Zardzewiała Kotwica | Zadania w King's Bounty Nowe Światy poradnik King's Bounty: Nowe Światy
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Zardzewiała Kotwica
Pijacka odtrutka
Przyportowa tawerna o najgorszej reputacji na wyspie pełnej piratów, której właścicielem jest abstynent? Tak też może się zdarzyć, choć Barney Tortuga alkoholu do ust nie bierze bynajmniej z wyboru. To efekt spożycia pewnego elfiego specyfiku, sprawiającego, że kompletnie odechciewa się jakichkolwiek procentowych napitków.
Za drzwiami tego domku cierpi Barney Tortuga
| Zdrowotna oaza
|
Problem można rozwiązać dostając się do Elonu, co pewnie uda Ci się nieprędko. Trzeba bowiem pamiętać, że wymagana jest odpowiednia mapa żeglugi. Docelowa karczma Zdrowy Duch znajduje się przy najbliższym brzegu, tak więc kiedy tylko zdobędziesz potrzebne dane nawigacyjne, popłyń na kontynent elfów bez oporu. Zapewniam, że nic Ci nie grozi.
Za antidotum od Tavila trzeba zapłacić 7000 złotych monet. Nie ma tu niestety możliwości targowania się. Po zakupie złap ukradkiem za buteleczkę i weź kilka łyków, a dostaniesz małą bonifikatę w postaci dodatkowego przyrostu many. Ostatecznie popłyń na Zardzewiałą Kotwicę ratując Tortugę przed bezalkoholową klątwą.
Butelkowe sumienie
Na jednej z plaż Zardzewiałej Kotwicy (sprawdź na dalekiej północy) stacjonuje pirat imieniem Von Hausen. Korsarz wymyślił dość niekonwencjonalny plan zwabienia ludzi, z zamiarem oczywiście ich obrabowania. Otóż posłał w morze serię zakorkowanych butelek z fałszywym ratunkiem o pomoc. Rozbójnika ni stąd ni zowąd nagle ruszyło sumienie i prosi naszą uroczą Amelię o odszukanie czterech ostatnich flaszek.
Czy ten charakter może kłamać?
| Jedna z butelek
|
Sprawa okazuje się mieć jednak podwójne dno, co zresztą niezręcznie sugeruje opis zadania w dzienniku. Butelki taplają się w wodach opływających wyspę i nie sądzę byś miał z ich wyłowieniem jakieś problemy (uważaj tylko na grasujące statki). Mając już wszystkie butelki w inwentarzu, nie zanoś ich od razu piratowi tylko przyjrzyj się im z bliska. Jedna z nich zawiera mapę skarbu!
A więc o to tak naprawdę chodziło Von Hausenowi, nie o żadne postanowienie poprawy. Padalec zasłużył sobie na rewanż. Wyjmij mapę z butelki i zastąp ją fałszywą. Pirat nic nie zauważy dzięki czemu Ty zyskasz złoto i doświadczenie oraz skrawek papieru prowadzący do bogactw zakopanych w ziemi.
Taka ewentualność też istnieje
| Kufer pełen kosztowności
|
Z innych rozwiązań możesz wybrać przekazanie wilkowi morskiemu nienaruszonych butelek (jeszcze czego!), ewentualnie naiwne pozostawienie tej szczególnej pustej bądź napełnienie jej rumem. W dwóch ostatnich przypadkach taka nonszalancja skończy się pojedynkiem z Von Hausenem, co nawet w razie zwycięstwa zaliczy quest jako nieudany.
Pozostaje jeszcze kwestia skarbu. Wprawdzie dostajesz mapę ale nie zaszkodzi też łypnąć okiem na tą zamieszczoną poniżej, choćby z tego względu, że jest bardziej czytelna.
Najemnicy dla Sohaty'ego
Na wyspie Zardzewiałej Kotwicy zatrzymał się Wódz Sohaty, słynny bandyta, który szuka ekipy najemnych żołnierzy. W trakcie mojej przygody okupował on wschodnią plażę. Po co mu aż 50 łuczników, piratów i bandytów, tego niestety nie zdradzi.
Reprezentantów poszczególnych profesji musisz zwyczajnie nająć wydając na nich swoje pieniądze. Konkretnych lokalizacji niestety nie jestem w stanie Ci podać, bowiem jak dobrze wiemy, ten element rozgrywki jest generowany losowo. Po prostu przeglądaj mijane tawerny, obozowiska, zamki, etc., licząc na łut szczęścia.
Sohaty wygląda tanich najemników
| Kup pan pirata
|
Co ciekawe, Sohaty odbierze grupkę zbrojnych tylko wtedy kiedy będziesz dysponował kompletem. Oznacza to, że w swojej armii musisz mieć naraz 50 łuczników, piratów oraz bandytów i dopiero wówczas możesz udać się po nagrodę.
Ukończenie zadania zależne jest również od poziomu dowodzenia. Najdrożsi pod tym względem są łucznicy, gdyż jeden typek z łukiem kosztuje 50 punktów przywódczych. Potężne obliczenia matematyczne jasno więc wskazują, że musisz chełpić się dowodzeniem na poziomie co najmniej 2500 punktów.
Sohaty w zamian za przysługę da Ci klucz do skarbca orków (nie związany z misją). Ten ukryty został na północnym wschodzie wyspy. Po pokonaniu wszystkich stworów broniących do niego dostępu od zewnątrz, możesz właściwie już podnosić ręce w geście triumfu, bowiem w środku znajduje się jeszcze tylko jedna, w dodatku mało groźna zgraja strażników. Wrażenia z przetrząsania jaskini zostawiam Tobie.