Frakcje i mniejsze ugrupowania w świecie gry | Eksploracja świata w Fallout 4 poradnik Fallout 4
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Frakcje i mniejsze ugrupowania w świecie gry
W świecie gry Fallout 4 obecnych jest wiele ugrupowań reprezentujących różne interesy i wykazujących różne nastawienie do otaczającego świata (w tym do głównego bohatera). W większości przypadków członkowie danego ugrupowania (np. Gunnersi, Dzieci Atomu) nie tworzą jednego dużego bytu. Oznacza to, że zabijając ich lub udzielając im pomocy nie przyczynisz się do zmiany relacji z całym ugrupowaniem. Wyjątkiem od tej reguły są cztery duże frakcje gry, a mianowicie:
- Minutemani (Minutemen)
- Bractwo Stali (Brotherhood of Steel)
- Trasa (Railroad)
- Instytut (Institute)
W tym przypadku musisz się już pilnować, bo podejmowane przez Ciebie decyzje mogą pozytywnie lub negatywnie wpływać na relacje z całą frakcją. Podstawowe zasady są tu dość oczywiste - pomagając członkom danej frakcji poprawiasz swoje kontakty z nią, a zabijając jej członków przybliżasz się do stania się jej wrogiem. Mechanizm ten jest jednak bardziej rozbudowany, gdyż interesy poszczególnych frakcji mogą się wzajemnie wykluczać lub od samego początku gry są one do siebie wrogo nastawione. Pomagając frakcji A może więc mimowolnie stać się wrogiem frakcji B. Dokładne omówienie wszystkich frakcji znajduje się w naszym poradniku z opisem przejścia gry. Znajdziesz tam informacje w jaki sposób można dołączyć do poszczególnych frakcji i jakie akcje mogą zaprzepaścić Twoje szanse na dalsze współpracowanie z konkretnymi frakcjami.