3. Interakcja z otoczeniem w LEGO The Hobbit poradnik LEGO The Hobbit
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019
LEGO The Hobbit wykazuje bardzo duże podobieństwo do poprzednich gier Traveller's Tales w kwestii interakcji z otoczeniem. Gra mianowicie w bardzo wyraźny sposób zachęca do niszczenia wszystkich interaktywnych obiektów znajdujących się w okolicy i działanie to ma przede wszystkim na celu pozyskiwanie nowych ćwieków (monet). Nie jest to jednak oczywiście jedyny powód, dla którego warto "oczyszczać" kolejne lokacje z interaktywnych elementów, bo można też odnajdywać między innymi unikalne skarby czy przedmioty nadające się do rzucania.
Co ciekawe, w określonych sytuacjach drużyna zmuszana jest do podejmowania odwrotnych działań do demolowania otoczenia, a mianowicie do konstruowania nowych obiektów. Na taki krok warto decydować się zawsze wtedy gdy zauważysz rozrzucone po podłożu "podskakujące" obiekty. Przytrzymywanie w takich sytuacjach właściwego klawisza pozwoli skonstruować jakiś nowy przedmiot czy mechanizm.
W poprzednich rozdziałach tego poradnika informowałem już o tym, że dostęp do wielu obszarów i obiektów z otoczenia (półki, skarby itp.) nie jest często możliwy podczas zwiedzania danej miejscówki po raz pierwszy, wymuszając tym samym konieczność powrót do tej samej lokacji w dalszej części gry. Wspomniane ograniczenia generalnie można podzielić na dwie zasadnicze grupy.
Pierwsza grupa to ograniczenia wynikające z konieczności dysponowania określonymi elementami ekwipunku. Może to być na przykład konieczność posiadania łuku do trafienia strzałą w tarczę, konieczność posiadania topora do przebicia się przez popękaną płytę czy konieczność posiadania młota do przesunięcia wyjątkowo ciężkiego przedmiotu. Nie przejmuj się więc jeśli dana ścieżka jest w danym momencie zablokowana, bo będziesz mógł ją sprawdzić w późniejszej fazie zabawy (najlepiej po zaliczeniu wszystkich głównych etapów wątku fabularnego).
Uwaga - Niektóre przedmioty pomocne w eksploracji otoczenia znajdują się na wyposażeniu kilku różnych postaci (np. wszystkie krasnoludy posiadają topór). W takiej sytuacji wybór bohatera nie odgrywa roli, bo liczy się jedynie dysponowanie wymaganym przedmiotem. Możliwe jest także odnajdywanie nowych elementów ekwipunku bezpośrednio w trakcie misji i wtedy również nie ma znaczenia który z bohaterów zdecyduje się dodać taki obiekt do swojego inwentarza.
Druga grupa ograniczeń to te, które powiązane są z postaciami, a nie z ich elementami ekwipunku. W tym przypadku mowa jest między innymi o goblinach, które mogą wspinać się po wybranych ścianach (charakterystyczna siatka) czy o elfach, które są w stanie wykonywać dalsze skoki. W przeciwieństwie do opisanej wyżej pierwszej grupy ograniczeń musisz już zazwyczaj mieć wybraną ściśle określoną postać żeby móc wykonać pożądaną akcję. Tradycyjnie już polecam zacząć od zaliczenia całego wątku fabularnego gry, bo wymagane postacie dołączą w międzyczasie do "katalogu" sojuszników.
Uwaga - Gra zazwyczaj podpowiada jaka postać lub jaki przedmiot muszą zostać użyte w danym miejscu i zachęca do zmiany bohatera na tego dysponującego pożądanymi umiejętnościami lub właściwymi elementami ekwipunku. Szczegółowe informacje na temat wykorzystywania przedmiotów do przemierzania lokacji i zdobywania konkretnych sekretów znajdują się w głównym poradniku do gry.