Debir | Kontrakty w King's Bounty Nowe Światy poradnik King's Bounty: Nowe Światy
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Debir
Szpieg Demeniona
Lokalizacja celu: Debir
Jeden z pierwszych kontraktów jakie możesz podpisać. Niedługo po rozpoczęciu zmagań, kapitan straży króla Fredericka ma dla Ciebie zlecenie. Chodzi o szpiega, który został przysłany przez nikczemnego Demeniona (szczegóły historii z jego udziałem u lokalnego władcy), a któremu udało się jedynie podwędzić bezwartościowe księgi rachunkowe. Nauczkę trzeba jednak dać, tak dla przykładu.
Tu CV niepotrzebne, wystarczą chęci
| Zaraz się zakotłuje
|
Konkretnej lokalizacji łobuza oczywiście nie znasz. To "gdzieś na wyspie" oznacza najpewniej jakiś skrawek plaży, choć niewykluczone też, że cel ukrywa się gdzieś pod drzewami. Szpicel zwie się Rock Porter i dysponuje wojskiem opartym na ludzkiej naturze (przynajmniej jeden rycerz). Pamiętaj, że jest to bohater, więc tak samo jak Ty może on rzucać czarami oraz posiada szereg premii do ataku, obrony, etc.
Jako, że najprawdopodobniej to pierwsze Twoje zadanie tego typu, przypominam, że klikając prawym klawiszem myszki na przeciwniku, program określi jego potencjał oraz ewentualnie rodzaj i siłę armii (potrzebna umiejętność "zwiad").
Rabuś zwany Skośnookim
Lokalizacja celu: Debir (jaskinia rozbójników)
Drugie wyzwanie jakie w zanadrzu ma Bogard, kapitan strażników zamku Regnum. Tym razem chodzi o bandytę, którego podejrzewa się o zorganizowanie w okolicy szajki rabusiów. Ta bezwzględna grupa przestępcza oczywiście nie ma racji bytu, o co już zadba nasza Amelia.
Wejście do kryjówki rzezimieszka
| Po prawej hurtownia drani, po lewej ich szef
|
Do stracenia jest niejaki Skośnooki, ukrywający się przed wymiarem sprawiedliwości w jaskini, w środkowej części wyspy. Wejście znajduje się na wzniesieniu, do którego prowadzi kręta dróżka. Wnętrza groty nie patrolują żadni ludzie poszukiwanego łupieżcy, a on sam czeka na wyrok w małej wieży. Zanim wykonasz egzekucję, zobacz co Skośnooki oferuje na sprzedaż. Po jego zabiciu, nie będzie już takiej możliwości.
Armia z która się zetrzesz nie powala na kolana. Z moich danych wywiadowczych wynika, że powinni to być przedstawiciele ludzi, zwierząt i typowych rozbójników.
Potwór z głębin
Lokalizacja celu: Debir
Rektor Leicester z Uniwersytetu Królewskiego (na południowym zachodzie) dowiedział się o istnieniu szczególnego potwora, którego całkiem niedawno fale wyrzuciły na brzeg. Niestety okaz okazał się strasznie żarłoczny i niebezpieczny, więc jedyne co można z nim zrobić, to zgładzić.
Uczelnia w pełnej krasie
| Położenie obserwatora jest jak wiele innych rzeczy w grze, losowe
|
Bestią jest okrutny obserwator, któremu towarzyszy mała grupa ważek i diabelskich ryb. Naturalnie sam obserwator (strzelający z dystansu) również będzie uczestniczył w walce. W pojedynkę może i wiele nie zdziała ale na pewno nie należy bagatelizować jego zdolności (hipnoza, paraliżujący promień), czy też cielska liczonego w stu punktach wytrzymałości.
Wygłodniała bestia
Lokalizacja celu: Montero
Kontrakt, który do podpisania jest praktycznie zaraz po rozpoczęciu gry, ale żeby go wypełnić minie pewnie wiele dni, nawet tych realnych. W jednej z chat obok twierdzy Regnum odnajdziesz miejscowego lekarza, zamartwiającego się sytuacją panującą w Montero. Ojczyznę krasnoludów nawiedziła okropna bestia, która terroryzuje okolicę i co miesiąc żąda daniny w postaci dziecka. Amelia jak najszybciej musi wtrącić swoje trzy grosze w ten proceder.
Mały lekarz, duża sprawa
| Dobra psinka...
|
Jak już pisałem, przeżyjesz wiele innych przygód zanim zdołasz dotrzeć na Montero, to raz, a dwa zanim będziesz w stanie zgładzisz potwora. Jest on po prostu bardzo silny. Tajemniczy przybysz chroni jeden z trzech obelisków, których znaczenie wyjaśnia misja Moc Trzech Króli. Kłopotliwe okazuje się również dojście do napastnika, gdyż znajduje się on na niewygodnym wzniesieniu. Droga na górę wiedzie przez sieć korytarzy w opuszczonej kopalni (opis w dziale dodatkowych questów), do której zawitasz zaś z poziomu lochów Montero. Te wirtualne kilometry możesz zaoszczędzić o ile Twój koń ma już na wyposażeniu magiczne skrzydła (Podstępny plan rodu Hagni).
Jeśli chodzi o dane lokalizacyjne, to wygłodniała bestia koczuje we wschodniej części krainy i wygląda jak przerośnięty brontor. Te opancerzone, jaszczurze jednostki powinny zresztą stanąć naprzeciw Amelii, kiedy już rozpoczniesz zmagania. Poczwara korzysta ponadto z dobrodziejstw oddziałów typowo naturalnych (np. wilki, niedźwiedzie). Uważaj na jej wysoki poziom ataku.