Etap 7 (Goblin-town) - Ucieczka z Miasta Goblinów | Opis przejścia poradnik LEGO The Hobbit
Ostatnia aktualizacja: 15 września 2016
Etap 7 (Goblin-town): Ucieczka z Miasta Goblinów
W trakcie ucieczki z Miasta Goblinów będziesz śledził losy kilku grup bohaterów, ale to gra będzie zawsze decydowała o tym która z nich w danym momencie znajdzie się w centrum zainteresowania. Rozpocznij od skorzystania ze statuy zapisu stanu gry (Save Statue) i wyrusz następnie w prawo. W trakcie przemarszu licz się z tym, że drużyna regularnie będzie atakowana przez słabsze gobliny. Warto je sprawnie eliminować, bo niemal zawsze będą od razu skupiały swoją uwagę na sterowanej przez Ciebie postaci.
Zeskocz na niższą półkę i następnie wykonaj dwa skoki w stronę kolejnych półek (staraj się tu nie spaść w przepaść, bo stracisz niepotrzebne część zgromadzonych ćwieków). Zatrzymaj się przy wozie blokującym przejście, wybierz Dwalina (Dwalin) i użyj jego młota (Dwalin's Warhammer) żeby przepchnąć wspomniany obiekt. Wskocz na wóz i następnie przejdź po moście zwodzonym (uważaj na liczniejszą grupę goblinów, które mogą Cię tu zaskoczyć).
Zatrzymaj się w miejscu, w którym dalsze przejście jest blokowane przez bardzo liczną grupę goblinów. Wybierz tu Gandalfa (Gandalf) i traf magicznym pociskiem wystrzelonym z jego laski w niebieski drewniany element. Przełącz się na dowolnego krasnoluda i podnieś przednią część drewnianej belki. Wybierz teraz innego krasnoluda, podnieś tylną część belki i wyrusz w stronę goblinów, doprowadzając do utorowania sobie drogi. Przejdź dalej w prawo i zatrzymaj się przy nowym interaktywnym mechaniźmie. Wejdź w interakcję z pokrętłem i przejdź po nowo odblokowanym moście.
Gra wkrótce zacznie śledzić inną grupę. Także i tym razem musisz podążać w prawo i regularnie eliminować kolejne standardowe odmiany goblinów. Zatrzymaj się w miejscu z trzema tarczami. Do rozwiązania jest tu dość prosta zagadka, która polega na korzystaniu z procy (Ori's Slingshot) będącej na wyposażeniu Oriego (Ori). Plan zakłada mianowicie żeby kolory wskazywane przy każdej z tarcz odpowiadały kolorom lin podtrzymujących drewniane półki (każde trafienie w tarczę zmienia kolor i niejednokrotnie trzeba powtórzyć ten ruch). Rozwiązanie tej zagadki pokazane zostało na powyższym obrazku - nad lewą tarczą musi znajdować się zielony okrąg, nad środkową czerwony i nad prawą niebieski.
Jeżeli wszystko wykonałeś zgodnie z planem to wszystkie trzy platformy podniosą się i będziesz mógł zacząć po nich przeskakiwać (dokładnie wymierzaj każdy skok!). Po dotarciu do nowej stabilnej półki wybierz dowolnego krasnoluda i ustaw topór (Dwarf Axe) jako aktywny przedmiot. Wykonaj skok nad popękaną płytą i następnie wciśnij klawisz/przycisk ataku żeby uderzyć w nią z duża siłą. Ruszaj w prawo, czyli w stronę obszaru gdzie stoczyły się beczki.
Gobliny spróbują wkrótce utrudnić głównym bohaterom przemarsz i podniosą most zwodzony. Wybierz Doriego (Dori), po czym skorzystaj z jego cepa (Dori's Flail) żeby złapać się interaktywnego zaczepu. Musisz teraz wcisnąć kilka razy wskazany klawisz/przycisk, dzięki czemu most zostanie ponownie opuszczony.
Przejdź po opuszczonym moście zwodzonym, rozpraw się z nowymi goblinami i zainteresuj się oznaczonymi na powyższym obrazku dwoma lewymi linami. Użyj na tych linach dowolnej broni białej, tak by je obie przeciąć. Musisz teraz podnieść dwoma postaciami dużą drabinę - najpierw podnieś przednią część drabiny, a następnie przełącz się na inną postać i podnieś tylną część drabiny. Przejdź z drabiną w głąb ekranu i postaw ją w pionie. Ruszaj na górę. Po dotarciu na najwyższy balkonik zniszcz toporem popękaną płytę.
Zaczekaj aż kamera skupi Twoją uwagę na innej grupie sojuszników. Rozpocznij przemarsz w prawo, zatrzymując się w miejscu, w którym można zabrać pochodnię. Podejdź z pochodnią po mechanizmu obrotowego i podpal go. Zaczekaj aż płomienie przetną liny, wprawiając w ruch tutejszą platformę. Przełącz się na Kiliego (Kili), zaczekaj aż platforma znajdzie się w pobliżu sterowanej postaci i przeskocz na nią. Musisz teraz użyć łuku (Kili's Bow) i trafić w dwie tarcze zlokalizowane po prawej stronie. Trafienie strzałami w obie tarcze zniszczy prawę barykadę, tak więc możesz przeskoczyć na nową półkę. Pozbądź się goblinów i udaj się w prawo. Zbuduj nowy mechanizm i odszukaj na lewo od niego interaktywne pokrętło, które musisz ze sobą zabrać. Włóż pokrętło do odpowiedniego slotu i zacznij je obracać. Wykonanie tej czynności doprowadzi do podniesienia nowego mostu, po którym musisz od razu przejść.
Gra po chwili po raz kolejny dokona zamiany grupy i w skład aktualnej wchodzi czterech krasnoludów. Wyrusz w prawo, będąc gotowym do pozbycia się nieco większej grupy standardowych goblinów. Po dotarciu do pozornie niedostępnej górnej półki musisz utworzyć wieżę składającą się z trzech krasnoludów (dobieraj te postacie, które dysponują długą bronią białą). Po skompletowaniu wieży przełącz się na Bombura (Bombur) i wdrap się po sojusznikach. Spróbuj przejść Bomburem w prawo, co spowoduje, że zostanie on złapany przez gobliny. Zacznij szamotać się z potworami (rytmiczne wciskanie klawisza/przycisku akcji), lądując docelowo na niższym balkoniku.
Poniszcz obiekty z otoczenia i w szczególności zainteresuj się lewymi beczkami, bo pozbycie się ich obniży górną kładkę i odblokuje dalsze przejście pozostałym krasnoludom. Wybierz dowolnego z nich i podejdź do nowej płyty tworzenia (Craft Plate). Rozpocznij od poświęcenia części surowców - potrzeba 5 kamieni (Stone), 10 sznurów (Rope) i 20 desek (Wood). Musisz oczywiście dodatkowo zaliczyć mini-grę budowniczą, w której postaraj się jak najlepiej wypaść. Zaliczenie mini-gry doprowadzi do skonstruowania mechanizmu obrotowego, którego od razu użyj (odblokuje on wyjście Bomburowi). Wyrusz w prawo, pozbywając się kolejnych goblinów i docierając do nowego miejsca zamiany kontrolowanej grupy.
Wznów przemarsz w prawo, pozbywając się pojedynczych goblinów i zatrzymując się dopiero po napotkaniu ich znacznie większej grupy. Wybierz Gandalfa (Gandalf) i wyceluj w znajdujący się nad goblinami niebieski fragment sufitu. Posłanie magicznego pocisku w jego stronę odblokuje dostęp do nowej popękanej płyty. Podejdź do tej płyty jednym z krasnoludów, wykonaj skok i uderz w płytę toporem. Nagrodą za wykonanie tej kombinacji czynności będzie przetoczenie się ogromnego głazu i wyeliminowanie goblinów. Wyrusz w prawo, docierając docelowo do miejsca stoczenia drugiego pojedynku z Wielkim Goblinem.