Towarzysze w Fallout 4 - wprowadzenie poradnik Fallout 4
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
W grze Fallout 4 nie jesteś zmuszany do przemierzania nieprzyjaznych postapokaliptycznych pustkowi w pojedynkę, pomimo tego, że gra oferuje taką opcję i może ją nawet dodatkowo wynagrodzić (profit/perk Samotny Wędrowiec). Do drużyny głównego bohatera może dołączyć trzynaście różnych postaci. Ważnym ograniczeniem jest to, że w danym momencie za Twoją postacią może podążać tylko jedna osoba, a pozostali sojusznicy będą w tym czasie czekali w wyznaczonych im lokacjach na swoją kolej.
Możesz mieć tego samego pomocnika przez niemal całą grę lub "żonglować nimi" w zależności od potrzeb, a to dlatego, że każdy z nich ma swoje unikalne profity (musisz je najpierw odblokować!) oraz swoje zalety i wady. Przykładowo, na misję zakładającą stoczenie dużej bitwy możesz zabrać towarzysza dobrze radzącego sobie w walkach, a na quest wymuszający przeprowadzenie śledztwa sojusznika, który oferuje wsparcie w trakcie rozmów z postaciami niezależnymi.
Swoim towarzyszom możesz wydawać proste komendy lub liczyć na to, że sami sobie poradzą. Możesz również przekazywać im posiadane przedmioty i tym samym odciążać sterowaną postać. Ważną kwestią jest utrzymywanie z nimi dobrych relacji. Możesz polepszać relacje z danym towarzyszem dokonując wyborów, które zgadzają się z jego światopoglądem, czy wykonując czynności, które mu się spodobają (np. otwarcie zamka czy zażycie środka chemicznego). Dobre relacje odblokowują dostęp do nowych profitów (perków) związanych z towarzyszami. Z każdym sojusznikiem powiązany jest jeden taki unikalny profit, który po odblokowaniu pozostaje aktywny tak długo jak dana postać podróżuje z głównym bohaterem.
Z niektórymi z towarzyszy możesz nawiązywać romanse (informacje na temat dostępności romansów zostały podane na kolejnej stronie). Opcja rozpoczęcia romansu staje się dostępna po dostatecznym poprawieniu relacji. Omawiany mechanizm działa niestety w obie strony i towarzysz, z którym znacząco pogorszysz swoje stosunki, może Cię opuścić.
Wybrani towarzysze mają swoje dodatkowe opcjonalne zadania. W zależności od sojusznika taki quest może stać się dostępny już przy pierwszym spotkaniu lub dopiero po dostatecznym poprawieniu relacji. Omówienia questów sojuszników znajdują się w naszym poradniku z opisem przejścia gry.