Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Fallout 4 - poradnik do gry

Fallout 4 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Lista osiągnięć i porady | Osiągnięcia / Trofea w Fallout 4 poradnik Fallout 4

Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019

Lista osiągnięć i porady

W grze Fallout 4 znajduje się 50 osiągnięć (achievementów) oraz jedno dodatkowe trofeum dla PS4. Poniżej znajduje się lista wszystkich z nich wraz z opisem ich odblokowania. Większość wyzwań odblokowywanych jest w trakcie rozgrywki i nie wymaga specjalnej interwencji gracza - najwięcej trofeów obejmuje ukończenie wątków głównych fabuły, zadania poboczne i osiągany poziom. Trudniejsze wyzwania zostały dokładniej omówione, a niektóre otrzymały informację, gdzie i kiedy najłatwiej można je zdobyć.

Uwaga! Na osobnej stronie w naszym przewodniku znajduje się opis zdobycia wszystkich trofeów za jednym przejściem gry, tj. bez konieczności rozpoczynania od nowa.

Ad Victoriam

Musisz ukończyć zadanie "Ad Victoriam", które wykonuje się dla frakcji Bractwo Stali.

Kontrola populacji (Animal Control)

Musisz zabić w sumie 300 różnych potworów.

Człowiek zbrojownia (Armed and Dangerous)

Musisz stworzyć dzięki craftingowi 50 dowolnych modyfikacji broni. Nie musisz ich zakładać na bronie, albowiem liczy się jedynie sam fakt ich wytworzenia.

Serce ludu (Benevolent Leader).

Musisz sprawić żeby poziom zadowolenia mieszkańców jednej z dużych osad uzyskał maksymalną wartość 100%. W danej osadzie musi przebywać co najmniej 15 osób (wtedy uznana zostanie za dużą) i musisz dodatkowo zaspokoić wszystkie potrzeby jej mieszkańców, dotyczące między innymi żywności, wody, miejsc do spania czy struktur obronnych. Więcej informacji na temat zarządzania osadami znajdziesz w odrębnym rozdziale naszego poradnika.

Ślepa zdrada (Blind Betrayal)

Musisz ukończyć zadanie "Ślepa zdrada" ("Blind Betrayal"), które wykonuje się dla frakcji Bractwo Stali.

Na drugie mam "przetrwanie" (Born Survivor)

Musisz awansować na piąty poziom doświadczenia.

Nowe korzenie, nowy świat (Commonwealth Citizen)

Musisz awansować na dziesiąty poziom doświadczenia.

Pomost międzyludzki (Community Organizer)

Musisz wejść w sojusz z trzema osadami i dokonuje się tego podczas współpracowania z Minutemanami. Pierwszą osadą staje się Sanktuarium. Kolejne osady dodawane są w miarę zaliczania pobocznych questów dla Minutemanów (te drobne zadania są wymagane do odblokowania głównych questów tej frakcji).

Niebezpieczne umysły (Dangerous Minds)

Musisz ukończyć zadanie głównego wątku fabularnego "Niebezpieczne umysły" ("Dangerous Minds"). Osiągnięcia tego nie możesz pominąć.

Majster-klepka (Fix-Er-Upper)

Musisz skonstruować w sumie 100 obiektów używając do tego celu warsztatu. Mowa tu o przedmiotach konstruowanych w osadach. Jeśli chcesz szybko zaliczyć to osiągnięcie to wybieraj najprostsze obiekty, które nie wymagają dużej ilości surowców.

Przyszłość w stylu retro (Future Retro)

Musisz zagrać w dowolną mini-grę w jednym z terminali znajdujących się w grze. Najszybciej osiągniecie to możesz zdobyć podczas pierwszego zadania, gdy próbujesz wydostać się z Krypty 111. W ostatnim pomieszczeniu administratora znajduje się terminal, na którym możesz zagrać w grę i odblokować to osiągnięcie.

Spluwa do wynajęcia (Gun-For-Hire)

Musisz ukończyć dziesięć dowolnych zadań pobocznych.

Poleciała! (Homerun!)

Musisz wykonać tzw. homerun, czyli akcję znaną z meczów baseballowych i przeprowadzaną przez pałkarza po udanym odbiciu piłki. Przenieś się do lokacji Bazar w Diamond City gdzie znajduje się boisko baseballowe. Ustaw się w punkcie startowym i następnie rozpocznij bieg, zaliczając po drodze kolejne bazy. Musisz w ten sposób zaliczyć wszystkie cztery bazy, które złożą się na homerun.

Myśliwy czy ofiara? (Hunter/Hunted)

Musisz ukończyć zadanie głównego wątku fabularnego "Myśliwy czy ofiara?" ("Hunter/Hunted"). Osiągnięcia tego nie możesz pominąć.

Człowiek i instytucja (Institutionalized)

Musisz ukończyć zadanie głównego wątku fabularnego "Człowiek i instytucja" ("Institutionalized"). Osiągnięcia tego nie możesz pominąć.

Legenda pustkowi (Legend Of The Wastes)

Musisz awansować na pięćdziesiąty poziom doświadczenia.

Chodzący urok (Lovable)

Musisz osiągnąć maksymalny poziom relacji z dowolnie wybranym towarzyszem. Relacje z członkami drużyny możesz poprawiać wykonując czynności, które im się podobają. W zależności od towarzysza może to być na przykład wykazywanie się uprzejmością w rozmowach z innymi postaciami niezależnymi czy otwieranie zamkniętych zamków. Gra za każdym razem informuje wyświetlaną na ekranie informacją czy dana akcja spodobała się danemu towarzyszowi czy nie. Może ci to wyraźnie pomóc w wybieraniu tylko tych czynności, które towarzysze lubią.

Uwaga - Z niektórymi towarzyszami możesz romansować. Nawiązanie romansu nie jest wymagane na potrzeby tego osiągnięcia, ale flirtując ze swoim aktualnym towarzyszem może o wiele szybciej poprawiać poziom relacji i przyczynić się do szybszego osiągnięcia jego maksymalnej wartości.

Nowe oblicze ludzkości (Mankind-Redefined)

Musisz ukończyć zadanie "Nowe oblicze ludzkości" ("Mankind-Redefined"), które wykonuje się dla Instytutu. Możesz zdobyć to osiągnięcie tylko jeśli rozpoczniesz pomaganie wspomnianej frakcji.

Masobójstwo (Masshole)

Musisz zabić w sumie 300 ludzi. Zajmuj się przede wszystkim eliminacją bandytów (raiders), dzięki czemu nie zrazisz do siebie neutralnych lub przyjaznych NPC-ów.

Precyzyjna robota (Mercenary)

Musisz wykonać 50 drobnych zadań, umieszczanych w dzienniku w kategorii Różne (Misc.). Zadania te mogą na przykład dotyczyć odwiedzenia miejsca z podsłuchanej rozmowy czy zlokalizowania punktu, z którego nadawany jest sygnał alarmowy.

Samotności mówimy "nie" (Never Go It Alone)

Musisz zrekrutować pięciu dowolnych towarzyszy. Nie jest to trudne osiągnięcie, bo w grze znajduje się aż 13 postaci, które możesz przyłączyć do swojej drużyny. Lista towarzyszy (wraz z ich lokalizacjami) znajduje się w odrębnym rozdziale przewodnika.

Nuklearna rodzina (Nuclear Family)

Musisz ukończyć zadanie "Nuklearna rodzina" ("The Nuclear Family"). To jeden z dwóch możliwych questów kończących grę, powiązany z frakcją Instytutu. Nie będziesz mógł zdobyć tego osiągnięcia jeśli wybrałeś zadanie "Nuklearna alternatywa" ("The Nuclear Option), które powiązane jest z trzema pozostałymi frakcjami - Minutemanami, Bractwem Stali i Trasą. Dodatkowym wymogiem jest to, że podczas pomagania Instytutowi we wcześniejszych misjach nie możesz zostać wydalony z tej organizacji w ramach kary za współpracowanie z innymi frakcjami. Najlepiej zapisać stan gry przed podjęciem jakichkolwiek wiążących decyzji.

Stare działa (Old Guns)

Musisz ukończyć zadanie "Stare działa" ("Old Guns"), które wykonuje się dla frakcji Minutemanów.

Platynowe trofeum (Platinum Trophy)

Musisz odblokować wszystkie pozostałe trofea (tylko w wersji na PlayStation 4).

Mocy, przybywaj (Powering Up)

Musisz ukończyć zadanie "Mocy, przybywaj" ("Powering Up"), które wykonuje się dla Instytutu. Możesz zdobyć to osiągnięcie tylko jeśli rozpoczniesz pomaganie wspomnianej frakcji.

Ot, psikus (Prankster's Return)

Musisz umieścić granat lub minę w kieszeni przeciwnika podczas kradzieży kieszonkowej. Zadbaj o to żeby mieć zakupiony drugi poziom profitu (perka) Kieszonkowiec, bo dopiero od tego momentu możesz umieszczać przedmioty w inwentarzach okradanych osób. Sama akcja ma procentową szansę na powodzenie, tak więc jeśli czynność ta zakończy się porażką załaduj ostatni stan gry i spróbuj ponownie.

Spoglądając w przyszłość (Prepared for the Future)

Musisz zadecydować o losie Wspólnoty (Commonwealth). Osiągnięcie to otrzymasz automatycznie w momencie odblokowania jednego z zakończeń gry - tego związanego z zadaniem "Nuklearna rodzina" lub "Nuklearna alternatywa".

Nadzieja czytelnictwa (Print's Not Dead)

Musisz odnaleźć i przeczytać 20 dowolnych magazynów. Nie jest to trudne osiągnięcie, bo w całej grze ukryto aż 122 magazyny. Ich lokalizacje znajdują się w naszym atlasie świata.

Korpus zwiadowczy (Ranger Corps)

Musisz odkryć 100 dowolnych lokacji na mapie świata.

Dawni znajomi (Reunions)

Musisz ukończyć zadanie głównego wątku fabularnego "Dawni znajomi" ("Reunions"). Osiągnięcia tego nie możesz pominąć.

Zmora RobCo (RobCo's Worst Nightmare)

Musisz włamać się do 50 dowolnych terminali. Poziom zabezpieczeń nie odgrywa tu żadnej roli.

Operacja Czerwony Blask (Rockets' Red Glare)

Musisz ukończyć zadanie "Operacja Czerwony Blask" ("Rockets' Red Glare"), które wykonuje się dla frakcji Trasy.

Sanktuarium (Sanctuary)

Musisz ukończyć zadanie "Sanktuarium" ("Sanctuary"), które wykonuje się dla frakcji Minutemanów.

Zbieractwo (Scavver)

Musisz zebrać w sumie 1000 surowców. Mowa tu o surowcach wykorzystywanych w craftingu. W trakcie eksploracji świata możesz od razu pozyskiwać gotowe surowce lub rozbierać na części niepotrzebne przedmioty.

Semper Invicta

Musisz ukończyć zadanie "Pierwszy krok" ("The First Step"), które dotyczy pierwszego spotkania z frakcją Bractwa Stali. Z frakcją tą możesz nawiązać współpracę tylko jeśli nie awansowałeś zbyt daleko w questach Trasy lub Instytutu.

Sprzątanie zamku (Taking Independence)

Musisz ukończyć zadanie "Sprzątanie zamku" ("Taking Independence"), które wykonuje się dla frakcji Minutemanów.

Pierwszy krok (The First Step)

Musisz ukończyć zadanie "Pierwszy krok" ("The First Step"), które dotyczy pierwszego spotkania z frakcją Minutemanów.

...tym głośniej pada (The Harder They Fall)

Musisz zabić pięć dowolnych wielkich potworów. Mowa tu wyłącznie o najpotężniejszych stworzeniach zamieszkujących świat gry, a konkretnie o behemotach (specjalnej odmianie supermutantów) oraz o królowych błotniaków (jedną z tych bestii zabija się w queście Minutemanów). Standardowi więksi przeciwnicy (np. szpony śmierci czy wrogowie w pancerzach wspomaganych) nie są wliczane do tego osiągnięcia.

Poziom molekularny (The Molecular Level)

Musisz ukończyć zadanie głównego wątku fabularnego "Poziom molekularny" ("The Molecular Level"). Osiągnięcia tego nie możesz pominąć.

Nuklearna alternatywa (The Nuclear Option)

Musisz ukończyć zadanie "Nuklearna alternatywa" ("The Nuclear Option"). To jeden z dwóch możliwych questów kończących grę, powiązany z frakcjami Minutemanów, Bractwa Stali i Trasy (nie jest ważne z którą z tych trzech frakcji się zwiążesz). Nie będziesz mógł zdobyć tego osiągnięcia jeśli wybrałeś zadanie "Nuklearna rodzina" ("The Nuclear Family") powiązane z czwartą frakcją - Instytutem. Najlepiej zapisać stan gry przed podjęciem jakichkolwiek wiążących decyzji.

...to modele kolekcjonerskie (They're Action Figures)

Musisz zebrać wszystkich 20 figurek (Bobbleheads) Vault-Tec. Informacje na temat miejsc ich odnajdywania są w naszym atlasie świata.

To nie są lalki... (They're Not Dolls)

Musisz zebrać 10 dowolnych figurek (Bobbleheads) Vault-Tec. W grze znajduje się w sumie 20 figurek, tak więc nie musisz zdobyć wszystkich. Lokalizacje figurek przedstawione zostały w naszym atlasie świata.

Przyłożenie (Touchdown!)

Musisz doprowadzić do tego żeby główny bohater zginął w wyniku eksplozji mini-atomówki. Jest to amunicja do broni Fat Man znajdującej się w posiadaniu wielu napotykanych silniejszych przeciwników. Mozesz pozwolić na to żeby przeciwnik z Fat Manem użył tej broni lub po zdobyciu Fat Mana samemu popełnić samobójstwo. Jeszcze innym rozwiązaniem jest zlokalizowanie supermutantów-samobójców, którzy biegają z mini-atomówkami. Po napotkaniu takiego samobójcy wystarczy pozwolić mu podbiec do bohatera.

Nauka rzemiosła (Tradecraft)

Musisz ukończyć zadanie "Nauka rzemiosła" ("Tradecraft"), które dotyczy pierwszego spotkania z frakcją Trasy. Z frakcją tą możesz nawiązać współpracę tylko jeśli nie awansowałeś zbyt daleko w questach Bractwa Stali lub Instytutu.

Skryci, tajni i podziemni (Underground Undercover)

Musisz ukończyć zadanie "Skryci, tajni i podziemni" ("Underground Undercover"), które wykonuje się dla frakcji Trasy.

Detektyw o stalowym sercu (Unlikely Valentine)

Musisz ukończyć zadanie głównego wątku fabularnego "Detektyw o stalowym sercu" ("Unlikely Valentine"). Osiągnięcia tego nie możesz pominąć.

Niezniszczalna przybłęda (Unstoppable Wanderer)

Musisz awansować na dwudziesty piąty poziom doświadczenia.

Wojna nigdy się nie zmienia (War Never Changes)

Musisz wyjść na powierzchnię, czyli opuścić Kryptę 111 na początku gry. Osiągnięcia tego nie możesz pominąć.

Postnuklearne rękodzieło (Wasteland D.I.Y.)

Musisz wytworzyć dzięki craftingowi 100 dowolnych przedmiotów. Jeśli chcesz szybko zaliczyć to osiągnięcie to wybieraj przedmioty, które potrzebują małej liczby pospolitych surowców do wytworzenia.

Co twoje, to i moje (What's Yours Is Mine)

Musisz otworzyć w sumie 50 zamków z pomocą spinek. Poziom trudności zamka nie ma znaczenia, podobnie jak to, czy są to sejfy czy drzwi.

Gdy wzywa wolność (When Freedom Calls)

Musisz ukończyć zadanie głównego wątku fabularnego "Gdy wzywa wolność" ("When Freedom Calls"). Osiągnięcia tego nie możesz pominąć.