Etap 8 (Out of the Frying Pan...) - Ucieczka przed orkami | Opis przejścia poradnik LEGO The Hobbit
Ostatnia aktualizacja: 15 września 2016
Etap 8 (Out of the Frying Pan...): Ucieczka przed orkami
Etap ten rozpocznie się od ucieczki i przypomina ona scenę ze smokiem z samego początku gry. Musisz mianowicie biec w stronę dolnej części ekranu i okazjonalnie przesuwać się jedynie w lewo lub w prawo. Ma to na celu pozyskiwanie ćwieków, choć pojawi się też okazja do zdobycia nowego minizestawu. Po dotarciu do nieco większej lokacji uzyskasz pełną kontrolę nad drużyną. Warto zaznaczyć, że w miejscu tym jest statua zapisu stanu gry (Save Statue), ale skorzystanie z niej nie jest wymagane.
W trakcie pobytu w pierwszej części lasu musisz liczyć się z regularnymi atakami wargów, które będą pojawiały się w okolicy. Pamiętaj o tym żeby zawsze odpędzać się od wilków i unikać w ten sposób utraty serduszek z paska zdrowia. Nie próbuj natomiast dobijać wargów, bo pozbywanie się ich na dobre nie jest możliwe. Korzystając z okazji rozpocznij też oczywiście niszczenie obiektów z okolicy, tym bardziej, że jest ich tu całkiem sporo.
Zainteresuj się pokazanym na powyższym obrazku skupiskiem bloków. Poniszcz obiekty zlokalizowane na lewo od niego i przytrzymaj klawisz/przycisk budowy, dzięki czemu pojawi się w tym miejscu interaktywny zaczep. Wybierz Doriego (Dori) i w dobrze poznany sposób użyj cepa (Dori's Flail). Wykonanie tej akcji doprowadzi do wyrwania elementu ściany i odblokowania dostępu do włazu, przez który należy przejść (cały czas powinieneś grać jako Dori).
Po dotarciu na górny balkonik rozpocznij od poniszczenia nowych elementów otoczenia. Zbliż się do prawej części górnej półki i ponownie skorzystaj z cepa Doriego, tym razem chwytając się zaczepu przymocowanego do tutejszego drzewa. Pozwól Doriemu na to żeby zaczął bujać się na łańcuchu i przełącz się na Dwalina (Dwalin). Ustaw się na górnej półce, zaczekaj aż Dori znajdzie się wystarczająco blisko sterowanej postaci i doskocz do niego. Po złapaniu się Doriego zaczekaj aż znajdziecie się przy prawej skalnej półce i wykonaj skok w jej stronę. Podejdź tu do dużego bloku i popchnij go dzięki użyciu młota Dwalina (Dwalin's Warhammer).
Wskocz na przesunięty blok i następnie doskocz do górnej półki (uwaga na nagły atak jednego z wargów!). Zeskocz na dół i oczyść polanę z kilkoma dużymi drzewami. Eksploracja lewej części tej lokacji doprowadzi do odnalezienia przedmiotu nadającego się do zabrania ze sobą. Podnieś go i rzuć nim w lewe drzewo. Możesz już podejść do tego drzewa i przytrzymać wskazany klawisz/przycisk celem skonstruowania interaktywnej krawędzi.
Złap się krawędzi, wespnij na wyższą półkę i przystąp tu do dalszej wspinaczki. Musisz chwytać się kolejnych lin i z ich pomocą przesuwać się coraz wyżej. Po dotarciu na szczyt obejrzysz krótki filmik z przewrócenia się wielkiego drzewa. Zaczekaj aż przejmiesz kontrolę nad nowymi postaciami, wybierz Kiliego (Kili) i użyj jego łuku (Kili's Bow) żeby trafić w pobliską tarczę. Złap się liny, przejdź w lewo i ponownie skorzystaj z łuku.
Po dotarciu na jedną z wyższych półek drugiego drzewa przełącz się Bifura (Bifur). Ustaw tę postać w podświetlonym przez grę miejscu. Przełącz się następnie na dowolnego innego bohatera i wespnij się na Bifura. Kolejny krótki filmik pokaże przewrócenie się drugiego dużego drzewa.
Na koniec tej części etapu czeka Cię zabawa w podrzucanie płonących niespodzianek potworom. Używaj celownika do namierzania wargów pojawiających się u podnóża drzewa i następnie wciskaj klawisz/przycisk akcji żeby wykonywać rzuty w ich stronę. Musisz w ten sposób pozbyć się w sumie ośmiu wargów (dwie grupy po cztery wilki każda).