Etap 13 (Looking for Proof) - Grobowiec czarnoksiężnika z Angmaru | Opis przejścia poradnik LEGO The Hobbit
Ostatnia aktualizacja: 15 września 2016
Etap 13 (Looking for Proof): Grobowiec czarnoksiężnika z Angmaru
Eksplorację grobowca najlepiej rozpocząć od skorzystania ze statuy zapisu stanu gry (Save Statue). Ruszaj po schodach na dół i także w tej lokacji pilnuj się żeby nie stracić nagle gruntu pod nogami. Po dotarciu do zamkniętej bramy doskocz do słabo widocznej interaktywnej krawędzi zlokalizowanej po lewej stronie. Doskocz do drugiej krawędzi i następnie wykonaj skok w stronę pokazanego na powyższym obrazku uchwytu.
Złapanie się wspomnianego wyżej uchwytu odblokuje niebieski obiekt nad zamkniętą bramą. Przełącz się na drugiego czarodzieja i użyj jego laski żeby wystrzelić magiczny pocisk i odblokować przejście. Wkrocz do kolejnego obszaru grobowca. Tutejsza lokacja to niezbyt skomplikowany labirynt, aczkolwiek badanie mijanych po drodze bocznych ścieżek będzie miało jedynie na celu pozyskiwanie dodatkowych ćwieków, surowców i unikalnych skarbów.
Jeżeli chcesz jak najszybciej przejść przez tę część grobowca to po dotarciu do pierwszego rozwidlenia wybierz prawą ścieżkę. Wkrótce znajdziesz się w pobliżu drugiego rozwidlenia i tu wybierz górną ścieżkę. Dotrzesz w ten sposób do barykady, przez którą należy przebić się z wykorzystaniem laski jednego ze sterowanych czarodziejów.
W trakcie dalszej części eksploracji opisywanego labiryntu dwukrotnie skręć w lewo, dzięki czemu czarodzieje dotrą do przejścia prowadzącego do kolejnej lokacji. Kamiera zmieni tu swoje położenie na widok z perspektywy trzeciej osoby. Eksplorację lokacji z sarkofagiem standardowo rozpocznij od zniszczenia wszystkich interaktywnych obiektów z otoczenia (możesz też kilka razy uderzyć w sam sarkofag).
Z sali z sarkofagiem możesz wydostać się w bardzo łatwy sposób, a mianowicie używając magicznej laski (klawisz/przycisk akcji) na niebieskich paleniskacj zlokalizowanych na lewo i na prawo od sarkofagu (może tego dokonać jedna postać, współpraca nie jest tu wymagana). Zejdź po schodach na dół i wyrusz prosto. Zatrzymaj się po dotarciu do znacznie większej bramy. Do zaliczenia będzie tu niezbyt skomplikowana zagadka.
Zacznij od wybrania Radagasta (Radagast) i wyleczenia nietoperza. Wspomniana wcześniej zagadka polega na uderzaniu magicznymi pociskami w niebieskie tarcze i musisz tego dokonywać w takiej kolejności w jakiej się one będą podświetlały. Na początek traf w tarcze 1, 2, 3 i 4 (powyższy obrazek), a następnie w tarcze 4, 2, 1 i 3. Jeśli się pomylisz to będziesz musiał powtórzyć tylko ostatnią część zagadki. Jej zaliczenie odblokuje ci natomiast dostęp do następnego obszaru grobowca.
Uwaga - W trakcie zaliczania zagadki korzystaj z manualnego celowania, czyli przytrzymuj klawisz/przycisk akcji!
Ruszaj przed siebie, niszcząc po drodze kolejne interaktywne obiekty. Po dotarciu do dużej pieczary zbadaj najpierw jej lewą część, wybierając wąską ścieżkę prowadzącą do pokazanej na powyższym obrazku płyty naciskowej. Ustaw się na tej płycie i po tym jak zostanie odsłonięty nowy niebieski obiekt poślij w jego stronę magiczny pocisk. Wyrusz teraz w stronę prawej części pieczary (możesz sterować tą samą postacią). Poniszcz tutejsze obiekty i następnie przytrzymaj klawisz/przycisk budowy celem skonstruowania drabiny. Przedostań się dzięki drabinie na górną półkę. Tak samo jak wcześniej musisz stanąć na płycie naciskowej i wysłać magiczny pocisk w stronę niebieskiego obiektu.
Zeskocz na dół i ustaw się przy zamkniętej bramie. Popatrz tu do góry i ponownie skorzystaj z magicznej laski, posyłając pocisk w stronę dużego niebieskiego obiektu zlokalizowanego nad bramą. Zaczekaj na odblokowanie przejścia i wyrusz dalej. Po tym jak znajdziesz się przy przepaści zacznij ostrożnie przesuwać się tuż przy krawędzi. Po drodze konieczne okaże się zniszczenie kilku mniejszych przeszkód blokujących przejście (standardowy atak bronią białą) oraz doskoczenie do kilku sąsiednich krawędzi (klawisz/przycisk skoku).
Zatrzymaj się po znalezieniu się w pobliżu dużej niebieskiej kłódki. Jak się zapewne domyślasz musisz tu użyć laski. Po udanym ataku zeskocz na niższy poziom i dla odmiany wyrusz w lewo. Oprócz wspomnianych już wcześniej utrudnień musisz tu też być gotowy do tego żeby w pewnym miejscu zacząć rytmicznie wciskać klawisz/przycisk akcji. Pozwoli to sterowanej postaci uniknąć spadnięcia w przepaść.
Korzystaj z wąskich krawędzi do momentu dotarcia do ostatniej już zamkniętej bramy. Na lewo i na prawo od tej bramy znajdują się uchwyty i każdego z nich musi złapać się jeden z kontrolowanych czarodziejów. Po wykonaniu tej akcji ustaw się przed bramą i poślij pocisk z laski w stronę znajdującego się nad nią niebieskiego obiektu. To już koniec tej dość długiej przeprawy przez grobowiec.