Odnajdywanie schematów (1-8) | Śródziemie - Schematy w LEGO The Hobbit poradnik LEGO The Hobbit
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019
Odnajdywanie schematów (1-8)
Schemat 1
Lokalizacja: Hobbiton
Opis: Schemat znajduje się w pozornie niedostępnym składziku. Rozejrzyj się w pobliżu tego sekretu i zlokalizuj miejsce, w którym można przystąpić do mini-gry wędkarskiej (wymagana wędka, którą ma na wyposażeniu m.in. Bilbo). Zaliczenie tej mini-gry pozwoli ci na zdobycie pokrętła. Powróć z nim w pobliże schematu i użyj pokrętła na tutejszym mechaniźmie.
Rodzaj schematu: Mithrilowa łopata (Mithril Stud Spade)
Schemat 2
Lokalizacja: Hobbiton
Opis: Schemat znajduje się w niewielkiej jaskini. Rozpocznij nieznacznie na południe od jego znacznika i zlokalizuj trzy interaktywne tarcze. Wybierz postać z procą (np. Oriego) i zacznij trafiać kamykami w owe tarcze. Rozwiązanie tutejszej zagadki pokazane zostało na powyższym obrazku - nad lewą tarczą musi znaleźć się zielony okrąg, nad środkową niebieski i nad prawą czerwony. Możesz już wejść do jaskini i poniszczyć wszystkie interaktywne obiekty, odnajdując schemat w jednej ze skrzyń.
Rodzaj schematu: Mithrilowa katapulta (Mithril Megapult)
Schemat 3
Lokalizacja: Bree
Opis: Schemat znajduje się w dużej jaskini, do której prowadzi brama. Po dotarciu do jaskini zbadaj jej środkową część i poniszcz obiekty z obszaru porośniętego kwiatami. Wykonanie tej akcji odblokuje ci dostęp do tutejszego włazu. Przejście przez ten właz (najlepiej hobbitem lub krasnoludem) sprawi, że dotrzesz do prawej górnej półki. Na półce tej pozostawiono klucz, który musisz zabrać ze sobą.
Zlokalizuj teraz oznaczone na powyższym obrazku skały. Musisz się ich pozbyć, dokonując tego z pomocą dowolnej broni białej lub dystansowej. Zniszczenie skał odblokuje dostęp do nowego szybu i należy wejść do niego postacią, która zabrała wcześniej klucz. Właz zaprowadzi Cię na lewą górną półkę. Podejdź do zamkniętej skrzyni i użyj na niej klucza żeby uzyskać dostęp do schematu.
Rodzaj schematu: Mithrilowa korona (Mithril Mushroom Crown)
Schemat 4
Lokalizacja: Wichrowy Czub
Opis: Rozpocznij daleko na północ od znacznika wskazującego położenie schematu, najlepiej gdzieś w pobliżu Wichrowego Czuba. Wyrusz na południe, odnajdując pokazaną na powyższym obrazku dużą bramę. Uderz w zlokalizowaną na lewo od tej bramy płytę z pytajnikiem, dzięki czemu przystąpisz do rozwiązywania pierwszej zagadki.
Wspomniana wyżej zagadka polega na podążaniu zgodnie ze wskazaniami wyrastających z ziemi znaków. Żółty kolor oznacza, że musisz wyruszyć w stronę wskazywaną przez strzałkę. Fioletowy kolor informuje z kolei o tym, że musisz wyruszyć W PRZECIWNĄ STRONĘ do wskazań danej strzałki. Wykonaj w ten sposób obchód całej okolicy, powracając ostatecznie do zamkniętej bramy.
Zauważ, że uaktywnił się fragment podłoża, tak więc musisz przełączyć się na postać z łopatą (np. Sam lub Fili). Wykop z ziemi klucz i użyj go na bramie. Możesz już wkroczyć do nowego obszaru i przejść do lokacji z sekretem. W miejscu tym do rozwiązania są dwie nowe zagadki.
Zacznij od przełączenia się na postać z łukiem (np. Kili lub dowolny elf) i traf strzałami w trzy okoliczne tarcze. Wykonanie tej akcji doprowadzi do wynurzenia się z wody niewielkich platform i musisz po nich przeskoczyć na półkę z trzema posągami. Ostatnia zagadka polega na składaniu darów przy każdym z posągów. Musisz w ten sposób wydać 20 rubinów (Ruby), 20 szafirów (Sapphire) i 20 szmaragdów (Emerald). Zaczekaj na odsłonięcie schematu i zabierz go.
Uwaga - Jeżeli nie dysponujesz dostateczną liczbą klejnotów to użyj kilofa na okolicznych interaktywnych punktach lub odwiedź dowolną jaskinię lub kopalnię. Oprócz tego możesz pohandlować z przebywającą w tej lokacji osobą, oddając inne odmiany surowców i otrzymując w zamian poszukiwane klejnoty.
Rodzaj schematu: Mithrilowe ostrze (Mithril Shadow Blade)
Schemat 5
Lokalizacja: Siedziby Trolli
Opis: Rozpocznij na południowy-zachód od znacznika wskazującego położenie schematu, natrafiając na dużą zamkniętą bramę. Zacznij tu od wybrania dowolnego czarodzieja i użyj laski na niebieskim skupisku klocków. Po rozbiciu tej przeszkody ustaw się na płycie naciskowej, dzięki czemu ze ściany wysunie się kilka półek.
Przełącz się na dowolną inną postać (polecam elfa) i przystąp do wspinaczki, doskakując do kolejnych interaktywnych półek. Docelowo musisz dotrzeć do najwyższej półki i skorzystać ze znajdującego się w tym miejscu interaktywnego mechanizmu.
Możesz już wkroczyć do jaskini. Także i w tym przypadku wymagane jest korzystanie z postaci czarodzieja. Musisz dotrzeć do ostatniej sali jaskini i zacząć ponownie używać laski. Tym razem celuj w niebieskie sfery zlokalizowane przy suficie. Trafienie magicznymi pociskami we wszystkie cztery sfery (kolejne będą stopniowo odsłaniane) zagwarantuje ci możliwość zabrania schematu.
Rodzaj schematu: Mithrilowe nakrycie głowy (Mithril Skull Cap)
Schemat 6
Lokalizacja: Rivendell
Opis: Podążaj ścieżką wyznaczaną przez żółte ćwieki (musisz oczywiście ustawić schemat jako cel podróży), dzięki czemu doprowadzony zostaniesz do molo zlokalizowanego na północny-zachód od sekretu. Znajduje się tu łódź i należy do niej wskoczyć (klawisz zamiany postaci). Użyj teraz łodzi żeby dopłynąć do niewielkiej skalnej półki.
Wyskocz z łodzi i przełącz się na Sarumana, a to dlatego, że tylko ta postać jest w stanie rozbić srebrną mithrilową skrzynię. Możesz już zabrać schemat.
Rodzaj schematu: Mithrilowy kijek (Mithril Rhythm Stick)
Schemat 7
Lokalizacja: Rivendell
Opis: Zacznij od zlokalizowania niewielkich drzwi prowadzących do odrębnej lokacji w Rivendell. W miejscu tym znajdują się trzy interaktywne dźwignie, do których musisz dotrzeć (kolejność jest dowolna). Zacznij od zbadania prawej części tego obszaru. Wybierz elfa i skorzystaj z łuku żeby trafić strzałą w interaktywny slot. Po wykonaniu tej akcji doskocz do wbitej do pionowego palika strzały. Przeskakuj na kolejne drążki, chwytając się po ostatnim wykonanym skoku pierwszej dźwigni i pociągając za nią.
W lewej części opisywanego obszaru rozwieszono kilka lin. Doskocz elfem do pierwszej z nich i następnie rozpocznij wspinaczkę, wykonując skoki mające na celu przedostawanie się do kolejnych lin. Po kilku chwilach dotrzesz do drugiej dźwigni.
Pozostań w miejscu, w którym złapałeś się drugiej dźwigni, przejdź nieznacznie w prawo i doskocz do nowej liny. Musisz w tym miejscu wznowić wspinaczkę. Na sam koniec przejdź po wąskiej belce i wejdź w interakcję z ostatnią dźwignią. Możesz już zeskoczyć na dół i odebrać nagrodę.
Rodzaj schematu: Mithrilowe buty (Mithril Dance Boots)
Schemat 8
Lokalizacja: Rivendell
Opis: Rozpocznij stojąc przy wodzie minimalnie na zachód od znacznika wskazującego położenie schematu. Obróć się na południe i przeskocz po pokazanych na powyższym obrazku trzech pływających platformach, dzięki czemu dotrzesz do bramy prowadzącej do odrębnej lokacji.
W miejscu tym do rozwiązania jest jedna długa zagadka. Na początek podejdź do rozłożonego na posadzce dużego zegara. Pierwsza część zagadki polega na uderzaniu w kamienne płyty z pytajnikami w odpowiedniej kolejności (korzystaj z dowolnej broni białej). Rozpocznij od uderzenia w płytę zlokalizowaną przy znaku wskazującym godzinę dwunastą (XII). Uderzaj następnie w płyty znajdujące się przy godzinie czwartej (IV) i szóstej (VI).
Udaj się w głąb ekranu i uderz w płytę z pytajnikiem odnalezioną za drzewem. Wybierz się teraz w prawo, wskocz na duży kamienny blok i uderz w najwyżej położoną płytę z pytajnikiem. Zeskocz na dół, przejdź jeszcze bardziej w prawo i uderz w płytę ukrytą w krzakach.
Na sam koniec powróć do centralnej części tej lokacji. Musisz uderzyć w drugą płytę od lewej strony, która pokazana została na dołączonym powyżej obrazku. Jeżeli poprawnie wykonałeś wszystkie czynności to otrzymasz upragniony schemat.
Rodzaj schematu: Mithrilowe buty (Mithril Horse Shoes)