Chimera i Gorechimera w Dragon's Dogma | Bestiariusz Dragon's Dogma poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019
Chimera i Gorechimera
Opis: Chimera to skrzyżowanie lwa, kozła oraz węża. Ta ruchliwa i potężna bestia może sprawić problem słabszym postaciom, ale po opanowaniu podstawowej taktyki nie jest szczególnie groźna.
Lokalizacja: Barta Crags, The Everfall (Chamber of Fate), Cursewood, Deos Hills, Northface Forest, The Greatwall, Verda Woodlands, Vestad Hills. W niektórych miejscach bestia pojawia się z powrotem po 3 dniach.
Słabości: ogień, magia (lew).
Odporności: obrażenia fizyczne (lew).
Ataki: Chimera dysponuje wieloma atakami. Przede wszystkim, spore zagrożenie stanowi kozioł, który specjalizuje się w magii. Ta część bestii może uśpić drużynę oraz zadawać obrażenia. Wężowy ogon potrafi zatruwać i atakuje, gdy lew się przewróci na ziemię. Sam lew stanowi duże zagrożenie, gdy zostanie sam. Jeden z jego ataków jest skierowany przeciwko uśpionej postaci - możemy wyrwać się z niego machając lewym drążkiem.

Taktyka: Chimera składa się z trzech niezależnych części i trzeba wziąć to pod uwagę. Jeżeli zabijemy najpierw lwa, kozioł przejmie kontrolę nad ciałem. Jeśli zabijemy lwa i kozła, wąż zginie automatycznie. W praktyce najlepiej jednak skupić się na jej dwóch słabszych elementach: koźle i wężowym ogonie, a dopiero potem walczyć z lwem. Minusem tego jest to, że w ostatniej fazie walki, osamotniony lew staje się znacznie bardziej agresywny.

Najwygodniejszą pozycją do zadawania ciosów jest znajdowanie się na ciele bestii. Najpierw zabijamy jej ogon, później przesuwamy się na przednią część cielska, aby każdym ciosem uderzać kozła i głowę lwa. W ostatniej fazie walki chimera staje się szybsza i zaciekle walczy o życie. Staramy się jednak pozostać na jej grzbiecie i uderzać ją po głowie. W walce z lwem przydają się bardzo magowie, gdyż jest on odporny w części na ciosy fizyczne.
Gorechimera

Opis: Gorechimera to trudniejsza wersja chimery, pojawiają się w po zabiciu Smoka. Bestia różni się od swojej podstawowej wersji między innymi umiejętnością leczenia się.
Lokalizacja: The Everfall (Chamber of Apprehension, Chamber of Hope), Unusual Beach, Barta Crags (obydwa miejsca po zabiciu Smoka), Tainted Mountain Temple (przed walką ze Smokiem).
Taktyka: Walka z lepszą Chimerą wygląda podobnie jak z podstawową wersją z dwoma różnicami: ogon wężowy będzie odrastał co jakiś czas, a kozioł leczył bestię. Z tego względu naszym priorytetem jest zabicie kozła (bo raz pokonany, nie zostanie wskrzeszony).