Tworzenie postaci | Bohater w Drakensang The River of Time poradnik Drakensang: The River of Time
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Tworzenie postaci
1. Wybór archetypu
Archetypy można podzielić na 4 kategorie: wojowników, łotrzyków, magów i znawców natury. Na początku zastanów się, która kategoria najbardziej odpowiada Twojemu stylowi gry. Następnie wybierz z niej jeden archetyp. Zwróć tylko uwagę na klasy towarzyszy, którzy stworzą Twoją drużynę. Są to: Złodziej, Najemnik, Łowczyni, Mag bitewny oraz Wojownik. Między Łowczynią, a Magiem bitewnym będziesz musiał wybierać, bo tylko jeden z nich może do Ciebie dołączyć. Z kolei Wojownik stanie się dostępny mniej więcej w połowie gry. Najlepiej nie korzystać dokładnie z tych samych archetypów, aby postacie się nie dublowały.
Tryb ekspercki.
|
Wyzerowanie punktów doświadczenia. |
Podczas tworzenia własnego bohatera skorzystaj z trybu eksperckiego, a następnie wybierz opcję Wyzeruj. Dzięki temu od podstaw będziesz mógł wybrać statystyki swojego herosa.
2. Cechy
Będąc w trybie eksperckim, rozdziel najpierw punkty przeznaczone na cechy. Nie można ich wydać na nic innego, więc pamiętaj, aby wykorzystać wszystkie punkty. Każdy archetyp ma swoje mocne i słabe strony. Przykładowo Wojownikowi już na samym początku możesz rozwinąć Budowę do 16, ale Spryt już tylko do 12.
Odwaga (ODW) - Uniwersalna cecha bohatera. Przyda się każdemu, niezależnie od archetypu. Korzysta z niej spora ilość czarów.
Spryt (SPR) - Przyda się magom. Korzysta z niego spora ilość czarów oraz umiejętności. Poza tym zwiększa odporność na magię.
Intuicja (INT) - Korzysta z niej większość umiejętności. Przydatna zarówno dla magów (zapewnia więcej punktów Energii Astralnej i korzysta z niej spora ilość czarów) jak i wojowników, szczególnie tych walczących na dystans.
Charyzma (CHA) - Przyda się magom (zapewnia więcej punktów Energii Astralnej i korzysta z niej spora ilość czarów) oraz osobom, które specjalizują się w prowadzeniu rozmowy - czyli umiejętnościach społecznych.
Zręczność (ZRĘ) - Umiejętność potrzebna głównie łotrzykom oraz postaciom walczącym na dystans.
Zwinność (ZWI) - Cecha potrzebna bohaterom walczącym wręcz.
Budowa (BUD) - Odpowiada za punkty życia oraz wytrzymałości. Przyda się każdemu, ale przede wszystkim postaciom walczącym na pierwszej linii.
Siła (SI) - Siła przyda się każdemu, ale szczególnie potrzebna jest bohaterom walczącym wręcz.
Tabela pokazująca wpływ cech na wartości bazowe:
Wartość bazowa / Cecha | Odwaga | Spryt | Intuicja | Charyzma | Zręczność | Zwinność | Budowa | Siła |
Zdrowie (ZD) | TAK | TAK | ||||||
Energia Astralna (EA) | TAK | TAK | TAK | |||||
Wytrzymałość (WT) | TAK | TAK | TAK | |||||
Odporność na magię (OM) | TAK | TAK | TAK | |||||
Uniki (WU) | TAK | TAK | TAK | |||||
Atak (WA) | TAK | TAK | TAK | |||||
Parowanie (WP) | TAK | TAK | TAK | |||||
Walka dystansowa (WD) | TAK | TAK | TAK |
Tabela pokazująca wpływ cech na umiejętności:
Umiejętność / Cecha | Odwaga | Spryt | Intuicja | Charyzma | Zręczność | Zwinność | Budowa | Siła |
Fizyczne: | ||||||||
Skradanie się | TAK | TAK | TAK | |||||
Siła woli | TAK | TAK | TAK | |||||
Percepcja | TAK | TAK | ||||||
Kradzież kieszonkowa | TAK | TAK | TAK | |||||
Krasnoludzki nos | TAK | TAK | ||||||
Natury: | ||||||||
Wiedza o zwierzętach | TAK | TAK | TAK | |||||
Zielarstwo | TAK | TAK | TAK | |||||
Przetrwanie | TAK | TAK | TAK | |||||
Zastawianie pułapek | TAK | TAK | TAK | |||||
Wiedzy: | ||||||||
Cwaniactwo | TAK | TAK | TAK | |||||
Leczenie zatruć | TAK | TAK | TAK | |||||
Leczenie ran | TAK | TAK | TAK | |||||
Wiedza tajemna | TAK | TAK | ||||||
Społeczne: | ||||||||
Uwodzenie | TAK | TAK | ||||||
Etykieta | TAK | TAK | TAK | |||||
Targowanie się | TAK | TAK | TAK | |||||
Natura ludzka | TAK | TAK | TAK | |||||
Gadanina | TAK | TAK | TAK | |||||
Rzemieślnicze: | ||||||||
Alchemia | TAK | TAK | TAK | |||||
Łuczarstwo | TAK | TAK | TAK | |||||
Kowalstwo | TAK | TAK | TAK | |||||
Rozbrajanie pułapek | TAK | TAK | ||||||
Otwieranie zamków | TAK | TAK |
3. Umiejętności
Punktów przygody jest za mało, aby bohater mógł być dobry we wszystkim. Postać powinna specjalizować się w konkretnych dziedzinach. Warto też podejrzeć towarzyszy, którzy dołączą do drużyny i sprawdzić jakie oni posiadają umiejętności, aby ich nie dublować. Wystarczy, że w drużynie znajdzie się jedna postać potrafiąca zbierać rośliny, jeden złodziej okradający przechodniów, jeden kowal itd.
4. Umiejętności bojowe
Najlepiej wyspecjalizować bohatera tylko w jednym rodzaju broni. Dzięki temu stanie się on mistrzem w jej władaniu. Pamiętaj też o tym, aby nie szkolić się w broniach dwuręcznych, jeżeli w przyszłości chcesz używać tarczy.
5. Czary
Dla magów najważniejsze są zaklęcia. Dlatego też lepiej wydać punkty na nie, niż na przykład na umiejętność posługiwania się konkretną bronią. Pamiętaj też, aby grając magiem inwestować w punkty Energii Astralnej.