The Watergod's Altar | Akt 2 (ZG) w Dragon's Dogma Dragon's Dogma poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019
The Watergod's Altar
W skrócie: Wyprawa do tajemniczej jaskini.
Poziom trudności: średni. Czeka nas walka z jaszczurami i cyklopem.
Zadanie zaczynamy od porozmawiania z ojcem Geffrey'em w katedrze nieopodal Ser Maximiliana (w bogatej dzielnicy Gran Soren). Następnie musimy udać się do tytułowego miejsca - znajduje się ono na zachód od The Mountain Waycastle.
Gdy dotrzemy do ruin zamku, schodzimy w dół w stronę rzeki.
Przy korycie skręcamy w lewo, do źródła. Wspinamy się pod górę aż dojdziemy do widocznego zejścia (przed wodospadem). W tym miejscu przechodzimy na drugą stronę strumyka.
Pod ostatnim wodospadem stoi mnich Haslett. Rozmawiamy z nim i wchodzimy do jaskini.
Podążamy przed siebie aż dojdziemy do opuszczanego mostu. W mechanizmie obsługującym go brakuje dźwigni. Schodzimy schodkami znajdującymi się zaraz obok mechanizmu.
W jaskiniach poniżej trafimy na sporą grupę jaszczurów. Kiedy wybijemy wystarczającą ilość, wyjdą posiłki, otwierając dalszą drogę. Na końcu znajdziemy trzy skrzynie - w jednej z nich jest dźwignia, której szukamy.
Następnym krokiem jest oczywiście powrót na górę, zamontowanie dźwigni i opuszczenie mostu.
Trafimy do obszerniejszej komnaty z urwanymi fragmentami podłogi - trzeba uważać, gdyż poniżej znajduje się woda, a kontakt z nią oznacza śmierć. Najpierw udajemy się prawą stronę, aby pozabijać wrogów i zebrać przedmioty.
Następnie wracamy do punktu wyjścia i idziemy dalej lewą odnogą. Jaszczury spróbują nas parę razy zaskoczyć, zeskakując na kładkę.
Ta odnoga prowadzi do komnaty z kolumnami i cyklopem. Badamy zwłoki człowieka - po to tu przyszliśmy. Wracamy do Hasletta przed jaskinią, aby zdać raport. Mnich poprosi nas o dokończenie sprawy.
Przechodzimy ponownie przez jaskinie do komnaty z kolumnami. Tym razem zabijamy cyklopa. Bierzemy jego oko.
Cofamy się przed most i skręcamy do ciemnego korytarza, na końcu którego są zamknięte drzwi. Używamy tu oka.
Za drzwiami wybijamy wrogów i schodzimy schodkami do pomieszczenia poniżej, opanowanego przez nieumarłych.
Po zabiciu wrogów idziemy dalej jedyną dostępną ścieżką. Na końcu aktywujemy przycisk w podłodze. Obniży się poziom wody.
Żeby dokończyć zadanie musimy znaleźć pięć kamiennych bloków. Każdy z nich dużo waży, więc warto rozdać je drużynie. Przeszukujemy otwarte drogi - zejścia, które wcześniej były niedostępne ze względu na wodę.
Trzy bloki znajdują się na dolnym poziomie - ostatni z nich ukryto w skrzyni na końcu jaskini. Kręta droga jest ochraniana przez małego cyklopa.
Dwa kolejne artefakty są na wyższym poziomie - trzeba jednak po nie wejść po schodkach lub drabinie z dołu (w bocznych pomieszczeniach).
Mając wszystkie kamienne bloki wracamy do mnicha i kończymy zadanie.