Etap 12 (A Warm Welcome) - Zbrojownia | Opis przejścia LEGO The Hobbit poradnik LEGO The Hobbit
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019
Etap 12 (A Warm Welcome): Zbrojownia
Wybierz dowolnego z dostępnych w tej misji krasnoludów i rozpocznij demolkę obszaru sąsiadującego z budynkiem zbrojowni. W szczególności zainteresuj się obiektami zlokalizowanymi pod lewą otwartą okiennicą. Zniszcz je i następnie przytrzymaj tam klawisz/przycisk budowy. Możesz już zacząć ustawiać krasnoludy z podłużnymi broniami na zielono-niebieskiej płycie. Utwórz w ten sposób wieżę, na którą musisz się wspiąć Dwalinem (Dwalin). Możesz już wskoczyć do zbrojowni.
W zbrojowni do pozyskania jest pięć wysokiej klasy broni i możesz do nich docierać w dowolnej kolejności. Na początek proponuję poniszczyć obiekty zlokalizowane w centralnej części budynku. Powinieneś zauwazyć, że dostateczne zdemolowanie okolicy odblokowało możliwość odbudowania fragmentu podłogi (przytrzymaj wskazany przez grę klawisz/przycisk). Możesz już wybrać Dwalina i zacząć przepychać z pomocą jego młota pokazane na powyższym obrazku palenisko - najpierw w lewo, następnie w głąb ekranu i na koniec ponownie w lewo.
Pozostań w miejscu, do którego przepchnięte zostało palenisko i wejdź w interakcję ze zlokalizowanym po lewej stronie mechanizmem. Kilkakrotne wciśnięcie ustalonego klawisza doprowadzi do pojawienia się płomieni. Zabierz pochodnię ze ściany i podejdź z nią do paleniska. Udaj się następnie w prawo i wejdź z pochodnią do nieoświetlonego obszaru. Zbliż się tu do drugiego paleniska i użyj na nim zapalonej pochodni, dzięki czemu obszar ten zostanie na stałe oświetlony. Możesz już zniszczyć lewy stojak na bronie. Po wykonaniu tej czynności wybierz dowolnego bohatera i podnieś z ziemi miecz (Lake-Town Sword). Wykonanie tej akcji doprowadzi do ataku grupy strażników, ale nie stanowią oni dużego zagrożenia (zabierz wyrzucone przez nich serduszka jeśli straciłeś punkty zdrowia).
Zbadaj teraz prawą część dolnego poziomu zbrojowni i poniszcz nowe obiekty. Zlokalizuj podskakujące klocki i skonstruuj z ich pomocą płytę tworzenia (Craft Plate). Musisz wydać w tym miejscu posiadane surowce - 1 kamień (Stone), 1 sznur (Rope) i 4 deski (Wood). Zalicz poprawnie mini-grę budowniczą, dzięki czemu pojawi się tu katapulta. Wskocz do katapulty dowolnym z bohaterów, przełącz się na innego krasnoluda i ustaw się na lewo od wspomnianej konstrukcji. Wciśnij klawisz/przycisk ataku żeby uruchomić katapultę. Akcja ta odblokuje (wszystkim) krasnoludom dostęp do górnego poziomu zbrojowni.
Proponuję udać się najpierw maksymalnie w prawo. Wybierz Oriego (Ori) i przygotuj jego procę (Makeshift Slingshot). Musisz trzy razy trafić w znajdującą się tu tarczę, dzięki czemu maksymalnie podniesie się prawa krata. Zniszcz nowy stojak na bronie i zabierz grając dowolnym z bohaterów leżącą na ziemi tarczę (Iron Hills Rounded Shield). Bądź oczywiście gotowy do pozbycia się nowej grupy strażników.
Zbadaj teraz centralną część górnego poziomu zbrojowni. Znajdują się tu dwa uchwyty i każdego z nich musi złapać się inna grywalna postać. Zaczekaj na podniesienie się kraty i zniszcz nowy stojak na bronie. Podnieś włócznię (Lake-Town Spear) i zlikwiduj kolejnych wrogów.
Pozostań w centralnej części górnego balkonu. Połącz ze sobą dwóch dowolnych krasnoludów i użyj akcji zespołowej (Buddy-Up) żeby przebić się przez dużą popękaną płytę. Przytrzymaj teraz klawisz/przycisk budowy by skonstruować drabinę i wyjdź po niej na górę. Przełącz się tu na Doriego (Dori) i użyj jego cepa (Makeshift Flail) żeby złapać się zaczepu. Wyrwij zaczep ze ściany, wkrocz do skrytki ze stojakiem i w poznany już sposób pozyskaj nową broń - łuk (Lake-Town Bow).
Na koniec zbadaj lewą część górnego poziomu zbrojowni. Przejdź obok lancy (Windlance) i poniszcz okoliczne obiekty. Możesz już przytrzymać klawisz budowy z zamiarem skonstruowania nowego interaktywnego zaczepu. Także i w tym miejscu do akcji musi wkroczyć Dori. Użyj cepa żeby złapać się zaczepu i uaktywnić z jego pomocą lancę.
Pozbądź się wartowników i złap się dowolną postacią łańcucha wystrzelonego przez lancę. Dotrzyj w ten sposób do najwyżej położonego lewego balkoniku. Wybierz tu bohatera, który zabrał wcześniej łuk i traf strzałami w dwie nowe tarcze. Możesz już zniszczyć ostatni stojak i zabrać kolejny miecz. Gra wyświetli w tym miejscu dłuższy filmik przerywnikowy i awansujesz do kolejnej części etapu.