Elon (1) | Zadania w King's Bounty Nowe Światy poradnik King's Bounty: Nowe Światy
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Elon
Mistrzyni magii
Quest, o którego istnieniu dowiadujemy się już po fakcie. W porcie Elonu oprócz akademii magii i zdrowej karczmy, znajduje się również sala wykładowa. Urzęduje tam profesor Dambior, któremu możesz zaproponować zaprezentowanie swoich zdolności magicznych. Uwaga, twoje dowodzenie powinno być przynajmniej na poziomie 16700, a wierz mi, lepiej żeby było większe.
Starając się o tytuł magistra będziesz musiał wybrać spośród trzech specjalizacji i jest to selekcja już na całą grę. Po podjęciu decyzji, Dambior nie zaoferuje Ci już nauki dwóch pozostałych. Do wyboru są studia nad jaszczuroludźmi, zajęcia z ochrony magicznej lub botaniki. Zależnie od wybranej opcji, będziesz walczył z innymi przeciwnikami ale zawsze przeciwko wykładowcy, który legitymuje się potężnym współczynnikiem intelektu.
Na portowym nabrzeżu Elonu wiele się dzieje
| Utarczka z jaszczuroludźmi
|
Studiowanie kultury jaszczurów jak słusznie pewnie podejrzewasz, wiąże się z koniecznością zrównania z ziemią armii złożoną z ich reprezentantów. Jeśli mam Ci coś doradzić, to zrezygnowanie z jednostek atakujących na dystans, bowiem przedstawiciele bagien Rehy z racji posiadania grubej skóry, posiadają zwiększona odporność na strzały. Większość jaszczuroludzi wykazuje za to podatność na ogień, więc niech Ci to da do myślenia. Za zaliczenie tego wykładu otrzymasz dyplom dodający 10 punktów szału, +5 do ataku dla zainteresowanej rasy i +10% szansy na atak krytyczny Tirexa.
Zabierając się za magiczną ochronę, musisz liczyć się z przeciwnikami z różnej półki. U mnie byli to szamani orków, duszki, okrutni obserwatorzy, arcymagowie i gorguany. Trudno znaleźć tu jakąś regułę, może poza tą, że większość z nich lubi niszczyć z daleka. Za znajomość tej branży zyskasz dodatkowe dwa punkty do obrony, intelektu oraz aż 25% więcej wytrzymałości na magię.
Ochrona magiczna ma swoją cenę
| Interesujące przeżycie
|
Pewna niespodzianka czeka Cię jeśli wybierz kurs z botaniki. Wszystkie twoje jednostki zostaną wówczas przemienione w dzieci natury, czyli wszelkiej maści ciernie (sic!), bądź enty. Co gorsza, za oponentów będziesz miał demony i ogniowe ważki, których podmuch potrafi nieźle strawić nasze biedne roślinki. Jeśli więc rzuciłeś się na ogień z małym dowodzeniem, to tylko odpowiednia taktyka lub ewentualnie łut szczęścia powoli Ci wydostać się z opresji. Za opanowane pożary dostaniesz następne 10 do ataku cierni, entów i driad.
Wybieraj mości graczu.
Lustrzana Wieża
Aktywując jeden z ważniejszych questów gry, czyli Zdrajca Zilgadis, zostaniesz poinformowany, że stacjonuje on w tytułowej wieży. Jest to w południowo-wschodnim zakątku Elonu, w urzekającej dolinie tuz obok wielkiego wodospadu. Po przejściu przez próg twierdzy, nieoczekiwanie napotkasz jednak pewien problem.
Okazuje się, że w wieży zamontowane zostały gadające drzwi, które do środka wpuszczają jedynie rodzinę królewską lub członków Rady Magów. Jako, że Amelia nie ma żadnego symbolu elfickiej władzy, nie może zostać zaproszona do środka.
Trudno o audiencję u Zilgadisa
| Konfrontacja z Uczkukiem
|
Wymagany klucz zapewnisz sobie wypełniając kontrakt pt. Zaatakuj stolicę elfów!, a następnie Wódź Shenobi, syn Uczkuka. W skrócie, najpierw trzeba będzie uwolnić króla Elliota z zamku Telion i królową z warowni zwanej Anorion. Dopiero wtedy elficki władca uradowany wolnością swej ukochanej, przekaże stosowny pierścień.
Razem z błyskotką zamelduj się przed podarunkiem Lwa Klisana, udowadniając swoje królewskie pochodzenie. Drzwi nie będą już stwarzać problemów.
Zdrajca Zilgadis
Nasłuchałeś się już pewnie o magu Zilgadisie, który wydatnie przyczynił się do obalenia prawowitego władcy Verony. Opis ten pomoże Ci go wreszcie spotkać i co najważniejsze - unicestwić. Zaczynamy od tego, że jego dane adresowe można poznać w magicznej akademii w porcie Elonu. Zły do szpiku kości czarnoksiężnik zaszył się w położonej na południowym wschodzie Lustrzanej Wieży.
To tu poznamy namiary na Zilgadisa
| Lustrzana Wieża
|
Nie myśl jednak, że tak łatwo dostąpisz zaszczytu walki z kolejnym bossem, bo właśnie taki charakter ma pojedynek z Zilgadisem. Po wejściu do docelowej wieży szybko przekonasz się, że musisz jeszcze znaleźć sposób na otwarcie ożywionych drzwi, co wyjaśnia opis zadania Lustrzana Wieża. Dopiero wtenczas skręcając w prawo na schody spotkasz amatora potępionej magii.
Negatywny skutek zakazanych zaklęć zobaczysz natychmiast - Zilgadis zamienił się w olbrzymiego gremlina, co już na wstępie sugeruje naturę czekającego Cię pojedynku. Mag zwany na arenie Gremlionem pierwsze co robi, to wrzuca na pole bitwy wieżę z małymi psujami. Zauważ, że umocnienia rzucające szeregiem czarów defensywnych lub ofensywnych, charakteryzują się tutaj znaczną żywotnością, przekraczającą nawet 10000 punktów. Podobnie odporny jest sam Zilgadis, z cielskiem ważącym aż 77000.
Czarnoksiężnik wyglądem i zachowaniem nie przypomina już elfa
| Montaż pierwszej wieży
|
Bestia nie tylko montuje na placu boju swoich popleczników ale również czaruje zadając raz na rundę potężne obrażenia wszystkim jednostkom. Jak na bossa przystało zawsze kontratakuje rażąc aż trzy sąsiednie pola. Gremlion nie ma w zwyczaju zmieniania swojej pozycji, będzie więc stał tak gdzie stoi, aż go pokonasz.
Jeśli tylko możesz, staraj się okładać wroga z dystansu, choć wiem doskonale, że tak do końca się nie da. Chodzi o to, że mając na uwadze silne i strefowe ataki Gremliona, dobrym pomysłem wydaje się być postawienie przy nim dwóch, góra trzech siłaczy. Reszta niech skupi się na walce dystansowej i przede wszystkim demontażu wież gremlinów. Zwłaszcza te "przyjazne" są dokuczliwe, co rusz przywołujące naprawdę liczne oddziały sojusznicze.