Etap 1 (Greatest Kingdom in Middle-Earth) | Główne etapy - Sekrety poradnik LEGO The Hobbit
Ostatnia aktualizacja: 15 września 2016
Etap 1 (Greatest Kingdom in Middle-Earth)
Unikalny skarb 1/4
Wymagania: cep (np. Dori)
Opis pozyskania: Pozostań w sali tronowej, w której rozpoczyna się pierwszy etap gry i użyj dowolnej postaci z cepem do otwarcia lewej skrzyni.
Nagroda: Laska (Jester's Cane) - każdą uderzoną laską postać dopada niekontrolowany atak śmiechu
Minizestaw 1/10
Wymagania: łuk (np. Kili lub dowolny elf)
Opis pozyskania: Musisz zniszczyć w sumie pięć gniazd znajdujących się w sali tronowej, w której rozpoczyna się pierwszy etap gry. Niszcz kolejne gniazda atakami dystansowymi, używając do tego celu łuku. Najtrudniejsze do zlokalizowania gniazdo pokazane zostało na powyższym obrazku. Po zniszczeniu wszystkich pięciu gniazd automatycznie otrzymasz minizestaw.
Unikalny skarb 2/4
Wymagania: laska Sarumana
Opis pozyskania: W trakcie korzystania ze schodów zatrzymaj się w pokazanym na powyższym obrazku miejscu. Przełącz się tu na Sarumana i użyj jego laski (Saruman's Staff) do rozbicia dużego srebrnego (mithrilowego) obiektu.
Nagroda: Młot (Glowing Hammer) - przedmiot ten oprócz swojego głównego zastosowania (przepychanie ciężkich obiektów) rozświetla także okolicę
Minizestaw 2/10
Wymagania: umiejętność podkładania ognia (np. Sam)
Opis pozyskania: Musisz dotrzeć do sali z dwoma dźwigniami odblokowującymi dostęp do pomieszczenia z kuźnią. Zignoruj chwilowo dźwignie i zbadaj prawą część omawianego obszaru. Musisz tu zniszczyć niewielki czerwony wagonik i następnie przytrzymać klawisz/przycisk budowy. Przełącz się teraz na postać z umiejętnością rozpalania ognia (np. na Sama) i ustaw ją na niewielkiej płycie. Zaczekaj aż płomienie strawią tutejszą konstrukcję i doskocz do minizestawu.
Minizestaw 3/10
Wymagania: młot (np. Dwalin)
Opis pozyskania: Zbadaj lewą część dużej sali z kuźnią i odszukaj duży obiekt nadający się do przepchnięcia. Użyj tu młota i wejdź do skrytki żeby zabrać minizestaw.
Minizestaw 4/10
Wymagania: łuk (np. Kili lub dowolny elf), ostrze Morgul (Sauron)
Opis pozyskania: Zbadaj prawą część dużej sali z kuźnią i odszukaj dwie tarcze, w które można trafić z łuku. Po odblokowaniu dostępu do klatki przełącz się na Saurona i użyj jego ostrza Morgul do uzyskania dostępu do znajdźki.
Minizestaw 5/10
Wymagania: łuk (np. Kili lub dowolny elf)
Opis pozyskania: Musisz zniszczyć w sumie pięć kotłów znajdujących się w dużej sali z kuźnią. Niszcz kolejne kotły atakami dystansowymi, używając do tego celu łuku (każdy kocioł należy trafić kilka razy). Po zniszczeniu wszystkich pięciu obiektów automatycznie otrzymasz minizestaw.
Unikalny skarb 3/4
Wymagania: ostrze Morgul
Opis pozyskania: Po dotarciu do kopalni zbadaj dolną część tego obszaru i zlokalizuj pokazaną na powyższym obrazku linę, po której można zjechać na dół. Upewnij się, że grasz Sauronem, wkrocz do ciemnego obszaru i użyj ostrza Morgul do zniszczenia tutejszych obiektów. Możesz już podnieść poszukiwany skarb.
Nagroda: Nakrycie głowy (Mining Hat) - automatyczne rozświetlanie okolicy
Minizestaw 6/10
Wymagania: łopata (np. Fili)
Opis pozyskania: Po dotarciu do kopalni zbadaj dolną część tego obszaru i zlokalizuj miejsce, w którym można użyć łopaty do wykopania z ziemi kilku obiektów. Przytrzymaj klawisz/przycisk budowy i następnie wejdź w interakcję z obrotowym mechanizmem. Zaczekaj aż podniesiony zostanie ładunek i wskocz na niego żeby zabrać minizestaw.
Schemat 1/1
Wymagania: łuk (np. Kili lub dowolny elf), umiejętność dalekich skoków (dowolny elf)
Opis pozyskania: Po dotarciu do kopalni zbadaj jej centralną część. Musisz użyć tu łuku do trafienia w dwa różne sloty pokazane na powyższym obrazku. Wybierz teraz dowolnego elfa i doskocz do pierwszej wbitej strzały. Wykonaj następnie skok w stronę drugiej strzały i na koniec przedostań się na górną półkę. Możesz już zabrać znajdujący się tu schemat.
Nagroda: Schemat lustrzanej mithrilowej zbroi (Mithril Mirror Armour)
Minizestaw 7/10
Wymagania: laska Sarumana
Opis pozyskania: Po znalezieniu się w pierwszym obszarze atakowanym regularnie przez Smauga udaj się maksymalnie w prawo. Zatrzymaj się tuż przy schodach, które chwilowo zignoruj. Wybierz Sarumana i skorzystaj z jego laski (Saruman's Staff) żeby przebić się przez dużą prawą bramę i zabrać minizestaw.
Minizestaw 8/10
Wymagania: laska (dowolny czarodziej)
Opis pozyskania: Zatrzymaj się niedaleko wejścia do skarbca, czyli w obszarze zniszczonym częściowo przez smoka. Wybierz dowolnego czarodzieja (np. Gandalfa lub Sarumana) i poślij magiczny pocisk w stronę dużego niebieskiego obiektu. Zaczekaj aż obiekt ten rozpadnie się i podnieś minizestaw.
Minizestaw 9/10
Wymagania: topór (dowolny krasnolud)
Opis pozyskania: Tuż po dotarciu do skarbca rozejrzyj się za pokazaną na powyższym obrazku wąską lewą ścieżką. Przejdź po niej i następnie użyj topora żeby przebić się przez popękaną lewą płytę. Możesz już zabrać nowy minizestaw.
Unikalny skarb 4/4
Wymagania: proca (np. Ori), wędka (np. Bilbo)
Opis pozyskania: W trakcie eksploracji skarbca zatrzymaj się w miejscu, w którym wymagane jest użycie cepa Doriego. Zignoruj chwilowo tę akcję i doskocz do niewielkiej prawej półki. Przeskocz następnie na pokazaną na powyższym obrazku znacznie większą półkę i przełącz się tu postać z procą.
Użyj dwukrotnie procy na prawej tarczy i przejdź po wąskim mostku. Ustaw się teraz w miejscu, w którym należy użyć wędki i wybierz postać, która dysponuje tym przedmiotem (np. Bilbo). Zaliczenie mini-gry wędkarskiej zaowocuje zdobyciem unikalnego skarbu.
Nagroda: Tarcza (Shield of Song) - odgrywanie smutnej melodii
Minizestaw 10/10
Wymagania: -
Opis pozyskania: Ostatni minizestaw możesz zdobyć w trakcie ucieczki przed smokiem i praktycznie nie da się go pominąć.
Mistrz złodziei (Master Burglar)
W celu zdobycia statusu Mistrza złodziei (Master Burglar) musisz zgromadzić co najmniej 130000 ćwieków. Pamiętaj o rozglądaniu się za niebieskimi i fioletowymi ćwiekami (wiele z nich jest w pobliżu lepiej ukrytych sekretów) i postaraj się jak najlepiej zaliczyć mini-grę budowniczą w kopalni.