Misja 1 Arsenal (cz.2) | Kampania Aliantów poradnik Men of War
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Gra sugeruje by uciszyć tą denerwującą, cały czas wyjącą syrenę alarmową. Głośnik, wskazywany na ekranie czerwoną strzałką, znajduje się w rogu garnizonu, po prawej, na dachu jednego z budynków, na którym zamontowano też szperacz. Głośnik ów możesz zniszczyć celnie rzuconym granatem ręcznym (przy okazji pozbywając się też Adolfa obsługującego reflektor), serią z peemu bądź działka. Po wystrzelaniu Niemców i zbadaniu w końcu co znajduje się w arsenale będziesz jeszcze musiał wyeliminować wrogów w jego sąsiedztwie (eliminate enemy in the vicinity of the arsenal) . W tym celu trzeba przejść się jednym żołnierzem po okolicy. Najpierw jednak zabierz tym szwejkiem trochę min (głównie ppanc.) z arsenału i zaminuj wszystkie wejścia prowadzące na teren garnizonu, poczynając z lewej strony. Minami przeciwpiechotnymi te wąskie wejścia, którymi może przejść tylko wraża piechota, a przeciwczołgowymi główną bramę. W uliczce naprzeciw tej ostatniej (na zewnątrz garnizonu) znajdziesz zaparkowany transporter i kolejną armatkę plot. - podepnij ją do pojazdu i przewieź na teren garnizonu (przyda się do jego obrony). Sam transporter również ustaw gdzieś na dziedzińcu, np. tuż za garażem, by kryć z pojazdu jedno lub kilka wejść do garnizonu (np. główną bramę). Na koniec jeszcze raz opuść teren garnizonu i udaj się w prawo, w stronę mostu przewieszonego przez rzeczkę, którą przepływałeś na początku. Stojąc przy murze rzuć granat w stanowisko niemieckiego ckmu znajdujące się po prawej, przed mostem. Teraz, o ile wydaje ci się, że położyłeś trupem już wszystkich Niemiaszków w okolicy, możesz wrócić na teren garnizonu i dać sygnał ruchowi oporu poprzez wciągnięcie na maszt amerykańskiej flagi (signal the Resistance by raising the American flag) . Maszt z flagą (póki co wisi na nim szwabska szmata) sterczy przy garażu, w pobliżu głównej bramy - podejdź do niego i kliknij LPM w momencie gdy kursor zmienia się w "trybiki".
Gdy żołnierz wciągnie na maszt amerykańską flagę przez most na rzece przejedzie ciężarówka z partyzantami, wjedzie główną bramą na teren garnizonu i zaparkuje na dziedzińcu. Wysypią się z niej kompletnie nieuzbrojeni członkowie ruchu oporu. Nawet nie zawracaj sobie głowy szukaniem dal nich pukawek i ekwipunku - nie ma na to czasu! Niebawem pozostałe Niemiaszki rzucą się do szturmu na garnizon, gdy w tym czasie kilku partyzantów zaczyna ładować na pakę ciężarówki co cenniejszą broń i sprzęt znajdujące się w arsenale. Twoim zadaniem jest utrzymać garnizon w swoich rękach dopóki załadunek nie dobiegnie końca (hold out until the loading is finished) . Pozostałych, nieuzbrojonych członków ruchu oporu szybko porozmieszczaj więc na stanowiskach. Po jednym obsadź ckmy po obu stronach garażu, ckm za workami z piaskiem naprzeciwko głównej bramy i dwa ckmy przy murze na tyłach. Jeden z tych ostatnich przemieść (siłami dwóch ludzi) bardziej na lewo, by krył ogniem wejście do arsenału od tyłu. W pobliżu możesz też rozstawić moździerz przytaszczony przez dwóch ludzi spod zniszczonego wcześniej głośnika syreny ("rura" ukryta jest przy dziedzińcu, pomiędzy kolumnami). Oba działka umieść pośrodku dziedzińca - obsadę każdego może stanowić jeden człowiek. Powinienś trzymać kogoś także w transporterze, którym przyholowałeś tutaj drugą armatkę plot. i albo strzec z niego załadunku ciężarówki stojącej obok, albo mieć na oku główną bramę garnizonu. Niemiaszki wesprą się transporterami, samochodami pancernymi i lekkimi czołgami, jednak wszystkie te pojazdy mogą się pchać na teren garnizonu tylko główną bramą - tuż za nią zaś będą szybko palone ogniem z boku przez obie twoje armatki. Uważaj tylko na członków ruchu oporu - w mojej grze mieli denerwującą tendencję do opuszczania stanowisk lub nieotwierania ognia z ckmów, które mieli obsługiwać.
W końcu pozostali partyzanci załadują ciężarówkę pod sam dach i zostaniesz poproszony o odstawienie jej do punktu ewakuacji (drive the weapons truck to the evac point) . Ten ostatni znajduje się na zewnątrz garnizonu, na drodze wylotowej z miasteczka (wskazuje go jak zwykle czerwona strzałeczka). Zanim jednak opuścisz garnizon główną bramą (co samo w sobie stanowi trudność, bowiem jest ona zagracona spalonymi wrakami!) musisz szybko zrobić kilka rzeczy (prawdopodobnie cały czas odpierając pojedynczych niemieckich piechurów). Najpierw spróbuj wystrzelać załogi niemieckich transporterów, które prawdopodobnie utknęły gdzieś w okolicach głównej bramy, na zewnątrz garnizonu. Otwórz do nich ogień z ckmu zamontowanego na podwyższeniu na terenie garnizonu, tuż przy głównej bramie, na prawo od garażu - spokojnie możesz zdjąć rzeczone załogi z tego ckmu. Później spal granatami ppanc. czołg lekki wroga (lub kilka takich maszyn) stojąc przy wspomnianym ckmie i rzucając te granaty zza muru. Ewentualnie poczekaj aż "puszeczka" podjedzie pod bramę, lub spróbuj ją tam zwabić. Na koniec piorunem podepnij jedną ze swoich armatek do ciężarówki ruchu oporu i opuść teren garnizonu główną bramą, przejeżdżając pomiędzy wrakami pojazdów. Najlepiej chyba uczynić to prowadząc samochód w trybie kontroli bezpośredniej. Przed ciężarówką powinno poruszać się na piechotę kilku ludzi, ewentualnie jedź przed nią transporterem, jeśli jeszcze go masz, by nie stała jej się krzywda od ognia niemieckich niedobitków.
Musisz jechać w lewo, do rozwidlenia ulic i na nim odbić w prawo. Na skrzyżowanie sprytne Niemiaszki podciągną jednak armatkę plot. - dobrze jest zabić jej obsadę granatami ręcznymi wcześniej, kiedy jeszcze Fryce przepychają działko na pozycję. Jeśli jednak zdążą je ustawić, to obsadę zabij także przy pomocy granatów, rzucając je z terenu garnizonu, spod stanowiska ckmu na podwyższeniu na lewo od garażu. Uczyń to zanim opuścisz garnizon ciężarówką ruchu oporu! Granaty rzucaj za armatkę lub w bok od niej, bo od przodu jej obsadę chroni chyba stalowa płyta. Armatka to ostatnia przeszkoda, więc bez większych niespodzianek powinno udać ci się dotrzeć do wylotu drogi (wskazywanego na ekranie czerwoną strzałką), w pobliżu którego czekają już inni partyzanci.