Misja 7 Behind Enemy Lines (cz.3) | Kampania radziecka poradnik Men of War
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Piechotą poruszającą się przed czołgami wykrywaj stanowiska Niemców - ich armaty polowe staraj się obrzucać granatami ręcznymi. Gniazda ckmów niszcz ogniem czołgów, jeśli trzeba chowając je za chałupami/ruinami by nie obrywały od niemieckich polówek. Szybko odstrzeliwuj niemieckich żołnierzy uzbrojonych w miotacze ognia, zanim spalą ci chłopaków. Na planszy od czasu do czasu pojawiają się sojusznicze jednostki radzieckie kierowane przez komputer - wyręczaj się nimi, niech to one odwalają większą część brudnej roboty. Pomagaj im tylko w tych miejscach, w których sobie nie radzą, albo radzą gorzej. Możesz spróbować wykorzystać w dalszej walce niem. haubicę 150mm, której stanowisko znajduje się pośrodku planszy, przy głównej drodze, a której obsadę powinno udać ci się dość łatwo wyeliminować. Ostrzelaj z niej pozycje niemieckich moździerzy na okolicznych wzgórzach. Cały czas nie wahaj się też korzystać ze wsparcia bombowców i wykorzystywać dostępne rezerwy.
Dwa zadania dodatkowe polegają na przeprowadzeniu choć jednego nalotu radzieckimi bombowcami (perform a bombing run - pierwsze zadanie) i zniszczeniu niemieckiej wyrzutni rakietowej (destroy the rocket launcher) . Tak się składa, że oba te zadania można fajnie połączyć: gdy tylko zorientujesz się gdzie dokładnie znajduje się stanowisko faszystowskiej wyrzutni (kliknij stosowną "lornetkę" w oknie celów misji) wezwij samolot klikając jego obrazek po prawej stronie ekranu i wskaż mu odpowiedni cel. Voila.
Co do prawej flanki: wąwozem, przez który przeszedłeś podczas nocnej akcji dywersyjnej Niemcy pchają kilka pojazdów pancernych (m.in. Tygrysa). Możesz zaczaić się na nie za skałą jednym ze swoich teciaków by razić Szwabów ogniem z boku. Można też podciągnąć bliżej radzieckiego ZiSa (ppanc. armatę polową). Nalot w to "wąskie gardło" też nie jest głupim pomysłem. Gdy wreszcie uda ci się przebić tym wąwozem do głównego traktu pozostaw przy nim jakieś siły (czołg, polówkę, trochę piechurów) - Niemiaszki permanentnie będą pchać się na planszę pojawiając się na niej u wylotu drogi. Staraj się znaleźć takie stanowiska by razić ich z boku lub z góry.
Na lewym skrzydle będzie równie ciężko: wąskie, górskie drogi, a na skałach od groma niemieckiego sprzętu pancernego. Wielu czerwonoarmistów padnie nim zdołasz się przebić w tym miejscu. Pamiętaj, by to komputerowy sojusznik ponosił główne straty, wyręczaj się nim. Pukaj po stanowiskach Niemców ze swojej artylerii samobieżnej. Staraj się przedrzeć skrzydłem i z tej flanki spalić tylu Szwabów, ilu zdołasz w swoich śmiałych rajdach.
W końcu uda ci się zepchnąć Niemców głębiej i dorysuje się dalsza część mapy z niemiecką bazą, której obrońców również należy wyeliminować (eliminate enemy forces defending the base) . Spróbuj najpierw zmiękczyć niemieckich obrońców przy lewym skraju planszy. W ich okopane czy skryte za betonowymi płytami czołgi może się być bardzo trudno wstrzelać z daleka, więc zamiast tego można szarpnąć się na zuchwałe i zdecydowane podejście piechotą by obrzucić "puszki" na umocnionych stanowiskach granatami ppanc. Albo jeszcze lepiej - zrzucić na nie kilka bomb z samolotów. Do bazy wtargnij zrobionym sobie wyłomem na lewym skrzydle. Jednego z radzieckich czołgów średnich T-34/85 możesz ukryć za budynkiem w rogu bazy (rozjeżdżając wcześniej betonowe ogrodzenie). Najpierw jednak należy piechotą wykończyć obsady pobliskich pepanców! Rusek osłonięty budynkiem od ognia Królewskiego Tygrysa strzegącego bazy może najpierw zniszczyć niemieckie transportery, które dostrzeże w głębi bazy. Na koniec pora jeszcze tylko rozprawić się z tym potężnym "kociakiem". Załaduj lufę T-34/85 pociskiem ppanc. z niebieskim czubem, następnie odwróć uwagę Niemca piechotą pojawiając mu się nią w polu widzenia z prawej. Kiedy Tygrysek odwróci swoje ponure oblicze (tzn. wieżę) w jej kierunku wyjedź zza budynku "teciakiem" (prowadząc go w trybie kontroli bezpośredniej!) i objedź stalowego potwora z boku prowadząc ogień we wrażliwszy bok jego kadłuba i wieży, gąsienice i w końcu - przedział silnikowy z tyłu wozu (zapalając silnik). Jeśli będziesz się cały czas poruszał King Tiger nie nadąży z kręceniem wieżą za twoim "teciakiem". Krótkie przystanki można robić tylko na czas oddania strzału (celniejszy ogień).