Rozwój postaci w Dragon's Dogma | Postać i rozwój Dragon's Dogma poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019
Rozwój postaci
Zdobywanie poziomu odbywa się w grze na dwóch płaszczyznach. Otrzymujesz klasyczny poziom postaci tak za wykonywanie zadań jak i za zabijanie potworów. Wpływa on na parametry twojej postaci, jak ilość zdrowia czy wytrzymałość na obrażenia i siłę ataku. Druga płaszczyzna to poziom zaawansowania w danej profesji/powołaniu. Ten poziom zdobywany jest niezależnie od poziomu postaci i zdobywasz go jedynie walcząc. Każda profesja ma maksymalną ilość rangi (9 stopni), jaką możesz zdobyć. Dzięki odblokowywaniu kolejnych poziomów będziesz otrzymywał nowe umiejętności do wykupienia, lecz tylko w tej jednej profesji, którą aktualnie grasz.
W przypadku zmiany powołania nadal możesz korzystać z umiejętności innej klasy, w której zrobiłeś podstępy pod warunkiem, że korzystasz z tych samych broni (np. grając najpierw Striderem i odblokowując atak sztyletami możesz ten sam atak używać grając Assassinem). Niektóre umiejętności są jednakowe dla bazowych i pochodnych klas. Podobnie ma się sprawa z umiejętnościami z kategorii pasywnych (Augments). Tu jednak możesz przypisywać zdolności niezależnie od klas, a od rodzaju używanej broni (przykładowo: Strider może odblokować podwójny skok - będziesz mógł go używać, jeśli w innej profesji również będziesz używał sztyletów) choć są również takie (jak zwiększona wytrzymałość), które będą aktywne dla każdej klasy i broni, gdy tylko je nabędziesz.
W grze nie ma mocnego schematu, który kładłby nacisk na to, jak powinieneś rozwijać postać o danej profesji. Atrybuty postaci są dobierane automatycznie wraz z poziomem, a dostępność ekwipunku zależy wyłącznie od postępów w fabule i dostępności złota. Jedyne na czym możesz się skupić, to dobór umiejętności. Każda z nich jest szczegółowo opisana, a umiejętności ataku posiadają dwa poziomy. Pierwszy jest tani: możesz wykupić nawet wszystkie tanie umiejętności i testować je na przeciwnikach. Jeśli uznasz, że pasuje ona do twojego stylu gry, gdy będzie taka możliwość - rozwiń ją, lub jeśli jesteś jednak rozczarowany, wybierz inną. Do każdej z broni (podstawowej i dodatkowej) możesz przypisać po 3 umiejętności aktywne.
Wskazówka: warto, aby twoja główna postać ofensywna (jeśli nie ty, to twój pionek), posiadała przynajmniej jedną umiejętność magiczną. W całej grze najszerzej używany jest ogień cechujący się wysoką skutecznością (niemal jedyny sposób walki z nieumarłymi, skuteczny przeciwko wielu bossom, jak Chimera). Magowie potrafią rzucać zaklęcia, które zaczarują twoją broń do zadawania dodatkowych obrażeń od ognia - bardzo przydatna rzecz.