Odnajdywanie mithrilowych klocków (31-45) | Śródziemie - Mithrilowe klocki LEGO poradnik LEGO The Hobbit
Ostatnia aktualizacja: 15 września 2016
Odnajdywanie mithrilowych klocków (31-45)
Klocek 31
Lokalizacja: Moria
Opis: Poszukiwany klocek jest w jaskini, do której prowadzi niewielka brama. Do rozegrania jest tu nowa próba czasowa i polega ona na pokonaniu całej trasy wagonikiem górniczym. Po rozpoczęciu wyścigu (musisz wskoczyć do wagonika) skup się wyłącznie na wciskaniu w odpowiednich momentach klawisza/przycisku skoku, tak by przelatywać przez te pierścienie, które są zawieszone nad trasą. Jest to bardzo ważne, bo jeśli się pomylisz to najprawdopodobniej nie zdążysz przejechać ponownie całej trasy żeby spróbować raz jeszcze. Po kilku próbach i zapoznaniu się z trasą powinno ci się udać dotrzeć pomyślnie do linii mety.
Klocek 32
Lokalizacja: Elfi las
Opis: Dotrzyj do czerwonego koca, przełącz się na Bombura i rozłóż się tą postacią na kocu. Wybierz teraz drugiego bohatera, podejdź do Bombura i nakarm go poprzez podarowanie mu trzech marchewek (Carrot). Zacznij odbijać się drugą postacią od brzucha najedzonego Bombura. Doskocz do pierwszej zielonej rośliny i kontynuuj proces podskakiwania. Musisz w odpowiednim momencie przebiec po wysuwającej się ze ściany platformie oraz po niewielkim balkoniku (zaczekaj aż znajdzie się on w poziomej pozycji). Na sam koniec złap się interaktywnych krawędzi i dotrzyj do wysoko położonej półki ze skrzynią z mithrilowym klockiem.
Klocek 33
Lokalizacja: Elfi las
Opis: Po przedostaniu się do obszaru wskazywanego przez znacznik na mapie wyjdź po schodach na jedną z tutejszych drewnianych konstrukcji. Mithrilowy klocek ukryty jest pod jedną z większych półek, w miejscu pokazanym na powyższym obrazku. Wystarczy zeskoczyć ze wspomnianej półki w odpowiednim miejscu i złapać go w locie.
Klocek 34
Lokalizacja: Las sosnowy
Opis: Mithrilowy klocek jest w odrębnym obszarze, do którego prowadzi niewielka brama. Założeniem tutejszej zagadki jest obracanie okolicznych znaków, tak by strzałki były zwrócone w stronę centralnego okręgu (uderzaj w strzałki bronią białą lub używaj broni dystansowej). Problemy możesz mieć z czterema strzałkami - musisz mianowicie skorzystać z obrotowego mechanizmu, cepa (złoty zaczep), łopaty (znak zakopany w ziemi) oraz łuku (znak znajdujący się nad główną "areną").
Klocek 35
Lokalizacja: Samotna Skała
Opis: Przedostań się na sam szczyt Samotnej Skały, przełącz się na elfa i doskocz tą postacią (z odpowiedniej strony!) do pierwszej obręczy. Doprowadzi to do rozpoczęcia próby czasowej, w trakcie zaliczania której trzeba będzie jak najszybciej docierać do kolejnych punktów kontrolnych (limit czasu będzie się częściowo odnawiał przy każdym z nich). Początkowa część tego wyścigu zakłada zbiegnięcie po wąskiej ścieżce z Samotnej Skały.
W dalszej części próby czasowej licz się między innymi z koniecznością przejścia po kilku linach. Pilnuj się w szczególności w tych miejscach, w których dana lina kończy się, bo najłatwiej jest wtedy o przypadkowy upadek (niemal zawsze będzie się to wiązało z koniecznością rozpoczęcia wyścigu od nowa). Pokonanie wszystkich bramek w wyznaczonym limicie czasu nagrodzone zostanie mithrilowym klockiem.
Klocek 36
Lokalizacja: Samotna Skała
Opis: Powinieneś zauważyć, że wokół miejsca, w którym znajduje się niedostępny mithrilowy klocek z dziur z ziemi wyłaniają się krety. Zacznij je atakować. Po wyeliminowaniu pierwszego kreta gra uruchomi licznik upływu czasu i musisz pozbyć się dziewięciu kolejnych zwierzaków zanim dobiegnie on końca. Polecam korzystać z dobrej, szybkiej broni białej i na bieżąco się rozglądać (niekiedy nowy kret od razu pojawi się w tym samym miejscu gdzie pozbyłeś się poprzedniego).
Klocek 37
Lokalizacja: Mroczna Puszcza
Opis: Odszukaj w Mrocznej Puszczy ranną sowę i podejdź do niej. Przełącz się na Radagasta i skorzystaj z unikalnej umiejętności tego czarodzieja żeby wyleczyć ptaka.
Klocek 38
Lokalizacja: Mroczna Puszcza
Opis: Mithrilowy klocek zawieszony jest wysoko w powietrzu. Wybierz dowolnego elfa i zacznij odbijać się od zlokalizowanych bezpośrednio pod klockiem fioletowych kwiatów. Po kilku udanych skokach zdołasz złapiać w locie wspomniany sekret.
Klocek 39
Lokalizacja: Samotna Skała
Opis: Odszukaj w pobliżu Samotnej Skały rannego kreta i podejdź do niego. Przełącz się na Radagasta i skorzystaj z unikalnej umiejętności tego czarodzieja żeby wyleczyć kreta.
Klocek 40
Lokalizacja: Leśne Królestwo
Opis: Zbadaj północną część Leśnego Królestwa (Thranduil's Kingdom). Na północ od znacznika wskazującego położenie mithrilowego klocka powinieneś odnaleźć schody prowadzące na górny balkonik. Zatrzymaj się po znalezieniu się w pokazanym na powyższym obrazku miejscu.
Musisz teraz przełączyć się na Doriego i złapać się pierwszego interaktywnego zaczepu znajdującego się przy sowie. Rozbujaj się na łańcuchu, wykonaj skok w stronę kolejnej sowy i ponownie wciśnij klawisz/przycisk odpowiedzialny za użycie cepa (musisz tego dokonać w locie!). Doskakuj w taki sposób do kolejnych ptaków, chwytając na sam koniec lewitujący mithrilowy klocek.
Klocek 41
Lokalizacja: Leśne Królestwo
Opis: Zbadaj obszar bezpośrednio pod wysoko zawieszonym, lewitującym klockiem. Znajdują się tu brązowe ściany, od których możesz zacząć się odbijać. Ważną informacją jest jednak to, że musisz grać jako elf, gdyż tylko one dysponuję odpowiednimi umiejętnościami.
Klocek 42
Lokalizacja: Mroczna Puszcza
Opis: Mithrilowy klocek znajduje się w odrębnej części puszczy, do której prowadzi niewielka brama. Po znalezieniu się w nowym miejscu przeskocz na grzyby. Przytrzymaj tu klawisz/przycisk skoku, tak by zautomatyzować cały proces i pozwolić bohaterowi na wykonywaniu ciągłych skoków. Doskocz do pierwszej obręczy żeby rozpocząć wyścig z czasem. Od tego momentu musisz jedynie "nakierowywać" skaczącego bohatera na kolejne obręcze, pamiętaj o tym żeby nie puszczać klawisza skoku. Zaliczenie wszystkich punktów kontrolnych nagrodzone zostanie klockiem.
Klocek 43
Lokalizacja: Mroczna Puszcza
Opis: Mithrilowy klocek znajduje się w odrębnej części puszczy, do której prowadzi niewielka brama. Po znalezieniu się w nowym miejscu zlokalizuj dwa pomarańczowe uchwyty, które należy wyrwać. Możesz tego dokonać grając jedną z zakupionych nowych postaci obdarzonych dużą siłą lub korzystając z jednego z unikalnych skarbów cechujących się podobnymi właściwościami. Przykładem takiego unikalnego skarbu są rękawice kamiennego olbrzyma (Stone-giant Gloves), które można zdobyć w szóstym głównym etapie gry. Niezależnie od obranej metody działania wciskaj rytmicznie wskazany klawisz/przycisk żeby zburzyć dwa słupy.
Po zdemolowaniu okolicy wybierz postać z cepem (np. Doriego) i zacznij doskakiwać do kolejnych górnych półek. Po drodze dodatkowo konieczne okaże się skorzystanie z cepa oraz przejście po wąskiej belce. Docelowo musisz dotrzeć do płyty naciskowej. Możesz już udać się w lewo i zniszczyć nowe skały. Ustaw się na dużej popękanej płycie i wykonaj w tym miejscu akcję zespołową (Buddy-Up) z udziałem obu dostępnych bohaterów. Możesz już zabrać klocek.
Klocek 44
Lokalizacja: Mroczna Puszcza
Opis: Zbadaj obszar na południe od znacznika wskazującego położenie mithrilowego klocka. Przełącz się na postać wyposażoną w cep (np. na Doriego) i wyceluj w pokazany na dołączonym obrazku prawy interaktywny zaczep. Rozbujaj się na łańcuchu, wykonaj skok w stronę lewej sowy i jeszcze w locie ponownie wciśnij odpowiedni klawisz/przycisk żeby złapać się zaczepu przymocowanego do ptaka. Doskakuj teraz do kolejnych sów. Na sam koniec złap się krawędzi i doskocz do klocka.
Klocek 45
Lokalizacja: Dol Guldur
Opis: Rozejrzyj się pod mostem prowadzącym do twierdzy i zlokalizuj brązowe ściany. Przełącz się na dowolnego elfa i zacznij odbijać się od tych ścian, dzięki czemu dotrzesz do miejsca ukrycia mithrilowego klocka.