Nuklearna alternatywa | Zadania frakcji Trasy | Solucja Fallout 4 poradnik Fallout 4
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Nuklearna alternatywa (zakończenie dla frakcji Trasy)
Sposób odblokowania: automatycznie po zakończeniu zadania Operacja Czerwony Blask (Rockets' Red Glare)
Cele zadania:
- Porozmawiaj z Desdemoną (Talk to Desdemona)
- Porozmawiaj z Z1-14 (Talk to Z1-14)
- Zabij wszystkich w sterowni przekaźnika (Kill everyone in the Relay Control Room)
- Porozmawiaj z Desdemoną (Talk to Desdemona)
- Użyj terminal, by wyłączyć instytutową blokadę (Use Terminal to Override Institute Lockdown)
- Dotrzyj do reaktora (Reach the Reactor)
- Umieść w reaktorze ładunek impulsu fuzyjnego (Plant Fusion Pulse Charge Inside Reactor)
- Porozmawiaj z Desdemoną (Talk to Desdemona)
- Porozmawiaj z Tomem Majsterkowiczem (Speak to Tinker Tom)
- Wejdź do przekaźnika (Step Into the Relay)
- Użyj detonatora (Use the Detonator)
- Porozmawiaj z Destemoną (Talk to Desdemona)
Dostań się inną drogą do Instytutu
Jest to ostatnie zadanie kończące fabułę główną, w tym rozdziale poznasz sposób ukończenia zadania trzymając się razem z frakcją Trasy. Warunkiem możliwości podjęcia się tego zadania jest utrzymanie do tego miejsca dobrych relacji z Instytutem.
W pierwszej kolejności porozmawiaj z Desdemoną. Następnie udaj się do Instytutu, gdzie niedaleko przekaźnika znajdziesz Z1-14, który nakaże ci pozbyć się wszystkich pozostałych synktów i naukowców z pomieszczenia. Po tym przez przekaźnik przybędzie twoje wsparcie.
Udaj się drogą przez opuszczony fragment Instytutu do jego wnętrza. Po drodze napotkasz wielu synktów I i II generacji, a także działka laserowe umieszczone parami, które możesz wyłączać z pomocą terminali. Po zejściu na najniższe piętro użyj terminala, by aktywować robota, który pomoże ci w walce.
Następnie dostaniesz się do wnętrza Instytutu, gdzie rozpocznie się faktyczna bitwa. W pierwszym pomieszczeniu biotechniki możesz rozbić szkła, za którymi znajdują się goryle, które staną się trzecią stroną opozycji w walce. Wyjdź na główny hall. Jeśli w celu opcjonalnym zadania Skryci, tajni i podziemni (Underground Undercover) załatwiłeś broń dla syntków-rebeliantów, pomogą ci oni w walce używając dostarczonego ekwipunku.
Wyłącz instytutową blokadę
Po oczyszczeniu drogi udaj się do pokoju Ojca. Możesz z nim porozmawiać i z użyciem Charyzmy otrzymać od niego kod, który wpisany w terminal koło jego łóżka pozwoli dezaktywować część wrogich synktów. Używając tego terminalu odblokuj przejście do reaktora.
Umieść ładunek w reaktorze
Wewnątrz czeka cię jeszcze jedna trudna walka. Nie musisz się w nią jednak bardzo angażować - twoim celem jest zebranie rdzenia z reaktora (uwaga na wysoki poziom radiacji), a potem zostaniesz stamtąd teleportowany. Jeden z mocniejszych syntków będzie wyposażony w wyrzutnię rakiet (podstawową) oraz drugi w miotacz ognia.
Gdy nastąpi teleportacja, zostaniesz razem z drużyną przeniesiony na dach Budynku Mass Fusion. Tam znajdziesz aktywator do ładunku atomowego, by ostatecznie pozbyć się Instytutu. Po tym wydarzeniu następuje zakończenie głównego wątku gry, lecz dalej możesz zwiedzać świat i wykonywać zadania poboczne.
Nagrody za ukończenie zadania: Punkty doświadczenia,