i otwarte przestrzenie. Jedyną armatę ppanc. umieść gdzieś pośrodku planszy i również tak by od przodu zasłaniała ją któraś z chat, zaś armata mogła razić z boku i z zaskoczenia niemieckie pojazdy, które niebawem będą ją mijać z dwóch stron. Obsadę pepanca powinien stanowić najwyżej jeden towarzysz (może być kierowca ciężarówki), ale przy polówce warto trzymać kilku innych żołnierzy by w razie konieczności mogli zastąpić na stanowisku armaty poległego kolegę. Ciężarówkę schowaj jeszcze bardziej z tyłu, aby ewentualnie na koniec ewakuować nią twoją armatę polową (jeśli ta nie zostanie w końcu rozbita...). Uwijaj się, bo masz tylko kilka minut na zorganizowanie tutaj pierwszej linii defensywnej. Niebawem na drodze pojawi się niemiecki zwiad w postaci kilku transporterów - spal je ogniem swojego ZiSa i rusznic ppanc., oraz obrzucając granatami przeciwczołgowymi z okiennic przydrożnych chałup.
Wytrzymaj na tym froncie jak długo się da, a gdy otrzymasz stosowny rozkaz wycofaj ocalałych ludzi głębiej, na drugą linię obrony (retreat to the second defensive line and dig in) , na której powinno się już zakończyć budowanie umocnień. Umieść krasnoarmiejców w okopach i dołkach strzeleckich i dzielnie odpieraj kolejnych Fryców. Ci rzucą do boju czołgi - dzielnie czekaj aż wraże puszki zbliżą się do transzei i wtedy obrzucaj je granatami przeciwpancernymi. Jeśli Szkopina nie chce podjechać bliżej to najpierw wystrzelaj jego osłonę złożoną z piechurów, a później wyciągnij jednego towarzysza za kołnierz kufajki z okopu, szybko podbiegnij do niemieckiego czołgu z boku (omijając jego pole widzenia) i poczęstuj granacikiem. Po dłuższej chwili otrzymasz kolejny rozkaz wycofania się na linię obronną położoną za rzeką i bronienia swoich pozycji do czasu przybycia głównych sił radzieckich (defend your positions until the arrival of our main forces) .
Znowu umieść tych, którzy cudem przeżyli w okopach, a armaty ppanc., które tutaj zastaniesz możesz przetoczyć na stanowiska, które formalnie przygotowano dla radzieckich czołgów ("puszki" na razie trzymaj jednak z tyłu, w rezerwie). W ten sposób polówki powinny mieć lepszą osłonę. Zadbaj tylko by z nowego stanowiska miała odpowiednią widoczność. Radzieccy saperzy zaminowali brzegi skutej mrozem rzeki (kilka min położyli też na lodzie) więc kilka z nacierających niemieckich tanków pewnikiem wyleci na minach w powietrze. Resztę niszcz ogniem armat ppanc. zza rzeki, jeśli trzeba celując i strzelając w trybie kontroli bezpośredniej. Pamiętaj, że największe szanse na zniszczenie wrażego pojazdu masz wtedy, gdy liczba przy celowniku przybiera kolor zielony po najechaniu nim na cel. Most na rzece został zniszczony i Szwaby nie mogą się przez niego przeprawić. Poległych celowniczych karabinów maszynowych w okopach zastępuj sąsiednimi żołnierzami - cały czas ktoś musi strzelać z ckm!
Na twoim prawym skrzydle powinieneś mieć czołg - schowaj go pomiędzy chałupami by go czasem coś nie "bodło" z boku. Armatkę polową znajdującą się na tej flance przeciągnij i schowaj w krzaczorach. Część piechurów umieść w okopach na brzegu, resztę ludzi schowaj w chatach, przy okiennicach. Obsadź również chatę bardziej na prawo (nie widać jej na obrazku), bowiem w pewnym momencie Niemiaszki spróbują uderzyć na twoje siły ze skrzydła, niejako zza mapy (ściągną m.in. moździerze). Odpraw ich z kwitkiem szybko odstrzeliwując faszystowskich piechurów, a potem obrzucają granatami ręcznymi stanowiska moździerzy. Być może uda ci się przejąć którąś z rur w całości - zrób z niej dobry użytek ostrzeliwując hitlersynów na drugim brzegu rzeki. Radzieckie czołgi pchaj do przodu tylko wówczas, kiedy wróg rozbił ci już wszystkie armaty polowe.
Po dłuższym okresie odpierania niemieckich ataków gra wyda ci rozkaz przejścia do kontrnatarcia i wyparcia nieprzyjaciela z wioski (counter-attack and drive the enemy out of the village) , której broniłeś na początku. Przodem poślij piechotę, za nią sowieckie czołgi. Uważaj jednak - przez rzekę mogą się one przeprawić tylko na lewo od mostu. Na prawym skrzydle bowiem lód na rzece jest cienki i załamie się pod radziecką maszyną (tędy przeskoczą tylko zające). Nie powinieneś mieć większych trudności z wykończeniem napotkanych Szwabów, tym bardziej, iż możesz już wzywać na pomoc posiłki - głównie kolejne "puszki".