Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Drakensang: The River of Time - poradnik do gry

Drakensang: The River of Time - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Tworzenie postaci | Bohater w Drakensang The River of Time poradnik Drakensang: The River of Time

Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019

Tworzenie postaci

1. Wybór archetypu

Archetypy można podzielić na 4 kategorie: wojowników, łotrzyków, magów i znawców natury. Na początku zastanów się, która kategoria najbardziej odpowiada Twojemu stylowi gry. Następnie wybierz z niej jeden archetyp. Zwróć tylko uwagę na klasy towarzyszy, którzy stworzą Twoją drużynę. Są to: Złodziej, Najemnik, Łowczyni, Mag bitewny oraz Wojownik. Między Łowczynią, a Magiem bitewnym będziesz musiał wybierać, bo tylko jeden z nich może do Ciebie dołączyć. Z kolei Wojownik stanie się dostępny mniej więcej w połowie gry. Najlepiej nie korzystać dokładnie z tych samych archetypów, aby postacie się nie dublowały.

Tryb ekspercki. - Tworzenie postaci | Bohater w Drakensang The River of Time - Drakensang: The River of Time - poradnik do gry
Tryb ekspercki.
Wyzerowanie punktów doświadczenia - Tworzenie postaci | Bohater w Drakensang The River of Time - Drakensang: The River of Time - poradnik do gry

Wyzerowanie punktów doświadczenia.

Podczas tworzenia własnego bohatera skorzystaj z trybu eksperckiego, a następnie wybierz opcję Wyzeruj. Dzięki temu od podstaw będziesz mógł wybrać statystyki swojego herosa.

2. Cechy

Będąc w trybie eksperckim, rozdziel najpierw punkty przeznaczone na cechy. Nie można ich wydać na nic innego, więc pamiętaj, aby wykorzystać wszystkie punkty. Każdy archetyp ma swoje mocne i słabe strony. Przykładowo Wojownikowi już na samym początku możesz rozwinąć Budowę do 16, ale Spryt już tylko do 12.

Odwaga (ODW) - Uniwersalna cecha bohatera. Przyda się każdemu, niezależnie od archetypu. Korzysta z niej spora ilość czarów.

Spryt (SPR) - Przyda się magom. Korzysta z niego spora ilość czarów oraz umiejętności. Poza tym zwiększa odporność na magię.

Intuicja (INT) - Korzysta z niej większość umiejętności. Przydatna zarówno dla magów (zapewnia więcej punktów Energii Astralnej i korzysta z niej spora ilość czarów) jak i wojowników, szczególnie tych walczących na dystans.

Charyzma (CHA) - Przyda się magom (zapewnia więcej punktów Energii Astralnej i korzysta z niej spora ilość czarów) oraz osobom, które specjalizują się w prowadzeniu rozmowy - czyli umiejętnościach społecznych.

Zręczność (ZRĘ) - Umiejętność potrzebna głównie łotrzykom oraz postaciom walczącym na dystans.

Zwinność (ZWI) - Cecha potrzebna bohaterom walczącym wręcz.

Budowa (BUD) - Odpowiada za punkty życia oraz wytrzymałości. Przyda się każdemu, ale przede wszystkim postaciom walczącym na pierwszej linii.

Siła (SI) - Siła przyda się każdemu, ale szczególnie potrzebna jest bohaterom walczącym wręcz.

Tabela pokazująca wpływ cech na wartości bazowe:

Wartość bazowa / Cecha

Odwaga

Spryt

Intuicja

Charyzma

Zręczność

Zwinność

Budowa

Siła

Zdrowie (ZD)

      

TAK

TAK

Energia Astralna (EA)

TAK

 

TAK

TAK

    

Wytrzymałość (WT)

TAK

    

TAK

TAK

 

Odporność na magię (OM)

TAK

TAK

    

TAK

 

Uniki (WU)

  

TAK

  

TAK

 

TAK

Atak (WA)

TAK

    

TAK

 

TAK

Parowanie (WP)

  

TAK

  

TAK

 

TAK

Walka dystansowa (WD)

  

TAK

 

TAK

  

TAK

Tabela pokazująca wpływ cech na umiejętności:

Umiejętność / Cecha

Odwaga

Spryt

Intuicja

Charyzma

Zręczność

Zwinność

Budowa

Siła

Fizyczne:

        

Skradanie się

TAK

 

TAK

  

TAK

  

Siła woli

TAK

     

TAK

TAK

Percepcja

 

TAK

TAK

     

Kradzież kieszonkowa

TAK

 

TAK

 

TAK

   

Krasnoludzki nos

  

TAK

 

TAK

   

Natury:

        

Wiedza o zwierzętach

TAK

TAK

TAK

     

Zielarstwo

 

TAK

TAK

 

TAK

   

Przetrwanie

  

TAK

  

TAK

TAK

 

Zastawianie pułapek

 

TAK

  

TAK

  

TAK

Wiedzy:

        

Cwaniactwo

 

TAK

TAK

TAK

    

Leczenie zatruć

TAK

TAK

TAK

     

Leczenie ran

 

TAK

 

TAK

TAK

   

Wiedza tajemna

 

TAK

TAK

     

Społeczne:

        

Uwodzenie

  

TAK

TAK

    

Etykieta

 

TAK

TAK

TAK

    

Targowanie się

TAK

TAK

 

TAK

    

Natura ludzka

 

TAK

TAK

TAK

    

Gadanina

TAK

 

TAK

TAK

    

Rzemieślnicze:

        

Alchemia

TAK

TAK

  

TAK

   

Łuczarstwo

 

TAK

TAK

 

TAK

   

Kowalstwo

    

TAK

 

TAK

TAK

Rozbrajanie pułapek

  

TAK

 

TAK

   

Otwieranie zamków

  

TAK

 

TAK

   

3. Umiejętności

Punktów przygody jest za mało, aby bohater mógł być dobry we wszystkim. Postać powinna specjalizować się w konkretnych dziedzinach. Warto też podejrzeć towarzyszy, którzy dołączą do drużyny i sprawdzić jakie oni posiadają umiejętności, aby ich nie dublować. Wystarczy, że w drużynie znajdzie się jedna postać potrafiąca zbierać rośliny, jeden złodziej okradający przechodniów, jeden kowal itd.

4. Umiejętności bojowe

Najlepiej wyspecjalizować bohatera tylko w jednym rodzaju broni. Dzięki temu stanie się on mistrzem w jej władaniu. Pamiętaj też o tym, aby nie szkolić się w broniach dwuręcznych, jeżeli w przyszłości chcesz używać tarczy.

5. Czary

Dla magów najważniejsze są zaklęcia. Dlatego też lepiej wydać punkty na nie, niż na przykład na umiejętność posługiwania się konkretną bronią. Pamiętaj też, aby grając magiem inwestować w punkty Energii Astralnej.