Etap 6 (Over Hill and Under Hill) - Przeprawa przez przełęcz | Opis przejścia poradnik LEGO The Hobbit
Ostatnia aktualizacja: 15 września 2016
Etap 6 (Over Hill and Under Hill): Przeprawa przez przełęcz
Uwaga - Podobnie jak w poprzednim etapie bohaterowie podzielą się na dwie grupy. W dalszej części opisu grupą 1 będzie nazywana ta, w skład której wchodzi między innymi Thorin (rozpoczyna ona na górnej ścieżce). Grupą 2 będzie z kolei nazywana ta, w skład której wchodzi między innymi Bilbo (rozpoczyna ona na dolnej ścieżce).
Na początek przejmij kontrolę nad jedną z postaci z grupy 1 i poniszcz wszystkie obiekty z otoczenia. Wybierz teraz topór (Dwarf Axe) z inwentarza dowolnego z krasnoludów i użyj go do przebicia się przez zlokalizowaną po prawej stronie popękaną płytę. Wyrusz w prawo i po ponownym zdemolowaniu okolicy zlokalizuj interaktywne pokrętło, które przyda ci się już za kilka chwil.
Podejdź do nowej dużej konstrukcji. Konieczne okaże się tu utworzenie "wieży" z głównych bohaterów, tak więc wybieraj postacie, które mają na wyposażeniu podłużne bronie, jak na przykład Noriego (Nori) z jego buzdyganem (Nori's Mace) czy Óina (Óin) z jego laską (Óin's Staff). Musisz przygotować wieżę składającą się z trzech krasnoludów (powyższy obrazek).
Uwaga - Jeśli masz problemy z dobraniem właściwego bohatera to wciskaj po prostu klawisz odpowiedzialny za zmianę postaci (pominięcie korzystania z rozwijanego menu), a gra będzie automatycznie przełączała Cię na odpowiednią osobę.
Wybierz teraz dowolnego innego bohatera z grupy 1 i podnieś odnalezione wcześniej pokrętło. Zacznij wspinać się tym bohaterem po postaciach, które utworzyły wspomnianą wyżej wieżę. Po dotarciu na najwyższy poziom konstrukcji wsadź pokrętło do odpowiedniego slotu i wejdź z nim w interakcję. Czynność ta doprowadzi do opuszczenia skrzyni i możesz się już przełączyć na grupę 2.
Analogicznie do grupy 1 rozpocznij od poniszczenia interaktywnych obiektów z otoczenia. Wybierz Doriego (Dori), ustaw jego cep (Dori's Flail) jako aktywny przedmiot i skieruj się tą postacią w prawo. Musisz złapać się złotego zaczepu znajdującego się na jednej ze ścianek opuszczonej wcześniej skrzyni i wcisnąć kilkakrotnie wskazany przez grę klawisz/przycisk.
Po wykonaniu opisanej wyżej czynności ustaw się przy zniszczonej skrzyni i przytrzymaj właściwy klawisz, doprowadzając do skonstruowania wąskiego mostu. Przejdź ostrożnie po mostku i wyrusz dalej w prawo. Zatrzymaj się w obszarze z nowymi interaktywnymi przedmiotami. Należy je zniszczyć i następnie ponownie przytrzymać klawisz/przycisk budowania. Zaczekaj aż skonstruowana zostanie duża kotwica. Jako że odblokuje ona nową część górnej ścieżki musisz teraz powrócić do sterowania postaciami z grupy 1.
Ruszaj w prawo. Już wkrótce będziesz musiał zacząć unikać spadających głazów. Dobrze jest szybko oddalać się od miejsc, w których regularnie spadają kolejne głazy, choć nawet jeśli zostaniesz trafiony to sterowana postać utraci tylko jedno serduszko z paska zdrowia. Nie zapominaj o niszczeniu elementów otoczenia. W jednym z miejsc na górnej ścieżce gra pozwoli ci skonstruować nowy obiekt ze zburzonych elementów. Po wykonaniu tej czynności wybierz krasnoluda z toporem (Dwarf Axe) i ustaw się na pokazanej na powyższym obrazku popękanej płycie. Musisz odbić się od ziemi i uderzyć w płytę tuż po wykonanym skoku (dwa różne klawisze/przyciski). Możesz już powrócić grupy 2.
Wybierz dowolnego bohatera z grupy 2 i skieruj się w prawo. Ostatnia akcja jednego z członków grupy 1 odblokowała nową niewielką półkę, na którą możesz wskoczyć w drodze do kolejnego obszaru. Zatrzymaj się dopiero po dotarciu do dużej popękanej ściany. Musisz tu użyć akcji zespołowej (Buddy-Up), tak więc połącz siły dowolnych dwóch bohaterów i doprowadź do tego żeby zniszczyli ścianę. Zauważ, że możesz teraz wskoczyć na niebieską skrzynię i następnie doskoczyć do górnej skalnej półki.
Przemieszczaj się cały czas w prawo, decydując się na kolejny postój dopiero w obszarze ze zwisającą metalową linką z zaczepem. Musisz tu przytrzymać klawisz/przycisk budowania żeby skonstruować skrzynię, która automatycznie doczepiona zostanie do reszty zwisającej konstrukcji. To tyle jeśli chodzi o grupę 2, czas powrócić do grupy 1.
Wybierz Dwalina (Dwalin) i wyrusz dalej w prawo. Po drodze warto oczywiście niszczyć obiekty z otoczenia i będzie to o tyle łatwiejsze, że nie musisz już obawiać się spadających głazów. Zatrzymaj się po dotarciu do pokazanego na powyższym screenie wagonika. Musisz tu użyć młota Dwalina (Dwalin's Warhammer) do odblokowania sobie dalszego przejścia.
Poniszcz wszystkie nowe obiekty z otoczenia i następnie skieruj się w stronę większej konstrukcji. Musisz tu powtórzyć jedną z czynności z początkowej części tego etapu. Zacznij mianowicie wybierać bohaterów wyposażonych w długą broń białą, ustawiając ich na sobie i tworząc w ten sposób wieżę. Przygotuj wieżę złożoną z trzech bohaterów, przełącz się na czwartego (dowolna osoba) i zacznij wspinać się po kolegach. Po dotarciu na górę wejdź w interakcję z pokrętłem celem podniesienia skonstruowanej przez grupę 2 skrzyni.
Po tym jak skrzynia rozpadnie się zeskocz na dół i przystąp do budowy (przytrzymanie odpowiedniego klawisza/przycisku). Rezultatem tej akcji będzie skonstruowanie płyty tworzenia (Craft Plate). Wejdź w interakcję z tą płytą i zacznij wydawać posiadane surowce - musisz poświęcić 6 desek (Wood), 2 diamenty (Diamond), 2 szmaragdy (Emerald), 2 szafiry (Sapphire) i 2 rubiny (Ruby). Na sam koniec weź udział w mini-grze, szybko i poprawnie odnajdując obiekty podświetlane na projekcie. Po zbudowaniu piorunochronu przejdź w prawo. Po chwili awansujesz do drugiej części tego etapu.
Uwaga - Jeśli nie posiadasz kryształów niezbędnych do rozpoczęcia budowy to wybierz krasnoluda z kilofem (Pickaxe) i zacznij niszczyć okoliczne skupiska silniejszych klocków.