Tekron | Kontrakty w King's Bounty Nowe Światy poradnik King's Bounty: Nowe Światy
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Tekron
Duchy ze Świątyni Żalu
Lokalizacja celu: Tekron
Kolejny kamyk do boskiej kolekcji znajduje się na wyspie Tekron, zaludnionej przez żądnych coraz to nowszych eksperymentów krasnoludów. Mieszcząca się tam na północy Świątynia Żalu tylko pozornie jest dostępna dla zwiedzających
Strażnik przybytku wyjaśni Ci nieciekawą sytuację panującą wewnątrz. Otóż po stracie jednego z opiekunów, serca kapłanów wypełniły się taką rozpaczą, że lokacją zainteresowały się duchy smutku. Przegnać je można tylko w tradycyjny sposób, czyli robiąc porządną demolkę.
W świątyni źle się dzieje
| Wypędzanie duchów
|
Jeśli doczłapałeś do miejsca kultu we wczesnym stadium gry, pewnie trochę będziesz musiał się wzmocnić, by przystąpić do szturmu. Powinieneś zresztą jeszcze wiedzieć, że konfrontacja z przybyszami z zaświatów nie jest jedyna na drodze do Kamienia Smutku. Tak czy inaczej najpierw zajmij się duchami, które oprócz zjaw, w swoich szeregach zatrudniają jeszcze wiele innych stworów, jak choćby setki pająków czy hien wzorem rozgrywki autora poradnika. Zresztą kliknij sobie budynek prawym przyciskiem myszki, by poznać mniejsze lub większe tajemnice przeciwnika.
Przypędzenie mar (równoznaczne z wypełnieniem kontraktu) sprawi, że wysłuchasz historii zamieszkującego świątynię smoka Sterka. Trzeba tylko w rozpoczętym dialogu naciskać Korda Tobosa, by udostępnił Ci święty kamień. Koniec końców wyjdzie na to, że należy zgładzić białego smoka, choć prawdę mówiąc za jego przyzwoleniem. Walka toczyć się będzie na arenie z gremlinami, gdyż w rzeczywistości starać się będziesz zdominować przedmiot. Starcie rozpocznie się kiedy tylko się na nie zdecydujesz w pogawędce ze Sterkiem.
Mistyczny biały smok pokornie prosi o śmierć
| Ostatnia przeszkoda na drodze do Kamienia Smutku
|
Jako, że w tym przypadku nie ma możliwości oszacowania szans, bardziej szczegółowo niż do tej pory przedstawię Ci siły wroga podczas mojej próby. Oprócz trzech wież okrutnych gremlinów (ponad 7500 żywotności) czekała na mnie bardzo liczna armia złożona z blisko 150 brygadzistów, nieco ponad 100 krasnoludów, około setki robotów naprawczych i dwóch setek wilkoelfów. Naturalnie nie spodziewaj się identycznych sił (choć nigdy nie wiadomo) tylko weź pod uwagę ich siłę i rodzaj. Bijać strażników Kamienia Smutków zyskasz go na własność.
Smok - postrach krasnoludów
Lokalizacja celu: Tekron
Karczmarz Torino z zachodniego Tekronu ma nie lada problem. Prowadzi on jedyną knajpę na wyspie, i wydawałoby się trafił na istną żyłę złota, wszak za sąsiadów ma samych wiecznie spragnionych krasnoludów. Pech jednak chce, że co jakiś na Tekronie zjawia się smok, który upodobał sobie podbitych gości gospody. Nikt nie czuje się już bezpiecznie w Kwarcie Piwa.
Właściciel gospody ma problem z dziwnym smokiem
| Bestia nie pogardzi też Amelią
|
Zaraz po akceptacji zlecenia, latający gad pojawi się na zaśnieżonym lądzie. Gdzie, tego na sto procent nie powiem, gdyż wydaje mi się, że jego lokalizacja jest losowa. U mnie wyrósł bardzo niedaleko, przy zachodnim brzegu blokując niejako dostęp do Wielkiego Kanału. Sprawdź tam, ewentualnie gdzie indziej, wyspa jest mała, kolor smoka aż razi w oczy, więc z pewnością go odszukasz.
Z przeciwnikiem można pogawędzić ale wszystkie linijki dialogowe i tak prowadzą do bitwy. Przed walką dowiesz się np. dlaczego smok gustuje akurat w krasnoludach chodzących zygzakiem. Latająca bestia jak łatwo się domyślić w formie obrony dysponuje grupką swoich kolegów po fachu, więc może zawczasu schowaj to co łatwopalne (np. enty). Stawkę w mojej grze uzupełniała horda pająków (też ogniste) i kilkudziesięciu okrutnych obserwatorów. Jeśli uznasz, że smoków w armii Hararosa jest naprawdę dużo, rozważ zatrudnienie wyspecjalizowanych w ich anihilacji rycerzy.