Etap 11 (Barrels Out of Bond) | Główne etapy - Sekrety w LEGO The Hobbit poradnik LEGO The Hobbit
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019
Etap 11 (Barrels Out of Bond)
Unikalny skarb 1/4
Wymagania: laska (dowolny czarodziej)
Opis pozyskania: W trakcie pobytu w piwnicy doprowadź do przetoczenia beczki, która pojawi się w tej lokacji po złapaniu się środkowej dźwigni. Po wykonaniu tej czynności ponownie złap się wspomnianej dźwigni, dzięki czemu przetransportowany zostanie tu pokazany na powyższym obrazku ładunek. Zniszcz ten obiekt z wykorzystaniem czarodziejskiej laski i zabierz unikalny sekret.
Nagroda: Młotek (Elk Mallet) - przedmiot ten ma identyczne zastosowanie do standardowego młota
Schemat 1/1
Wymagania: laska Sarumana
Opis pozyskania: Poniszcz wszystkie obiekty znajdujące się w lewej części piwnicy. Przełącz się następnie na Sarumana i użyj jego laski (Saruman's Staff) do zniszczenia mithrilowej ścianki ogromnej beczki. Ze środka wyskoczy poszukiwany schemat. Uwaga - Jeżeli masz problemy z namierzeniem ściany beczki to odsuń najpierw złoty obiekt, który może leżeć na podłodze gdzieś w pobliżu.
Nagroda: Schemat mithrilowego kilofa (Mithril Pickaxe)
Minizestaw 1/10
Wymagania: umiejętność chodzenia po ścianach (np. goblin)
Opis pozyskania: Zbadaj lewą część piwnicy, dzięki czemu odnajdziesz interaktywną ścianę. Musisz przełączyć się tu na goblina i wspiąć się po ścianie do miejsca ukrycia minizestawu.
Unikalny skarb 2/4
Wymagania: cep (np. Dori)
Opis pozyskania: Pozostań w centralnej części piwnicy i udaj się w głąb ekranu. Zainteresuj się tutejszym złotym zaczepem i wyrwij go ze ściany z pomocą cepa. Wraz z zaczepem na ziemi wyladuje klucz, który musisz podnieść. Użyj tego klucza do otwarcia pobliskiej skrzyni i zabierz z niej unikalny skarb.
Nagroda: Słoik (Firefly Jar) - rozświetlanie okolicy
Odblokowanie dostępu do skalnej półki na prawo od rzeki
Gra podczas zaliczania jedenastego etapu w trybie fabularnym nie dała możliwości zbadania prawej skalnej półki sąsiadującej z pierwszą tamą. W trakcie powtórnego przechodzenia jedenastej misji w trybie wolnej gry (Free Play) jest to już natomiast możliwe i wręcz wymagane, albowiem w okolicy jest kilka z poszukiwanych znajdziek. Tuż po zaliczeniu sceny w piwnicy i dotarciu w okolice tamy pozostań na molo, na którym znajdziesz się po wyskoczeniu z beczki. Przełącz się tu na Sarumana i skorzystaj z jego laski (Saruman's Staff) do zniszczenia pokazanych na powyższym obrazku mithrilowych obiektów. Ostrożnie przeskocz na skałę (łatwo wpaść tu do wody!) i następnie na odblokowaną przed chwilą większą prawą półkę.
Minizestaw 2/10
Wymagania: -
Opis pozyskania: Musisz zniszczyć w sumie trzy dzwony znajdujące się w pobliżu pierwszej tamy (używaj za każdym razem dowolnej broni) i pewnym utrudnieniem jest to, że natrafia się na nie w dość dużej odległości od siebie. Pierwszy dzwon jest na prawej skalnej półce, na którą dotarłeś do skorzystaniu z opisanej wyżej sztuczki (użycie laski Sarumana).
Drugi dzwon jest w lewej części lokacji z tamą, a konkretnie w obszarze, w którym stacza się potyczki z grupami "elitarnych" goblinów.
Ostatni trzeci dzwon jest na tamie. Musisz go zniszczyć zanim przyczynisz się do otwarcia tamy i awansowania do kolejnej części etapu.
Minizestaw 3/10
Wymagania: cep (np. Dori)
Opis pozyskania: Po dotarciu na prawą skalną półkę wybierz postać z cepem i użyj tego przedmiotu do wyrwania części dużej ściany. Zniszcz resztę ściany we własnym zakresie (dowolna broń) i skorzystaj z nowo odblokowanych schodów, które zaprowadzą Cię do minizestawu.
Unikalny skarb 3/4
Wymagania: umiejętność dalekich skoków (dowolny elf)
Opis pozyskania: Po dotarciu na prawą skalną półkę wybierz dowolnego elfa i zacznij doskakiwać do kolejnych niewielkich krawędzi. Docelowo pozwolą ci to przedostać się do wielkiego gniazda zbudowanego na drzewie i to właśnie tu znajdziesz unikalny skarb.
Nagroda: Proca (Eggapult) - przedmiot ten ma identyczne zastosowanie do standardowej procy i jedyną różnicą jest to, że zamiast kamyków wystrzeliwuje jaja
Minizestaw 4/10
Wymagania: łopata (np. Fili)
Opis pozyskania: Musisz zbadać lewą część lokacji z tamą, czyli obszar, w którym walczy się z grupami coraz silniejszych goblinów. Powinieneś zauważyć tu zakopany w ziemi minizestaw i musisz użyć łopaty żeby go pozyskać.
Minizestaw 5/10
Wymagania: laska (dowolny czarodziej)
Opis pozyskania: Po odblokowaniu sobie dostępu do pierwszej tamy zbadaj jej lewą część. Musisz użyć w tym miejscu czarodziejskiej laski do zniszczenia charakterystycznej niebieskiej konstrukcji. Zbadaj następnie zgliszcza i zabierz minizestaw.
Minizestaw 6/10
Wymagania: topór (dowolny krasnolud)
Opis pozyskania: Po dotarciu do drugiej tamy przejmij kontrolę nad Bomburem używającym beczki jako pancerza i rozpocznij demolkę okolicy. W pokazanym na powyższym obrazku miejscu musisz przebić się z pomocą topora przez popękaną płytę. Wejdź do niewidocznej jaskini i zabierz z niej minizestaw.
Minizestaw 7/10
Wymagania: -
Opis pozyskania: W lokacji z drugą tamą musisz pokonać wszystkie gobliny. Najlepiej jest korzystać w tym czasie z postaci Bombura, który będzie sobie bardzo dobrze radził z tym zadaniem.
Minizestaw 8/10
Wymagania: -
Opis pozyskania: W lokacji z drugą tamą znajdują się cztery duże kwiaty - dwa na lewo i dwa na prawo od tamy. Musisz je wszystkie zniszczyć (dowolna broń) i zostaniesz za to nagrodzony minizestawem.
Uwaga - W trakcie przemierzania okolicy postaraj się nie zniszczyć przedwcześnie drugiej tamy (uderzenie w płytę po skoku), bo zablokujesz sobie w ten sposób dostęp do tego sekretu (i kolejnego opisanego poniżej).
Unikalny skarb 4/4
Wymagania: cep (np. Dori)
Opis pozyskania: Musisz dotrzeć do lewego obszaru sąsiadującego z drugą tamą, czyli przejść po tamie bez niszczenia jej. Zlokalizuj tu interaktywny zaczep, którego można złapać się z wykorzystaniem cepa.
Nagroda: Narzędzie podróżnika (Traveller's Tool) - przedmiot ten ma identyczne zastosowanie do kilofa
Minizestaw 9/10
Wymagania: -
Opis pozyskania: W trakcie ostatniego spływu rzeką trzymaj się prawej strony, a po pewnym czasie dopłyniesz do minizestawu. Wejście w kontakt z minizestawem zaowocuje jego pozyskaniem.
Minizestaw 10/10
Wymagania: łuk (np. Kili lub dowolny elf)
Opis pozyskania: W trakcie ostatniego spływu rzeką używaj łuku do niszczenia znajdujących się przy brzegu uli (przykładowy ul pokazany został na powyższym obrazku). Zniszczenie pięciu uli nagrodzone zostanie minizestawem.
Mistrz złodziei (Master Burglar)
W celu zdobycia statusu Mistrza złodziei (Master Burglar) musisz zgromadzić co najmniej 80000 ćwieków i o zaliczenie tego wyzwania najlepiej jest powalczyć w trybie wolnej gry (Free Play). Rozglądaj się oczywiście za niebieskimi i fioletowymi ćwiekami (okolice pierwszej i drugiej tamy), a także postaraj się zaliczyć mini-grę budowniczą z perfekcyjnym wynikiem (20000 ćwieków). Oprócz tego unikaj wpadania do rwącej rzeki.