Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Fallout 4 - poradnik do gry

Fallout 4 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Typy lokacji w świecie gry | Eksploracja świata w Fallout 4 poradnik Fallout 4

Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019

Typy lokacji w świecie gry

W wielu miastach i wioskach możesz pohandlować i rozpocząć nowe questy - Typy lokacji w świecie gry | Eksploracja świata w Fallout 4 - Fallout 4 - poradnik do gry
W wielu miastach i wioskach możesz pohandlować i rozpocząć nowe questy

Znajdujące się w świecie Fallouta 4 lokacje mają różne znaczenie i oferują różne odmiany atrakcji. Poniżej znajduje się zestawienie najważniejszych ich typów. Bardziej dokładne omówienia poszczególnych obszarów świata znajdują się w naszym odrębnym poradniku - atlasie świata.

Miasta i wioski z przyjaźnie nastawionymi postaciami - Do tej grupy lokacji zaliczają się między innymi Diamond City czy Dobre Sąsiedztwo. W każdej z tych miejscówek odnajdziesz kilka lub kilkanaście postaci niezależnych, z którymi można pohandlować czy dla których możesz wykonać dodatkowe zadania. Wiele tego typu lokacji odwiedza się też w ramach questów głównego wątku fabularnego czy zadań frakcji.

Miasta i wioski z wrogo nastawionymi postaciami - Do tej grupy lokacji zaliczają się między innymi Lexington czy Cambridge. Mogą one być w całości lub częściowo okupowane przez wrogów czy przez potwory (np. przez ghule). Nie znaczy to, że nie spotkasz w nich żadnych przyjaznych czy neutralnych NPC-ów. Tego typu postacie nadal mogą się w nich pojawiać.

Osady (Settlements) - Pierwszą odblokowywaną w grze osadą jest Sanktuarium. Kolejne osady musisz już odblokować we własnym zakresie. W każdej takiej lokacji może zamieszkać kilku lub nawet kilkunastu osadników. Twoim zadaniem jest zapewnienie im dobrych warunków życia, dzięki czemu poszczególne osady będą poprawnie funkcjonowały i dalej się rozwijały. Temat osad szerzej omówiony został w odrębnym rozdziale przewodnika.

Krypty - Pierwsza odwiedzana krypta to oczywiście ta o numerze 111. W innych częściach świata są kolejne krypty. Część z nich (np. Krypta 81 z centralnej części mapy świata) są zamieszkane przez przyjazne postacie, inne z kolei są wymarłe lub okupowane przez potwory. Niezależnie od numeru krypty możesz być pewien tego, że każda z nich skrywa jakieś cenne skarby.

Główne siedziby frakcji - Każda z czterech frakcji zamieszkujących świat gry ma swoją główną siedzibę. W zależności od rodzaju frakcji siedziba ta może być odgórnie ustalona lub może zmieniać się w miarę postępów w grze. Tak właśnie dzieje się np. z frakcją Minutemanów, którzy początkowo przebywają w Muzeum Wolności w mieście Concord, ale w dalszej części kampanii przenoszą się kolejno do Sanktuarium i Zamku.

Szkoły - W większości odwiedzanych w grze szkół napotyka się bandytów lub jakieś potwory. One same mogą skrywać różnorakie skarby, przy czym wspólną kategorią odnajdywanych w nich dóbr są zaległe książki (Overdue Book). Z książkami tymi możesz powracać do odpowiednich terminali (np. do tego w Bostońskiej Bibliotece Publicznej) i wymieniać je na różnorakie dobra (w ten sposób pozyskasz m.in. unikalny magazyn Periodyk Chirurgiczny Massachusetts).