Misja 3 Meeting the Enemy (cz.1) | Kampania Aliantów poradnik Men of War
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Misja 3: Meeting the Enemy
Misja rozpoczyna się jeszcze w nocy. Dysponujesz garstką amerykańskich żołnierzy, którą można podzielić na trzy 4-osobowe drużyny. Pierwsze i jedyne zadanie w tej części scenariusza polega na zniszczeniu gniazd niemieckich ciężkich karabinów maszynowych i opanowaniu tego osiedla ludzkiego (destroy the German MG emplacements and occupy the settlement) . Dwie drużyny wyślij na plac z fontanną po prawej, jedną na skrzyżowanie dróg po lewej - ukryj tych chłopaków za murkiem, niech tam na razie czekają. Dwa oddziały, które pobiegły w prawo również powinny zająć pozycje za murem otaczającym plac z fontanną. Pod drugiej stronie placyku, naprzeciwko twoich chłopaków, znajdują się dwa pierwsze gniazda niemieckich ckmów - ich obsady, jak i towarzyszącą im piechotę można jednak spokojnie wystrzelać do nogi nie zmieniając swoich pozycji za murem. Na koniec możesz tylko wykończyć niedobitków (np. granatem ręcznym) zachodząc ich jednym lub kilkoma żołnierzami z prawej (sytuacja przypomina trochę gameplay w "Brothers In Arms"). Po oczyszczeniu terenu ustaw jedną drużynę na placu po lewej, tuż za fontanną a przed otaczającym plac murkiem. Stamtąd chłopaki powinni widzieć i otworzyć ogień na kolejne dwa stanowiska ckmów za drogą biegnącą jeszcze dalej po lewej (niewidoczna na obrazku). Nie doskakuj do tej ulicy, bo Niemiaszki najprawdopodobniej rozstrzelają twoją nieliczną drużynę! Druga drużyna na placu powinna również ukryć się za murkiem, lecz ubezpieczać kierunek północny (gdyby jakieś Fryce przybiegły z tej strony). Zajmiemy się teraz gniazdami niemieckich ckmów po lewej, za ulicą.
Gdy drużyna z placu wiąże je ogniem ostatni pododdział twoich chłopaków przebywający do tej pory nieco z tyłu, przy skrzyżowaniu ulic, powinien przesunąć się trochę w lewo, cały czas osłaniając się murem. Na budynku w oddali dostrzeżesz jeden ckm - jego celowniczego można zdjąć z karabinu (strzelaj w trybie kontroli bezpośredniej). Najprawdopodobniej na dachu pojawi się jeszcze jeden Niemiaszek, zastępując przy cumie zabitego kolegę - jego również zdejmij. Jednocześnie wystrzelaj wszystkich Szkopów na ulicy. Kiedy przestaną się na niej pojawiać ruszaj drogą przed siebie, obiegając z lewej strony ten duży budynek, który widać na pierwszym planie po prawej. To właśnie za nim znajdują się kolejne dwa stanowiska ckmów wiązane ogniem przez kolegów z placu z fontanną. Zajmij więc szybko pozycje za murkiem, odwróć się w prawo i rozwal tych Szkopów, których właśnie udało ci się zajść od tyłu. Gdy potem pobiegniesz dalej w kierunku północnym natkniesz się na jeszcze jeden ckm za workami z piaskiem przy ulicy - chowając się za pobliskim murkiem odstrzel jego obsadę lub poczęstuj ją granatem ręcznym (powinieneś mieć ich w jego zasięgu).
Jednym człowiekiem chwyć za ten ckm i odwróć go ile się da w prawo. Na podwyższeniu i za workami z piaskiem pod budynkiem widocznym za rozwidleniem ulicy jest kolejne gniazdo ckm - ostrzelaj je teraz z własnego. W tym czasie pozostali członkowie drużyny mogą podkraść się bliżej Niemców, zbliżając się do nich od lewej i na koniec chowając za przydrożnym murkiem. Gdy docierają do tej pozycji połóż na gniazdo wrażego ckmu ogień zaporowy, aby mogli bezpiecznie dobiec w pobliże! Po akcji możesz wrócić człowiekiem obsługującym ckm do reszty drużyny. W głębi planszy, za drogą i po prawej widać już kolejny niemiecki ckm. Na razie jednak trzeba jeszcze zrobić porządek na prawym skrzydle - przenieśmy się teraz tam z kamerą.
Przy skrzyżowaniu dróg za placem z fontanną jest kilka umocnionych pozycji kryjących m.in. dwa kolejne stanowiska ckmów. Pierwsze, to po lewej, można jednak łatwo zniszczyć granatem ręcznym, zachodząc Niemców bez większych problemów z tyłu i od lewej (z prawej będzie wówczas osłaniał twoich ludzi wysoki mur). Druga drużyna w tym czasie zajmuje pozycje za przydrożnym murkiem ciągnącym się przed workami z piaskiem (na razie nie kryj się za tymi ostatnimi!) przykuwając uwagę Szkopów znajdujących się na skrzyżowaniu. Po zniszczeniu pierwszego gniazda po lewej wróć drużyną, która tego dokonała w okolice placu z fontanną, a następnie biegnij dalej w prawo i w górę planszy, zachodząc w końcu Niemców na skrzyżowaniu również z prawej. Wykończenie wrogów nie sprawi ci już najmniejszej trudności. Na mapie pozostały dwa ostatnie gniazda niemieckich ckmów, które trzeba zlikwidować. Znajdują się one za skrzyżowaniem i stojącym dalej budynkiem (wskazuje je na ekranie czerwona strzałka).
Podczas gdy drużyna, która wcześniej rozprawiła się z ckmem na podwyższeniu pod budynkiem przykuwa teraz uwagę niemieckich stanowisk, dwa pozostałe pododdziały ruszają w kierunku nieprzyjaciela, zachodząc go od tyłu. Jedną drużynę poślij wzdłuż muru po prawej, drugą umieść w budynku (przy oknach), tuż za którym znajdziesz nieświadomych zagrożenia Szkopów. Wystrzelaj ich wszystkich.