Etap 10 (Flies and Spiders) - Bitwa z pająkami | Opis przejścia LEGO The Hobbit poradnik LEGO The Hobbit
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019
Etap 10 (Flies and Spiders): Bitwa z pająkami
W ostatniej części misji musisz uwolnić trzech kolejnych sojuszników i w zadaniu tym będą ci przeszkadzały pojawiające się regularnie w jaskini pająki. Dobre wiadomości są takie, że możesz liczyć na wsparcie elfów i że możesz zapisać stan gry (Save Statue). Na początek rozejrzyj się po okolicy. Zajmij się poniszczeniem obiektów i wstępnym ustaleniem położenia więzionych sojuszników. Nie zapominaj też o atakowaniu pająków gdy tylko któryś z nich znajdzie się w pobliżu sterowanej postaci.
Uwaga - Jeśli odniesiesz obrażenia w trakcie walk z ogromnymi pająkami to możesz łatwo odzyskać serduszka atakując ich o wiele mniejsze odmiany.
Sojuszników możesz ratować w dowolnej kolejności, ale dla zachowania porządku zacznijmy od lewej części jaskini. Wybierz Bilbo (Bilbo) i załóż pierścień (The Ring). Ustaw się następnie w pokazanym na powyższym obrazku miejscu i zniszcz lewy blok. Pozostań w tym samym miejscu i przytrzymaj klawisz/przycisk budowy. Wykonanie tej akcji doprowadzi do utworzenia interaktywnego slotu.
Przełącz się po raz pierwszy na Legolasa (Legolas Greenleaf) i wybierz łuk z jego inwentarza (Elven Bow). Użyj wspomnianego łuku do trafienia w slot zbudowany przez Bilbo. Możesz już doskoczyć do wbitej do drzewa strzały (elfy potrafią wyżej skakać) i następnie złapać się tej położonej jeszcze wyżej. Na koniec doskocz do lewej górnej półki z pająkiem. Musisz rozprawić się z pająkiem w bezpośrednim starciu, tak więc rytmicznie wciskaj pokazywane na ekranie klawisze/przyciski. Pozbycie się pająka doprowadzi do uratowania pierwszego towarzysza.
Ustaw się teraz dowolnym elfem w podświetlonym na zielono punkcie, który znajduje się w centralnej części jaskini. Musisz tu jedynie wykonać standardowy skok i dzięki temu, że elfy potrafią wyżej skakać pozwoli ci on złapać się krawędzi. Doskocz następnie do górnej półki i w poznany już wcześniej sposób pozbądź się pająka blokującego dostępu do drugiego z sojuszników.
Do zbadania pozostała jeszcze prawa część jaskini. Po zdemolowaniu części otoczenia możliwe stanie się rozpoczęcie niewielkiej budowy i jej efektem będzie skonstruowanie zaczepu w samym środku ogromnej prawej pajęczyny. Złap się tego zaczepu grając jako Dori (Dori) i go wyrwij.
Opisana wyżej akcja odblokuje ci wysoko położoną krawędź, do której można doskoczyć dowolnym z elfów (skok wykonaj w miejscu podświetlonym na zielono). Po złapaniu się krawędzi doskocz do tej, która położona jest jeszcze wyżej. Przeskocz następnie na lewą linę i dotrzyj do skalnej półki z ostatnią z więzionych osób. Rozprawienie się z tutejszym pająkiem zakończy opisywany etap.