Szkarłatny wiatr | Zadania w King's Bounty Nowe Światy poradnik King's Bounty: Nowe Światy
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Szkarłatny wiatr
W poszukiwaniu kontrabandy
Harry Topór przesiadujący w kryjówce przemytników jest dobrze poinformowany. Dwuręczne kilofy, które zostały zakazane przez krasnoludów, do tej pory były istnym hitem na czarnym rynku. Teraz jednak lada dzień mają wrócić do łask, co z pewnością odbije się na ich cenach. Szmugler zatrudnia Amelię aby ta odnalazła dwa kufry z narzędziami i przekazała je łącznikowi. Wszystko za sowitą opłatą rzecz jasna i bez kropli wylanej krwi.
Topór handlujący kilofami
| Podgląd mapy
|
Zaraz po akceptacji misji zajrzyj do swojego inwentarza otwierając mapę. Zaznaczone zostały na niej dwa punkty, w których zakopano skrzynie z kilofami. Z rozpoznaniem przedstawionego terenu z pewnością nie będziesz miał jakichkolwiek problemów, bowiem skrawek w łatwy sposób ilustruje wyspę Szkarłatnego Wiatru.
Kiedy już wykopiesz oba kufry musisz mieć dostęp do wyspy Zardzewiałej Kotwicy, bo to właśnie tam znajduje się niejaki Bruges, który odbierze towar. W tym celu należy naturalnie odnaleźć odpowiednią mapę nawigacyjną, co jest już w gestii grającego. Będąc na miejscu, wypatruj rudego krasnoluda. Podczas mojej wędrówki opalał się on na południowo- zachodnim brzegu.
Jedna skrzynia już jest
| Pierwsze przemytnicze szlify Amelia ma już prawie za sobą
|
Mimo iż Harry zaznacza, że zadanie powinno zostać wykonane jak najszybciej, nie ma powodów do pośpiechu. Krasnoludy z pewnością nie wprowadzą poprawek do swojego prawa przed ukończeniem questa.
Starania mistrza Lothara
Tytułowy mistrz Lothar zaszył się w północno-zachodnim rogu Szkarłatnego Wiatru. Jego chatka znajduje się na wodzie, gdzie krewki krasnolud odpokutowuje przegrany przed laty zakład. Wedle umowy kowal miał wykonać legendarny topór żywiołów, ale nie podołał zadaniu i przez kilkadziesiąt nie może teraz wykonywać swojej pracy.
Amelia w rozmowie z Lotharem zasugeruje posłużeniem się magią aby cofnąć się w przeszłość i zmienić wydarzenia feralnego dnia. Jak każdy krasnolud także i ten sceptycznie nastawiony jest do czarów, tak więc nie bardzo wierzy w sukces. To nic, bowiem przedsięwzięcie jest jak najbardziej wykonalne, niemniej wymaga niezwykle rzadkiego zwoju o nazwie "Cofnięcie Czasu".
Krasnolud na wodzie - niecodzienny to widok
| Nekromanta Mistikus zgromadził niezwykłą wiedzę magiczną
|
Generalnie zalecam Ci przeglądanie każdej miejscówki gdzie w sprzedaży znajdują się zwoje, bo bardzo możliwe, że jego rozmieszczenie jest losowe (jak cały asortyment sklepów). Ja swój znalazłem w zamku Mistikusa na Bezimiennej Wyspie i nie można oczywiście wykluczyć, że natkniesz się niego w tym samym miejscu. Był to jedyny egzemplarz na jaki trafiłem podczas gry. Na jego zakup powinieneś mieć odłożone 50.000 sztuk monet.
Po zdobyciu zwoju możesz zdecydować czy przekazać go Lotharowi czy też wykuć go na pamięć i korzystać z zaklęcia na stałe (papier zniknie bezpowrotnie). Czar podczas bitwy przenosi wybrany oddział na pole, na którym stał rozpoczynając poprzednią rundę, uzdrawiając i wskrzeszając poległe w ostatniej turze jednostki. Zrobisz oczywiście jak zechcesz, ale nie da się ukryć, że idealnym rozwiązaniem byłoby znaleźć jeszcze jedną kopie. Podejrzewam jednak, że będzie to bardzo trudne.
Lothar mając już w ręku zwój przeniesie się w przeszłość, ale to czy odwróci bieg wydarzeń już nie zdradzę. Podpowiem za to, że w deskach przed domem krasnoluda czai się potężny potwór morski - Biały Kraken. Opis walki z nim znajdziesz w dziale poświeconym innym zadaniom (pod koniec poradnika).