Hydra i Archydra w Dragon's Dogma | Bestiariusz Dragon's Dogma poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019
Hydra i Archydra
Opis: Wielogłowa, wężopodobna bestia, która może sprawić problemy. Co prawda spotykamy ją na początku gry, ale wtedy zaledwie uszkadzamy jedną z jej głów. Prawdziwa Hydra, lub nie daj boże Archydra, może sprawić duże problemy.
Słabości: ataki typu Slashing (miecze, sztylety).
Lokalizacja: The Encampment, The Frontier Caverns, The Everfall
Ataki: Hydra dysponuje paroma atakami, które są dość oczywiste: gryzie głowami, uderza ogonem, taranuje, zatruwa. Najgroźniejszą taktyką bestii jest jednak połykanie: może ona schwytać postać i rozpocząć proces "trafienia". Jeśli bohater lub pionek nie zostanie uratowany - zginie.
Taktyka: Walka z Hydrą może być kłopotliwym doświadczeniem, bo bestia ma swoje rozmiary i dysponuje paroma niezależnymi odnóżami. Najlepiej sprawdza się taktyka eliminowania poszczególnych głów. Skupiamy ogień na jednej z nich i uderzamy aż zostanie odcięta. Powtarzamy czynność do skutku. Oczywiście każda z postaci może stosować inne formy ataku - ze względu na atak połykający Hydry lepiej trzymać jednak dystans.
Inną taktyką jest odcięcie czterech głów jednocześnie. Żeby to zrobić w przypadku Archydry, która regeneruje głowy szybko, możemy opóźnić ten proces podpalając przeciwniczkę. Archydra pozwala sobie zrobić krzywdę w jeszcze inny sposób - jeśli zadamy wystarczającą dużo obrażeń danej głowie, na chwile zejdzie ona tuż nad ziemię, otworzy szeroko pysk i będzie bezbronna. Szybko wskakujemy na nią i uderzamy jak najwięcej razy.