Odnajdywanie mithrilowych klocków (1-15) | Śródziemie - Mithrilowe klocki LEGO poradnik LEGO The Hobbit
Ostatnia aktualizacja: 15 września 2016
Odnajdywanie mithrilowych klocków (1-15)
Klocek 1
Lokalizacja: Elfi port
Opis: Ustaw się przy wodzie i zacznij przeskakiwać na kolejne pływające platformy. Musisz się przy tym śpieszyć, bo niektóre platformy będą zanurzały się w wodzie niedługo po tym jak wejdziesz z nimi w kontakt. Docelowo musisz przedostać się na stabilną półkę i następnie złapać się rozwieszonej nad wodą liny. Przejdź po linie w lewo i puść się gdy znajdziesz się dokładnie nad pływającą platformą z mithrilowym klockiem.
Klocek 2
Lokalizacja: Elfi port
Opis: Zlokalizuj bramę z pomarańczowym uchwytem, którą należy wyrwać. Możesz tego dokonać grając jedną z zakupionych nowych postaci obdarzonych dużą siłą lub korzystając z jednego z unikalnych skarbów cechujących się podobnymi właściwościami. Przykładem takiego unikalnego skarbu są rękawice kamiennego olbrzyma (Stone-giant Gloves; powyższy obrazek), które można zdobyć w szóstym głównym etapie gry. Niezależnie od obranej metody działania zacznij wciskać rytmicznie wskazany klawisz/przycisk żeby wyrwać bramę.
Skorzystaj z nowo odblokowanej ścieżki. Po dotarciu do czerwonego koca przełącz się na Bombura i rozłóż się tą postacią na kocu. Wybierz teraz drugiego bohatera, podejdź do Bombura i nakarm go - musisz poświęcić 20 marchewek (Carrot), 15 bochenków chleba (Bread), 10 sztuk mięsa (Meat) i 10 ryb (Fish). Możesz już zacząć odbijać się od brzucha najedzonego Bombura, dzięki czemu złapiesz w locie poszukiwany mithrilowy klocek.
Klocek 3
Lokalizacja: Elfi port
Opis: Zaznacz ten klocek jako cel podróży, dzięki czemu szlak żółtych ćwieków zaprowadzi Cię do przystani. Wskocz do znajdującej się tu łódki (klawisz/przycisk zamiany postaci) i wyrusz na północ. Poszukiwany sekret odnajdziesz w niewielkiej bocznej jaskini.
Klocek 4
Lokalizacja: Hobbiton
Opis: Odszukaj na południe od sekretu drzwi prowadzące do odrębnej lokacji. Wybierz tu postać dysponującą zdolnością sadzenia roślin (np. Sama) i wejdź w interakcję z lewym punktem na ziemi, doprowadzając do pojawienia się żółtego kwiatu. Kolejna ważna czynność powiązana jest z postacią czarodzieja (wybierz dowolnego z nich). Użyj mianowicie czarodziejskiej laski do zniszczenia dwóch górnych niebieskich obiektów. Możesz już odbić się od wspomnianego wcześniej żółtego kwiatu, złapać się w locie pierwszej liny i wyruszyć w prawo. Zeskocz po drodze na niższą linę i przemieść się w lewo żeby złapać sekret.
Klocek 5
Lokalizacja: Hobbiton
Opis: Zacznij od zlokalizowania niedostępnej bramy, która jest porośnięta lianami. Wybierz tu postać dysponującą zdolnością rozniecania ognia (np. Sama) i podpal liany, dzięki czemu odblokujesz sobie dostęp do jaskini. Wybierz teraz dowolnego elfa i zacznij przeskakiwać na ruchome platformy, odczekując oczywiście za każdym razem aż znajdą się one w poziomej pozycji. Dotrzyj w ten sposób do balkoniku z mithrilowym klockiem.
Klocek 6
Lokalizacja: Hobbiton
Opis: Klocek ukryty jest w skrzyni znajdującej się na niewielkiej wysepce. Rozpocznij od poniszczenia roślin otaczających skrzynię. Przełącz się następnie na Sarumana i skorzystaj z laski tego czarodzieja (Saruman's Staff) żeby pozbyć się mithrilowej kłódki. Możesz już zabrać klocek ze skrzyni.
Klocek 7
Lokalizacja: Hobbiton
Opis: Zlokalizuj bramę z pomarańczowym uchwytem, którą należy wyrwać. Możesz tego dokonać grając jedną z zakupionych nowych postaci obdarzonych dużą siłą lub korzystając z jednego z unikalnych skarbów cechujących się podobnymi właściwościami. Przykładem takiego unikalnego skarbu są rękawice kamiennego olbrzyma (Stone-giant Gloves), które można zdobyć w szóstym głównym etapie gry. Niezależnie od obranej metody działania zacznij wciskać rytmicznie wskazany klawisz/przycisk żeby wyrwać bramę.
Klocek 8
Lokalizacja: Bree
Opis: Klocek lewituje wśród drzew i żeby do niego dotrzeć musisz skorzystać z rozwieszonych w tej okolicy lin. Przełącz się na dowolnego elfa i zlokalizuj miejsce, w którym można doskoczyć do pierwszej liny. Przechodź teraz po kolejnych linach, dzięki czemu docelowo znajdziesz się tuż pod mithrilowym klockiem i będziesz go mógł złapać w locie.
Klocek 9
Lokalizacja: Bree
Opis: Zlokalizuj bramę z pomarańczowym uchwytem, którą należy wyrwać. Możesz tego dokonać grając jedną z zakupionych nowych postaci obdarzonych dużą siłą lub korzystając z jednego z unikalnych skarbów cechujących się podobnymi właściwościami. Przykładem takiego unikalnego skarbu są rękawice kamiennego olbrzyma (Stone-giant Gloves), które można zdobyć w szóstym głównym etapie gry. Niezależnie od obranej metody działania zacznij wciskać rytmicznie wskazany klawisz/przycisk żeby wyrwać bramę. Wejdź do jaskini i przełącz się na Radagasta. Wyleczenie odnalezionego tu kreta (unikalna zdolność czarodzieja) doprowadzi do otrzymania mithrilowego klocka.
Klocek 10
Lokalizacja: Bree
Opis: Klocek znajduje się w jaskini, przy czym zdobędziesz go dopiero po zaliczeniu zagadki powiązanej z tą lokacją. Zacznij od użycia postaci z procą (np. Ori) i traf kilka razy w prawą tarczę. Po tym jak w jaskini pojawi się pierwszy prosiak wskocz na niego i doprowadź go do prawej zagrody (tej z pożywieniem).
Poniszcz obiekty znajdujące się na dolnym poziomie w lewej części jaskini. Spowoduje to odblokowanie włazu, przez który najlepiej jest przejść hobbitem lub krasnoludem. Po dotarciu na lewy górny balkonik ponownie wybierz postać z procą i traf kilka razy w tarczę. Zbadaj teraz prawą część jaskini. W pokazanym na powyższym obrazku miejscu wybierz postać dysponującą zdolnością sadzenia roślin (np. Sam) i przyczyń się do pojawienia się w tym miejscu kwiatu. Zacznij odbijać się od kwiatu, docierając dzięki temu na górny balkonik. Wskocz tu na drugiego prosiaka i dotrzyj z nim do dolnej zagrody.
Powróć na górny balkonik, na którym odnalazłeś wcześniej drugiego prosiaka. Wejdź w interakcję z tutejszym mechanizmem, a następnie użyj procy na nowo odblokowanej prawej tarczy. Wybierz teraz dowolnego elfa i doskocz tą postacią do niewielkiej półki zlokalizowanej po prawej stronie (powyższy obrazek). Przejdź po drewnianej belce, wskocz na ostatniego prosiaka i dotrzyj z nim do zagrody.
Klocek 11
Lokalizacja: Bree
Opis: Dotrzyj do czerwonego koca, przełącz się na Bombura i rozłóż się tą postacią na kocu. Wybierz teraz drugiego bohatera, podejdź do Bombura i nakarm go - musisz poświęcić 2 marchewki (Carrot), 1 bochenek chleba (Bread), 1 sztukę mięsa (Meat) i 1 rybę (Fish). Przełącz się na elfa i zacznij odbijać się od brzucha najedzonego Bombura. Musisz wylądować na lewym słupie i uaktywnić znajdującą się w tym miejscu płytę naciskową.
Wybierz teraz postać z podłużną bronią (np. Bifura) i zlokalizuj interaktywny punkt, w którym sterowany bohater może się ustawić. Wybierz drugą postać i wdrap się na stojącego przy słupie sojusznika. Celem tego działania jest dotarcie do drugiej płyty naciskowej. Końcówka jest już bardzo prosta - przeskakuj po wszystkich wysuniętych blokach, docierając docelowo w pobliże mithrilowego klocka.
Klocek 12
Lokalizacja: Wichrowy Czub
Opis: Zlokalizuj bramę z pomarańczowym uchwytem, którą należy wyrwać. Możesz tego dokonać grając jedną z zakupionych nowych postaci obdarzonych dużą siłą lub korzystając z jednego z unikalnych skarbów cechujących się podobnymi właściwościami. Przykładem takiego unikalnego skarbu są rękawice kamiennego olbrzyma (Stone-giant Gloves), które można zdobyć w szóstym głównym etapie gry. Niezależnie od obranej metody działania zacznij wciskać rytmicznie wskazany klawisz/przycisk żeby wyrwać bramę.
Klocek 13
Lokalizacja: Wichrowy Czub
Opis: Zbadaj obszar na południowy-zachód od znacznika wskazującego położenie mithrilowego klocka. Musisz odnaleźć pokazane na powyższym obrazku wejście do grobowca. Skorzystaj z niego i od razu przejdź do głównej sali tej lokacji. Musisz przepchnąć w tym miejscu trzy kamienne bloki i za każdym razem należy korzystać z postaci z młotem (np. Dwalin). Nie musisz też przesadnie kombinować, albowiem w każdym z trzech przypadków ścieżka przepychania bloku jest bardzo liniowa i kończy się w miejscu, w którym "wtopi się" on automatycznie w podłoże.
Pomyślne przepchnięcie wszystkich trzech bloków zaowocuje wysunięciem się innych kamiennych płyt. Zacznij się po nich wspinać, dzięki czemu przedostaniesz się do górnego obszaru, w którym przebywa też między innymi nowa postać do rekrutacji (król Thrór). Zainteresuj się tutejszą skrzynią, zabierając z niej mithrilowy klocek.
Klocek 14
Lokalizacja: Wichrowy Czub
Opis: Klocek jest w jaskini i wejście do niej jest zlokalizowane nieznacznie na południe od znacznika wskazującego położenie sekretu. Po znalezieniu się w jaskini rozpocznij od dokładnego poniszczenia wszystkich interaktywnych obiektów z okolicy. Ważną informacją jest to, że niektóre elementy otoczenia są "zarezerwowane" dla określonych postaci. Musisz mianowicie wybrać postać z cepem (np. Doriego) do wyrwania złotego zaczepu oraz Sarumana do zniszczenia skupiska mithrilowych klocków.
Dopiero teraz przystąp do rozwiązywania zagadki, która polega na umiejętnym obracaniu tutejszymi różnokolorowymi strzałkami. Musisz doprowadzić do następującej sytuacji:
- wszystkie złote strzałki muszą być zwrócone w dół
- wszystkie błękitne strzałki muszą być zwrócone w górę
- wszystkie zielone strzałki muszą być zwrócone w lewo
- wszystkie czerwone strzałki muszą być zwrócone w prawo
Nie powinieneś mieć większych problemów z docieraniem do poszczególnych strzałek i możesz je ponadto obracać także dzięki używaniu broni dystansowej. Jedyny wyjątek stanowią dwie strzałki pokazane na powyższym obrazku, które są w pobliżu lewej górnej półki. Chcąc do nich dotrzeć musisz odbić się kilka razy od ukrytej za skałą rośliny.
Klocek 15
Lokalizacja: Wichrowy Czub
Opis: Klocek jest w jaskini i wejście do niej znajduje się dokładnie pod Wichrowym Czubem. Po wejściu do jaskini ustaw się na pierwszej płycie naciskowej. SZYBKO przebiegnij teraz w prawo, docierając do drugiej płyty naciskowej zanim z podłogi ponownie wysuną się kolce. Możesz już zabrać pokrętło z pobliskiej skrzyni i wsadzić je do lewego mechanizmu. Na sam koniec rozpocznij mało skomplikowaną wspinaczkę, docierając do mithrilowego klocka zawieszonego niedaleko sufitu.