Misja 3 P.O.W. | Kampania radziecka poradnik Men of War
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
ZSRR Misja 3: P.O.W.
Aleksjej Kuzniecow to niezły gieroj - w sytuacji stresowej, jak np. przesłuchanie przez dwóch niemieckich oficerów, zwykł zabijać swoich oprawców, m.in. przy użyciu majchra chowanego za paskiem.
Najpierw powinieneś dołączyć do członków ruchu oporu (join the resistance fighters) walczących nieopodal. Jest to niby tylko zadanie poboczne, którego nie musisz realizować, ale jego wykonanie znacznie ułatwi dalszą rozgrywkę. Gdy tylko Aleksjej znajdzie się na zewnątrz budynku, w którym był przesłuchiwany, migiem wróć nim z powrotem do tej chałupy i zabierz automat MP-40, który powinien leżeć na stoliku (choć nie zawsze tam jest...) oraz zabierz amunicję do niego jednemu z zabitych wcześniej niemieckich oficerów. Wybiegnij z powrotem na zewnątrz. Nie wdając się na razie w żadne strzelaniny równie szybko sprawdź co kryją w sobie leżące na podwórzu skrzynie. W jednej z nich powinieneś znaleźć m.in. dynamit - zabierz go. Piorunem pobiegnij na prawo i ukryj się w pobliżu komina przy jednym z budynków, za którym widać już dzielnych radzieckich partyzantów walczących z faszystami.
Cierpliwie poczekaj przy dymiącym kominie aż na drodze przebiegającej w pobliżu pojawi się i na chwilę przystanie jeden z niemieckich pojazdów. Wówczas szybko wybiegnij ze swojej kryjówki i poczęstuj Szkopa dynamitem. Drugi samochód możesz zniszczyć podkradając się do niego poza polem jego widzenia (być może uda ci się go spalić rzucając dynamit, o ile go jeszcze posiadasz, z okna pobliskiego budynku, ze środka tej chałupy. Następnie dołącz do partyzantów ostrzeliwujących się spomiędzy ruin po prawej. Musisz teraz zwerbować ich tworząc z nich niewielką drużynę, która od tej pory będzie znajdować się pod twoją komendą. W tym celu po prostu zacznij ich klikać LPM (kursor zmienia się w "łapkę" po najechaniu nim na partyzanta). Wybieraj jednak tych najwartościowszych członków ruchu oporu, najlepiej uzbrojonych: w ręczne karabiny maszynowe MG-42 i pistolety maszynowe MP-40. Gdy będziesz już miał ok. 8 ludzi pora zacząć myśleć o wykonaniu zadania głównego, czyli opanowania kwatery głównej SS znajdującej się w jednej z chałup w pobliskiej wsi (capture the SS headquarters located In the village) . Wcześniej możesz podleczyć dostępnych partyzantów, pozabierać nimi amunicję poległym Niemcom, jak również hełmy (trzeba jednak przyznać, że te ostatnie mają tendencję do ustawicznego spadania z głowy, więc lepiej chyba odpuścić sobie zbieranie "nocników").
Następnie ruszaj w kierunku wioski. Najpierw spróbujemy uwolnić z pierwszego budynku przetrzymywanych w nim jeńców radzieckich (free the imprisoned Red Army soldiers) . Podejdź pod okna tejże chałupy likwidując po drodze napotkanych Niemiaszków. Budynek opanowany jest przez faszystów - rozstaw więc ludzi przy oknach by mogli ostrzeliwać Adolfów znajdujących się w środku, poustawiaj po partyzancie na rogach chałupy i przy wejściu do niej. Zanim wparujesz do środka możesz spróbować wykończyć część Niemców znajdujących się wewnątrz granatami ręcznymi. Potem wbiegnij do chałupy jednym z ludzi i wystrzelaj po kolei wszystkich pozostałych Fryców (najlepiej chyba kierując poczynaniami tegoż partyzanta w trybie kontroli bezpośredniej). Gdy oczyścisz budynek szybko ściągnij do niego pozostałych towarzyszy i ustaw ich przy oknach tak, by mieli podgląd na sąsiednią chałupę będącą kwaterą SS. Jeden z partyzantów może uwolnić trzech radzieckich jeńców znajdujących się w celi pośrodku budynku, który przed chwilą opanowałeś. Po prostu podejdź do drzwi celi, najedź na nie kursorem i kliknij LPM gdy kursor zmieni się w ikonę kłódki. Pod twoją komendę zostanie oddanych tych trzech dodatkowych ludzi, których trzeba jednak jeszcze uzbroić na trupach poległych Niemców. W międzyczasie ulecz pozostałych partyzantów. Gdy to zrobisz przyjdzie pora by przypuścić w końcu szturm na sąsiednią kwaterę SS w wiosce. Przed wejściem do niej Niemcy ustawili karabin maszynowy więc po wybiegnięciu partyzantami z okupowanego budynku szybko ukryj się za pobliskim murkiem (przy ulicy) i rzuć w stanowisko ckm granat. Wystrzelaj resztę Fryców na zewnątrz i zasuwaj do budynku kwatery.
By ją całkiem opanować musisz jeszcze wykończyć kilku Niemiaszków w środku, w tym największym pomieszczeniu. Zrób to granatem ręcznym wrzuconym do pokoju lub wtargnij do środka partyzantem uzbrojonym w pistolet maszynowy i powystrzelaj chowających się tam Niemców (najlepiej znowu chyba w trybie kontroli bezpośredniej). W pomieszczeniu powinieneś znaleźć kilka skrzynek z granatami (w tym ppanc.) i koktajlami Mołotowa - szybko uzbrój w nie swoich podkomendnych. Później na chwilę możesz zorganizować obronę w budynku ustawiając partyzantów przy każdym z okien. Niemcy bowiem przypuszczą ze wszystkich kierunków szturm na chałupę. Nie możesz jednak wdać się w długą wymianę ognia z nimi, ponieważ Aleksjej Kuzniecow powinien teraz opuścić wieś (Aleksjej Kuzniecow has to leave the village) . I nie ma się co ociągać z wykonaniem tego zadania bo Niemcy ściągają pod chałupę coraz poważniejsze siły, coraz więcej pojazdów i w związku z tym coraz trudniej będzie ją opuścić. Poczekaj więc tylko chwilę aż pod któreś z okien podjedzie nieostrożnie jeden lub dwa niemieckie czołgi lekkie a wtedy ciśnij w nie (z okna!) po granacie ppanc. Pojazdy stojące dalej, poza zasięgiem twoich granatów możesz całkowicie zignorować, lub zostawić je dla trzech uwolnionych wcześniej jeńców radzieckich. Niech oni się nimi zajmą odwracając uwagę Fryców (misja samobójcza), podczas gdy Kuzniecowem z resztą oddziału po prostu szybko wybiegnij na podwórze i przebiegnij, nie wdając się w niepotrzebne strzelaniny, do sąsiedniej chałupy, z której wcześniej uwolniłeś trzech Ruskich. Zanim to jednak zrobisz podlecz w kwaterze SS swoich podwładnych, zrób to również gdy dotrzesz już do sąsiedniego budynku. Gdyby przypadkiem Aleksjej Kuzniecow dostał kulkę i wyłożył się na glebie w krytycznym stanie jeden z twoich partyzantów będzie musiał mu wcześniej szybko pomóc opatrując rany zestawem pierwszej pomocy (help Aleksjej Kuzniecow) , nim ruszycie w dalszą drogę.
Aleksjej jest tu bowiem najważniejszy, to przede wszystkim on musi dotrzeć w jednym kawałku na skraj lasu na obrzeżach wioski, w pobliżu miejsca, w którym na początku rozgrywki zwerbowałeś kilku partyzantów. Zasuwaj tam nie oglądając się za siebie. Szybko likwiduj Niemiaszków, którzy wejdą ci w paradę, chowając swoich ludzi za dostępnymi osłonami. Gdy dotrzesz w miejsce wskazywane czerwoną strzałeczką misja zakończy się sukcesem.