Otwieranie zamków w Fallout 4 | Ważne umiejętności poradnik Fallout 4
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Otwieranie zamków
Otwieranie zamków/rusznikarstwo to umiejętność oparta o Percepcję. Domyślnie możesz otwierać najprostsze zamki. Umiejętność ta przydaje się, aby dostać się do niedostępnych części lokacji, często kryjących ciekawe rzeczy. Otwierać możesz również walizki, skrzynie oraz sejfy. Możesz otwierać także naczepy niektórych ciężarówek. Na czas otwierania zamków czas zostaje zatrzymany, a twoim oczom ukazuje się zamek oraz spinka do włosów. Jeśli nie masz wysokiej percepcji lub nie lubisz zbierać wszystkiego i uznasz, że ta zdolność nie jest ci bardzo potrzebna, możesz zainwestować w hackowanie. Kluczowe punkty: sejfy, zamknięte pomieszczenia magazynowe itp. często oferują dostęp dzięki obu metodom.
By otwierać zamki potrzebujesz spinek. Każda z nich ulega zużyciu i z czasem się łamie (niejednokrotnie podczas pojedynczego otwierania zamku). Nie pomoże przerwanie otwierania, by odnowić spinkę, jeśli jest już prawie zniszczona - jej stan jest zapamiętywany. Spinki odnajdziesz dość powszechnie w świecie, nierzadko w pudełkach w znacznych ilościach. Możesz je również tanio kupić u handlarzy.
By poprawnie otworzyć zamek należy: w pozycji "0" spróbować otworzyć zamek, używając przycisku kierunku lewo lub prawo. Gdy spinka zacznie drgać, oznacza to, że spinka jest w złej pozycji. Myszą/gałką pada ustalasz pozycję spinki. Musisz natrafić na idealny punkt, w którym zamek otwiera się. Punkt ten odnajdziesz dzięki temu, że będąc blisko niego zamek wykonuje częściowy obrót - im większy, tym jesteś bliżej. Zamki poziomu łatwego i średniego mają dość spory "rozrzut" i łatwo odnaleźć odpowiedni punkt nie łamiąc nawet jednej spinki.