Etap 9 (Queer Lodgings) - Chatka w lesie | Opis przejścia LEGO The Hobbit poradnik LEGO The Hobbit
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019
Etap 9 (Queer Lodgings): Chatka w lesie
Na początek na spokojnie zbadaj okolice chatki i poniszcz nowe interaktywne przedmioty (nie musisz śpieszyć się z odnalezieniem klucza do budynku). Jeśli chcesz możesz też skorzystać z tutejszej statuy (Save Statue) i zapisać swoje postępy. Po zbliżeniu się do zamkniętego wejścia do chatki gra wyświetli krótki filmik pokazujący pszczołę "uciekającą" z kluczem. Wyrusz za nią w prawo. Zniszcz pokazany na powyższym obrazku ul, zmuszając pszczołę z poszukiwanym kluczem do przemieszczenia się w inne miejsce.
Teraz musisz zniszczyć dużą doniczkę zlokalizowaną tuż przy chatce, w zadaszonym obszarze z drugimi drzwiami. Tak samo jak wcześniej zniszczenie "kryjówki" pszczoły zaowocuje tym, że ucieknie ona w inne miejsce.
Skieruj się w lewo i zbadaj nowy ul zlokalizowany w pobliżu bramy, przy której pozostali sojusznicy starają się powstrzymać niedźwiedzia przed wkroczeniem do tej lokacji. Przytrzymaj w tym miejscu odpowiedni klawisz/przycisk, doprowadzając w ten sposób do skonstruowania złotego zaczepu. Wybierz Doriego (Dori) i jego cep (Dori's Flail). Użyj cepa na zaczepie (wciśnij kilka razy właściwy klawisz), dzięki czemu duża doniczka spadnie na ul. Dodatkowo musisz teraz wybrać Gandalfa (Gandalf) i użyć jego laski (Gandalf's Staff) do trafienia magicznym pociskiem w ul (klawisz/przycisk akcji).
Poprawne wykonanie opisanych wyżej czynności sprawi, że pszczoła przeleci z kluczem ponownie w prawo i tam też musisz się teraz udać. Wybierz raz jeszcze Doriego i użyj jego cepa na nowym zaczepie przymocowanym do jednego z konarów drzewa. Zaczekaj aż Dori złapie się zaczepu i przełącz się na dowolną inną postać. Doskocz tym bohaterem do Doriego i zaczekaj aż konar zostanie złamany (w wyniku tej akcji klucz wyląduje na dachu chatki).
Pozostań w miejscu, w którym złamał się konar i przytrzymaj klawisz/przycisk budowy. Zaczekaj aż w okolicy pojawi się czerwony koc, przełącz się na Bombura (Bombur) i rozłóż się tą postacią na kocu. Wybierz dowolnego innego bohatera i podejdź do Bombura, wchodząc z nim w interakcję. Musisz przekazać sojusznikowi część z posiadanych surowców - 2 ryby (Fish), 1 chleb (Bread) i 2 marchewki (Carrot).
Uwaga - Potrzebna żywność jest do odnalezienia w pobliżu chatki - wystarczy poniszczyć wszystkie interaktywne obiekty.
Po tym jak Bombur zostanie pożywiony będziesz mógł wskoczyć na niego dowolną postacią i zacząć się od niego odbijać. Po wykonaniu kilku takich skoków złap się interaktywnej krawędzi. Zaczekaj aż krawędź odpadnie i przytrzymaj klawisz budowy celem skonstruowania drabinki. Możesz już wyjść po drabince na dach. Przeszukaj go, a następnie udaj się w lewo i zabierz klucz. Na sam koniec zeskocz na dół i użyj klucza do odblokowania wejścia do chatki. To już koniec tego dość krótkiego etapu.