Misja 1 Merkury (cz.2) | Kampania niemiecka poradnik Men of War
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Pora wykonać kolejne zadanie, czyli zdławić opór na prawej flance (suppress resistance on the right flank) . Z nieba cały czas spadają kolejni niemieccy fallschirmjagerzy, którymi możesz uzupełniać straty osobowe ponoszone w drużynach formowanych ad hoc. I teraz właśnie sformuj sobie kolejną drużynkę skoczków wycofując najpierw na tyły tych, którzy dopiero co wylądowali i ukrywając ich za workami z piaskiem. Od razu też wyłączaj im tryb ruchu w/g własnego widzimisię, bo mają paskudną tendencję do rozbiegania się we wszystkich kierunkach (i robi się straszny bajzel). Największe zagrożenie na tym skrzydle stanowią gniazda dwóch 20mm Oerlikonów (działek plot.), otoczone ze wszystkich stron workami z piaskiem. Postaraj się wyeliminować celowniczego najbliższego działka podkradając się do niego najwyżej kilkoma ludźmi i wrzucając w stanowisko granat ręczny. Wcześniej dobrze jest odwrócić uwagę nieprzyjaciela pokazując mu się z boku paroma kolejnymi spadochroniarzami. Nie staraj się pchać na siłę swoich podkomendnych naprzód, dopóki nie załatwisz celowniczego armatki: twoje chłopaki mogą przecież prowadzić do pozostałych herbaciarzy ogień z dystansu, kryjąc się za dostępnymi osłonami, np. workami z piaskiem. Po zabiciu strzelca Oerlikona szybko zajmij jego miejsce jednym ze swoich podwładnych, wyceluj i odstrzel łeb brytyjskiemu celowniczemu działka w drugim, dalej położonym gnieździe. Pozostałych żołnierzy podciągnij bliżej, na chwilę ukryj za pobliskimi workami z piaskiem, po czym przebijaj się dalej na północ (zostawiając jednak kilku ludzi na tym stanowisku by ubezpieczali je z prawej, od wschodu). Przy drugim stanowisku Oerlikona (również go obsadź!) stoi porzucony aliancki transporter, uzbrojony w sprzężone, półcalowe wkmy - wyznacz dwóch ludzi jako jego załogę. Kilku spadochroniarzy możesz szybko wysłać jeszcze dalej w kierunku północnym: za skrzyżowaniem dróg i chałupką, którą już ledwo widać na stosownym obrazku znajduje się stanowisko angielskiej armatki plot. (bodajże 40mm Bofors). Staraj się cicho podkraść do niej z prawej (za budynkiem) i wyeliminować obsadę granatem ręcznym. Później równie szybko wystrzelaj pałętających się w pobliżu herbaciarzy, a następnie obsadź działko jednym człowiekiem, pozostałych trzymając w pobliżu (jako ubezpieczenie armatki). W dalszej części gry z północy (z brytyjskiego lotniska) Angole będą ściągać posiłki i ta armatka bardzo się przyda do szybkiego niszczenia ich.
Najpierw jednak musisz martwić się o południe planszy - za chwilę na drodze biegnącej z tego kierunku pojawi się kolumna brytyjskich pojazdów, którą powinieneś teraz zniszczyć (destroy the enemy column) . To jednak kaszka z mleczkiem dla twoich zdobycznych: transportera M3 i dwóch przeciwlotniczych Oerlikonów. Jak pisałem wyżej stanowisko tego bardziej wysuniętego na południe powinno od wschodu ubezpieczać kilku spadochroniarzy, by brytyjska piechota wysypująca się z pojazdów nie zdołała podejść bliżej i rozbić go granatem ręcznym. Z transportera możesz postrzelać sobie w trybie kontroli bezpośredniej, natychmiast paląc kolejne brytyjskie wozy, gdy tylko pojawiają się one w twoim polu widzenia.
Po rozbiciu w drobny mak brytyjskiej kolumny zmotoryzowanej otrzymasz kolejne wytyczne - wyeliminować wrażą armatę przeciwlotniczą (eliminate the AA gun) , tym razem na lewym (zachodnim) skrzydle. To w zasadzie pierwsza z kilku armat, które warto wykluczyć z akcji. Znajduje się ona na kolejnym wzniesieniu, za linią okopów. Najpierw podciągnij bliżej ckm, który powinieneś mieć w pobliżu oraz jakiegoś snajpera i cierpliwie powystrzelaj wszystkich Brytyjczyków, których dojrzysz pod wzgórzem. Oczywiście staraj się nie wleźć swoim ckmem w zasięg ognia tej brytyjskiej armaty plot. na wzgórzu! Potem podciągnij bliżej drużynę lub dwie spadochroniarzy i postaraj się zdobyć ów okop przed stanowiskiem brytyjskich przeciwlotników. Z niego możesz już rzucić im granacik, niech fajfokloki się trochę rozerwą. Warto wysłać kilku ludzi na sąsiednią górkę, tuż przy lewym (zachodnim) skraju planszy, bowiem tam również znajduje się stanowisko kolejnej armatki plot. (mniejszego jednak kalibru), której obsadę wypada wystrzelać.
Podstawowa porada do tej misji brzmi: wykorzystywać w walce zdobyczny sprzęt, każdą armatę, ckm, itp. (spadochroniarze są generalnie lekko uzbrojeni). Jeśli więc potężne działo plot., którego obsadę przed chwilą wykończyłeś (wraz z broniącymi armaty pozostałymi herbaciarzami, w tym celowniczym ckmu zaraz za nią) nadal nadaje się do użytku, obsadź go dwoma najsłabiej uzbrojonymi spadochroniarzami. Wydaje mi się, że powinno udać ci się rozbić ogniem tego działa kolejną, dużą armatę plot., którą Brytyjczycy ustawili bardziej na północy. Nacieraj dalej na północ tym skrzydłem, niszcząc po drodze kolejne, pomniejsze punkty oporu Angoli (gniazda wkmów, transportery patrolujące drogę). Po zdobyciu pozycji tej armaty plot. będziesz mógł wezwać niemieckiego Junkersa Ju-52 (samolot transportowy), klikając jego ikonę w prawym, dolnym rogu ekranu.
Junkers wyląduje (chociaż bardziej poprawnie powinienem napisać: "rozbije się") na plaży na południu, po czym wysypią się z niego kolejni spadochroniarze, m.in. dwie sekcje jakiś armatek polowych kal. 75mm (nie przyjrzałem się im bliżej, być może to działa bezodrzutowe) i dwie sekcje moździerzy. Porozdzielaj je równo pomiędzy oba swoje skrzydła by mogły wesprzeć bijących się fallschirmjagerów. Oczywiście moździerzy nie pchaj na pierwszą linię frontu, lecz trzymaj je nieco za nią. Twoim zadaniem jest teraz zabezpieczyć więżę kontrolną (secure the control tower) brytyjskiego (póki co) lotniska na północy mapy.